Pardubice – 31. ledna
Pardubice jsou klubem, který se dobře stará o závodní možnosti svých plochodrážníků. Jejich počet přitom roste. Z Březolup přichází pro letošní rok Patrik Mikel a Hynek Štichauer připravuje k závodníku debutu nováčky Kazimíra Svobodu a Dominika Hanáka. Zkraje roku proto východočeský klub oslovil své prvoligové soupeře s prosbou akceptovat jeho druhý tým.
Petr Moravec ve své žádosti argumentoval snahou poskytnou pravidelné závodění co největšímu počtu svých závodníků. Přitom myslel na finanční stránku, takže navrhnul, aby všichni účastníci i nadále absolvovali čtyři závody, přičemž v každém z nich by měl jeden tým volný los. Závod navíc by se uskutečnil ve Svítkově, avšak Petr Moravec nevylučoval ani možnost, že by jej přepustil jinému pořadateli, jehož termínový kalendář není tolik natřískaný.
Protože šlo o úpravu po schválení, stoprocentní souhlas všech účastníků první ligy byl nezbytnou nutností. Pardubičané jej získali, nicméně k rozšíření nižší ligové divize o další podnik nedošlo.
„Na posledním zasedání VV SPD byl akceptován návrh AK Markéta, aby se jezdilo systémem pro pět družstev, kterým se už v minulosti u nás jezdilo,“ vysvětluje Petr Moravec „Je to rozpis na dvacet jízd a nekombinuje tak jako ten současný jízdy dvojic a jednotlivců. Vzhledem k tomu, že žádný jezdec nebo klub nepřijde o závody, a Pardubice za to, že budou nasazovat šest jezdců a nemusí platit závod navíc, je to pro nás vlastně taková drobná odměna.“
Východočeský klub však myslí i na cizí závodníky. „Počítáme, že máme Nováka, Mikela, Suchánka, Petráka, Mejtského a s Hynkem se rozjíždějí dva mladí,“ vypočítává Petr Moravec. „Navíc nabídneme start i klukům z jiných klubů, kteří nepřihlásili družstvo do soutěže.“
V této souvislosti se s pardubickým koněm na vestě může objevit březolupský Martin Gavenda.
Foto: Eva Palánová
Chápu snahu Pardubic dát příležitost co nejvíce jezdcům závodit.
Z pohledu diváka to je nezajímavé. Pardubice budou v extralize a dva jejich týmy v 1. lize a pardubičtí jezdci budou mezi těmi třemi pardubickými týmy asi neustále kolovat. A protože ostatní týmy budou mít málo jezdců, třeba vlivem zranění, tak jim Pardubice ještě občas jezdce půjčí,čímž v nadsázce vznikne situace, že každý bude jezdit za každého. Opravdu má za této situace, kdy je jen málo klubů schopných financovat družstvo v ligové soutěži, držet dvě plochodrážní ligy? Není lepší preferovat a podporovat více závody jednotlivců?
Kdo další pojede s klubů 1. ligu ?