Milevsko – 6. února
Během dneška se stalo stoprocentní, že vedle Andreje Diviše na mistrovství světa družstev o víkendu v Šadrinsku nepojede ani Jan Klatovský. Vzhledem k vytíženosti pardubického primáře Tomáše Brože jeho plánovaná kontrola přesunula na zítřek. Nicméně byť by český ledařský šampión nakrásně dostal souhlas ke startu, dostat se po ose za Ural nezvládne časově. Už jen proto, že náhradní nároďák, který vyrazil na Sibiř včera, trčí na ruské hranici.
„Kontrola bude až zejtra, doktor Brož dneska operuje,“ svěřoval se Jan Klatovský magazínu speedwayA-Z dnes okolo třetí hodiny odpolední. „Týmy už nestíhám, kluci stojí už dvanáct hodin na hranicích a nechtějí je pustit do Ruska.“
Milan Špinka v roli kouče proto v Šadrinsku přivede na nástup trojici ve složení Lukáš Hutla, Radek Hutla a náhradník Vladimír Višváder. „Je to blbý,“ lituje Jan Klatovský své absence. „Ale směřuju to, že bych v neděli odjížděl do Togliatti. Věřím, že to dopadne. Už dlouho stojím, samotnýho mě to štve.“
Pomsta za Olympiádu?
Minulý týden se česká média rozplývala nad zabezpečením českých olympioniků, které do Jižní Koreje budou dokonce doprovázet dva čeští pekaři. Plochodrážníkům se o takovém servisu může jenom zdát.
V ledařských kuloárech se skloňuje, že se ruští celníci mstí západním sportovcům za vyřazení z olympijských her. Ať tak či onak problém na západní hranici měli všichni závodníci už při cestě do Astany. Příčinou zdržení je zbrusu nový formulář, který se tváří jako celní deklarace, přičemž ovšem ledaři do Ruska žádné zboží neimportují.
Zůstali zde stát až půldruhého dne a při dojezdu do kazašské metropole měli prakticky rovnou z dodávky přesednout na závodní motocykl, což nemělo pozitivní vliv na rovnováhu jejich psychiky. Výkony Jaspera Iwemy, Johanna Webera a zejména Franze Zorna hovoří za vše.
Situaci nejlépe logisticky zvládli Švédové, kteří během přesunu nepustili závodníky za volant a nechali je pořádně spát v autě. Až na Stefana Svenssona, který notný kus řídil a v aktuální klasifikaci šampionátu má zatím pouhých šest bodů.
Foto: Martin Běhal, ilustrační foto: Karel Herman