Inzell – 11. a 12. března
Veleúspěšné tažení Lukáše Hutly domácími závody i slušný výsledek na mistrovství Evropy v Ufě slibovaly slušný výsledek národního týmu v Inzellu. Realita však potvrdila slova kouče české reprezentace Antonína Klatovského staršího. A sice, že svět je něco jiného než klouzání na českých rybnících.
Nezvyklý tvar dráhy, umělý led, nadmořská výška. Všechno je jinak. A pár minut tréninku moc prostoru pro nastavení motocyklu nedá. Dilema, jaký motocykl použít na závod, ukončil pád. Ze dvou dáme do kupy jednu motorku.
A vyhlídky? Mimo Švýcarů staví ostatní týmy na účastnících mistrovství světa, tady visí body hodně vysoko.
První jízda s Rusy skýtá prostor k otestování motocyklu. Vše marné, tady je jiná liga. Bod za třetí místo, pád Lukáše z posledního místa nic neovlivní. Dál jede náhradník. Andrej Diviš, čtyři body ze dvou jízd ve spolupráci s lídrem týmu Honzou Klatovským jsou slušným počinem. Dál je to slabší. Tři body týmu se Švédy a s Němci. Patnáct bodů za první den,
Žádný trhák. To nemůže být horší…
Ale může. Druhý den.
První jízda s včera nedostižnými Němci. Niedermaier padá, Bauer letí, ale tři body jsou doma.
Druhá jízda s Rakušany. V ostrém souboji Honza Klatovský padá. V opakované jízdě se dobře kouká na Lukáše na druhém místě za Franzem Zornem. Radost trvá jen dvě kola, další pád. Výsledek 0:5 se na ploché dráze opravdu často nevídá.
V další jízdě švédští mladíci válí, víc než bod pro tým to nedá. Povinných pět bodů se Švýcary dopadlo, jedeme na Finy. Honza vede jízdu, Luky nasazuje ve třetím kole k trháku, kterým ničil soupeře v domácích závodech.
Kolize s bariérou ve výjezdu znamená diskvalifikaci. A opakovanou jízdu. Pokračování předčilo nejhorší představy. V opakované jízdě Honza Klatovský v posledním výjezdu padá. Dalších 0:5. Když se nedaří, tak se to podělá. Jedenáct pádů a diskvalifikací za jednadvacet jízd svědčí o kvalitě tratě.
Poslední jízda s Rusy. Formalita. Zbývající bod za třetí místo už nic nevytrhne. Deset bodů za druhý den. Bez komentáře.
Závěr?
Realita je tvrdá. Tréninkový kemp začátkem prosince ve Švédsku je dobrá věc, ale do hlavních závodů zbývá nejméně měsíc. V našich krajích obvykle bez ledu, bez možnosti tréninku a testování motocyklů.
Inzell ukázal propast v parametrech motocyklů účastníků finále mistrovství světa a našich motocyklů připravovaných sice s láskou, ale bez špičkového příslušenství, na které prostě nezbývají peníze.
Výkonnost by zřejmě postrčila i možnost startů v ruské lize. Zájem z východu tady je, ale v Rusku liga neuživí, jsou potřeba další peníze.
A to je bez podpory významného sponzora pouze iluze.
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)