PRO-TEC Speedway Mini Cup ještě neskončil, alespoň oficiálně zatím ne

Praha – 14. října
Zítřejší pohárový mítink stopětadvacítek na malé Markétě, dodatečně zařazený do kalendáře, byl pochopitelně na základně současných restrikcí v boji s koronavirem zrušen. Stejný osud postihl rovněž původně závěrečný závod série příští sobotu. Nicméně Zdeněk Schneiderwind stále nechce vyhlásit aktuální pořadí za konečné.

„Klidně bych jel i v listopadu, když by to situace dovolila,“ říká pražský trenér. „Teď je zákaz do třetího, pochybuju, že ta situace bude lepší. Ale nebránil bych se nějakej‘ závod potom udělat.“

Speedway Mini Cup již zažil listopadový závod před čtyřmi lety v rámci ostré závodní premiéry prostřední dráhy v Divišově.

Není vylouženo, že ještě letos v akci uvidíme i Petra Marka a Matěje Frýzu

Foto: Kiril Ianatchkov

Jsme první na světě

Liberec – 14. října
Naše parta se blíží k vytouženému cíli. Na ploché dráze v Liberci jste mohli před pár týdny vidět na vlastní oči jezdit elektrické plochodrážní motorky. Testovalo se na domácí dráze, ale hlavně jsme ještě letos měli chuť dostat motocykl E do opravdového závodu. Polský manažer INTERTEAMu Blažej Skrzeszewski pořádal v polském Gniezně závod tamní amatérské série.

 

Věroslav Kollert jel po čtrnácti letech první závody

Liberec požádal o možnost E-Speedway ukázat na dráze v Polsku. Obratem jsme dostali pozvánku, a sice do hlavního závodu ve skupině tři. To nás samozřejmě trochu zaskočilo, protože dráha v Gniezně je o více jak sto metrů delší než liberecká. V neděli jsme však stejně dorazili.

Trochu nervózně jsme  vyložili  motocykly, což ihned začalo vzbuzovat pozornost. Něco takového ještě v Polsku, kde plochá dráha je sport číslo jedna, neviděli. O tréninku, který probíhal ve dvojicích, bylo jasné, že nastavení našich E motorek bude fungovat.

Rychle se zvolila taktika používání elektrického zdroje a jeho dobíjení a začalo se závodit. V prvních dvou jízdách se podařilo dojet vždy na druhém místě. To už diváci byli na naší straně a začali fandit. Po malé kolizi a opakovaném startu se přivezla dvě vítězství. Tak jsme dosáhli toho, co jsme plánovali.

Věroslav Kollert s bratrem Tomášem a otcem Věroslavem a motocyklem E v boxech v Gniezně

E speedway motocykl se mohl poměřit s metylovým. Věroslav Kollert mladší je tak prvním plochodrážním jezdcem na světě, který na elektrice porazil v závodě klasické motocykly. Dosáhl z dvanácti možných bodů deseti po čtrnáctileté pauze, kdy nezávodil, a  ukázal, co nezapomněl. Závodit a bavit diváky.

V průběhu závodu se na našich E motocyklech ještě měli možnost povozit Krzysztof Jablonski, exvicemistr světa juniorů, a jeden z pořadatelů Andrzej  Wnek. Co se dělo dál, nás doslova zaskočilo. V průběhu závodu jsme dostali pozvánku na finále polské extraligy do Leszna.

Zpráva o tom, co přijelo do Polska, a jak si Věrouš vede v závodě, probudila zvědavost. Děkujeme všem, kteří k úspěchu pomohli. Čech z Liberce se tak zapsal do dějin ploché dráhy.

 

Foto: GRS Liberec