Červená víčka na bedně

V Gdaňsku proběhly závody mistrovství FIM Europe a FIM v kubatuře 125 ccm, nazývané Zlaté trofeje a brané jako neoficiální mistrovství Evropy a světa v této kategorii. Na závodech jsme byli přítomni i my, zástupci firmy Shupa, Petr Schmíd a Jaroslav Šůs. Důvodem naší účasti bylo i přes velkou vzdálenost především to, že naše motory a motocykly používá většina startovního pole a máme možnost se s našimi zákazníky osobně setkat a pomáhat jim při závodech.

video ze sobotní finálové jízdy

Shupácká přesila

Karel Průša s otcem | foto Shupa Team

S motory Shupa závodí všichni čeští, polští, ukrajinští, francouzští, lotyšští a estonští reprezentanti a část jezdců z Německa a z Holandska. V sobotu, kdy startovní listina obsahovala osmadvacet závodníků, mělo motory přímo od nás celkem dvacet borců.

A protože většina měla k závodům připraveny dva motocykly, bylo v Gdaňsku v akci zhruba čtyřicet motorů Shupa.  Technické problémy jsme nakonec řešili jen u dvou motorů a to v sobotním tréninku. Jinak naše stopětadvacítky držely a umožnily závodníkům poměřit své síly ve vyrovnaném startovním poli.

Petr Marek s otcem Pavlem | foto Shupa Team

Motory Shupa jsou pro oko diváka vylepšeny některými červenými doplňky, zejména červenými víčky hlavy. Proto tedy ten nadpis. Červená víčka na bedně…

Naši borci bojovali ve vyrovnaných závodech velmi dobře. Nejlepší byl Karel Průša, v sobotu na šestém a v neděli na devátém místě.  Štěpánka Nyklová i Pavel Marek se drželi statečně a v sobotním závodě vyhráli oba jednu jízdu.

Jak je z přiložených výsledků obsadili závodníci s motory Shupa v sobotu celé pódium, když jednoznačně dominovali domácí Poláci.

 

Není to jen v klikovce

Štěpánka Nyklová | foto Shupa Team

V neděli byl na Shupě vítězem Francouz Urda a třetí byl Ukrajinec Levišin. Druhý Němec Schweer používá motory od svého tunera, který ovšem díly bere od nás, takže to, že neměl červená víčka, mu odpustíme.

Když přidáme tyto výsledky k již dosaženým úspěchům, tak od roku 2011, kdy první medaile pro Shupu získali Míša Krupičková a Michal Škurla, posbírali závodníci s motory Shupa na těchto prestižních závodech FIM a FIME celkem 42 medailí, z toho 13 zlatých.

Servis Shupa Team v Gdaňsku | foto Shupa Team

V současné době řeší Mezinárodní motocyklová federace techniku pro začínající plochodrážní závodníky  SGP4) Závody v Gdaňsku prokázaly vysokou technickou úroveň a životnost motocyklů Shupa.

Motory Shupa jsou vyráběny s velkým klikovým hřídelem s ohledem na specifické použití na ploché dráze. Z našeho pohledu jsou pro jízdu začínajících a i vyspělých závodníků kategorie 125 ccm určitě lepší a vhodnější, než motory s motokrosovým základem, a tedy malou a lehkou klikovkou, jaké používají motocykly SGP4.

Mikkel Michelsen využil zaváhání Leona Madsena

Güstrow – 5. srpna
Druhý díl finále evropského šampionátu SEC se stal kořistí Janusze Kolodzieje, jenž úvod v Czestochowej musel vynechat vinou zranění. Nicméně pádný důvod k radosti měl i Mikkel Michelsen. Dán dojel ve finálové jízdě až druhý. Vystřídal však na hrotu aktuální klasifikace svého krajana Leona Madsena, který neměl zrovna svůj den. Václav Milík byl třináctý, Jan Kvěch patnáctý.

1. Janusz Kolodziej, PL 3 3 3 2 3 3 17
2. Mikkel Michelsen, DK 3 3 0 3 3 2 14
3. Andrzej Lebeděvs, LAT 1 2 3 1 3 (1.) 1 11
4. Dominik Kubera, PL 1 1 3 3 2 (2.) 0 10
5. Patryk Dudek, PL 3 2 2 1 2 (4.) 10
6. Antonio Lindbäck, S 2 2 2 3 E (3.) 9
7. Kacper Woryna, PL 2 3 2 0 1 8
8. Adam Ellis, GB 3 3 1 0 0 7
9. Grzegorz Zengota, PL 2 0 1 1 3 7
10. Kai Huckenbeck, D 2 2 X 2 1 7
11. Andreas Lyager, DK 0 0 3 2 0 5
12. Václav Milík, CZ 0 1 2 0 2 5
13. Dimitri Berge, F 1 0 U 2 2 5
14. Leon Madsen, DK 0 1 1 1 1 4
15. Jan Kvěch, CZ 0 0 ex 3 0 3
16. Norick Blödorn, D 1 1 0 0 1 3
17. Lukas Baumann, D (res) DNR
18. Ben Ernst, D (res) DNR

Aktuální klasifikace seriálu:

1. Michelsen 29, 2. Madsen 20, 3. Lebeděvs 19, 4.Woryna 19, 5. Dudek 18, 6. Kolodziej 17, 7. Berge 15, 8. Huckenbeck 13, 9. Wozniak 12, 10. Ellis 12, 11. Lindbäck 11, 12. Kubera 10, 13. Kvěch 10, 14. Iversen 9, 15. Drabik 9, 16. Milík 8, 17. Zengota 7, 18. Lyager 5, 19. Lahti 5, 20. Blödorn 3