Praha – 23. září
Předloni v září se nad dalším zadřeným motorem v šampionátu dvojic v Březolupech rozhodl pro závodní pauzu. Plánoval si utřídit myšlenky a stanovit priority na další směrování své kariéry. Před necelými dvěma týdny se veřejnosti ukázal při plochodrážní show Sever proti Jihu v Liberci. Jeho patnáctibodové maximum v konfrontaci se staršími pány by se mohlo zdát malicherné, kdyby ovšem přímo v praxi nepředvedl projekt bezpečné stupačky, na němž pracoval se svým otcem Borisem. Jan Jaroš se magazínu speedwayA-Z svěřil, že na společný produkt nedá dopustit.
„Když jsem v Březolupech přestal jezdit, řek‘ jsem, že si dám čas, pořádně se rozmyslím, jak by kariéra šla dál,“ vypráví Jan Jaroš. „A tohle je odpověď. Zrovna letos je to ošemetný téma. Pády díky pevnýmu háku jsou fatální.“
Jak se ale mšenský závodník dostal k produkci bezpečné stupačky? „Přemejšleli jsme s tátou, ten je hlavní strůjce,“ odpovídá. „Máme ho v šuplíku už čtyři roky, při tom plochodrážním shonu nebyl čas ho uvést do provozu. Když jsem nejezdil, tak přišla správná doba. S loňským podzimem jsme na tom makali a je z toho tohleto. Už máme tři prototypy.“
Českobudějovická společnost AB.CB s.r.o. již spustila internetové stránky nového produktu na adrese www.safety-win-race.com. „Chtěli bychom do konce roku posbírat objednávky,“ plánuje Jan Jaroš. „A začít to vyrábět sériově.“
Jan Jaroš je hlavním hercem videa na firemních stránkách. „Jak jezdec můžu říct, že na pevným háku už nevyjedu,“ netají se. „Je to bezkonkurenčně bezpečný. V Liberci jsem se rozjel proti mantinelu. Najel jsem zvenku, sklopilo se to a vyjel jsem ven.“
Flat track jej příliš nenadchnul, když v Kopřivnici svého času měřil v sedle tovární VM 610 osiřelé po zraněném Pavlu Pučkovi soupeře rozdílem rovinky. O své další plochodrážní kariéře se zatím nechce příliš šířit stejně jako o konstrukčních detailech bezpečné stupačky, jejíž řešení je chráněno patentem.
„Musí to bejt‘ bezpečný v každým směru,“ nezastírá Jan Jaroš, jemuž během závodní pauzy stačily narůst vousy do pořádné délky. „Chtěli jsme, aby sis na startu protočil kolo a postavil se do toho, abys měl stoprocentní jistotu, že ti to neujede. Ale když se střetneš s překážkou, hák se sklopí.“
Foto: AC.CB s.r.o.