Evropský pohár stopětadvacítek přinesl zlato i stříbro českých závodníkům i českým motocyklům

Toruň – 29. června
Loňský evropský pohár FIM-Europe, neoficiální mistrovství Evropy ve stopětadvacítkách v Divišově nám přinesl dvě medaile, zlatou Jana Kvěcha a bronzovou Filipa Šifaldy. O takovém úspěchu se nám loni ani nezdálo a tak jsme letos jeli s očekáváním do Toruně. Pořadatelé umístili na úvodní stranu oficiálního programu krásnou fotku Filipa Šifaldy na Shupě . Asi věděli proč. Nicméně netušili, že všechny porazí na motoru, který se před časem z Toruně do Shupy vrátil, protože prý vůbec nejede.

 

Daniel Klíma, Filip Šifalda a Bartosz Tyburski na stupních vítězů
Daniel Klíma, Filip Šifalda a Bartosz Tyburski na stupních vítězů

Shupa dominuje světu plochodrážních osminek

Česká výprava, která si přijel podmanit Toruň
Česká výprava, která si přijel podmanit Toruň

My jsme to ještě nevěděli a tak celý tým v tréninku i při závodě pracoval s maximálním nasazením. Udělali jsme si malou statistiku konkurence. Tedy takové porovnání motocyklů Shupa a zbytku světa. Na startu bylo 24 závodníků, z toho třináct mělo naše motocykly nebo motory.  Ze zbylých jedenácti měli naše dva podvozky s vlastními motory Holanďané, Němci něco od nás a něco vlastního, tři Angličané zcela vlastní stroje.

Anglická konkurence Shupy
Anglická konkurence Shupy

Poláci a Češi byli kompletně ošupováni. Toto pro nás potěšující zastoupení našich strojů bylo dáno především množstvím polských jezdců, kterých nakonec jelo celkem sedm. Ze zahraniční konkurence má asi nejlépe opečované motorky s našimi čtyřventilovými motory Erik Bachhuber z Německa, loňský německý mistr a letošní leader národního mistrovství. Angličané používají podobný základ motorů jako my, jen tuningovou hlavu mají od jiného výrobce.

Poláci preferují naše dvouventilové motory a takzvané univerzální podvozky, které se dají variabilně upravit na malá kola, přední 19″ a zadní 17“, která jsou předepsána v polském národním mistrovství.  My vzhledem k šetření hmotnosti používáme naše klasické podvozky.

 

Fenomén třináctky

Třináct vítězných rozjížděk motocyklů Shupa
Třináct vítězných rozjížděk motocyklů Shupa

Potom, když při vážení strojů ukázala váha u motorek Filipa Šifaldy  hmotnost přesně na limitu šedesát kilogramů, tak si technik na přejímce šel pro hadr, aby si utřel zpocené čelo. Trochu se nám potom pomstil a naše kluky honili na váhu i během závodu.

Filip Šifalda a Milan Dobiáš jeli na čtyřventilech, Daniel Klíma a Pavel Kuchař na dvouventilech.

Shupy Erika Bachhubera
Shupy Erika Bachhubera

Zajímavá byla potom statistika rozjížděk. Celkem třináct vítězství pro Shupu včetně finále A i B. V základním rozpisu Shupa prohrála jedinou rozjížďku ze dvanácti. Třináct motocyklů Shupa , třináct vítězství  a potom že třináctka nosí smůlu! Musím se podívat co se dělo 13. června, třeba mi to přinese štěstí…

 

Češi úřadují v polské Toruni

Zvážit, zkontrolovat a orazítkovat
Zvážit, zkontrolovat a orazítkovat

Trénink i závody proběhly, co se týče techniky zcela bez problémů, a to jak u našeho tak i polského týmu. Zkrátka se jen závodilo, takže příprava byla provedena na jedničku. No, a jak jeli kluci…

Před každou jízdou byli naprosto soustředění a na dráhu vyráželi s pohledem tygra před skokem, přičemž kořistí byli soupeři v jejich jízdách. Po základním rozpisu dvanácti rozjížděk měl Filip Šifalda patnáct bodů, jelikož všechny jízdy s přehledem vyhrál. Daniel Klíma třináct bodů, Pavel Kuchař dvanáct a Milan Dobiáš sedm.

Shupy českého týmu
Shupy českého týmu

Filip s Danem šli rovnou do áčka, i když Dan losem na Bachhuberovi. Pavel Kuchař dostal možnost vybojovat finále A v béčku, odkud postupovali první dva. Nejprve se tedy jelo finále B, kde druhé postupové místo uteklo Pavlovi Kuchařovi po nádherném souboji s McGurkem  tak o půl metru.

Ing Petr Schmied bedlivě kontroluje své Shupy
Ing Petr Schmied bedlivě kontroluje své Shupy

Skončil tak celkově na krásném sedmém místě. Ve finále C dojel Milan Dobiáš na druhém místě, celkově byl tedy dvanáctý. A před závodníky už byla jen poslední medailová jízda. Naše dvě želízka v ohni neponechala nic náhodě a odstartovala ze všech nejlépe.

Shupa koutek - máme všechno!
Shupa koutek – máme všechno!

Po průjezdu první zatáčkou vedl Filip Šifalda před Danielem Klímou. Filip svůj náskok udržel a dovedl do cíle vítězně svou Shupu k radosti nás všech. Dan musel bojovat s Tyburskim v samotném závěru o druhé místo, ale udržel ho a zdvojnásobil naši radost.

Potom jsme si všichni užili to, o čem se nám jenom zdálo. Vítězství a českou hymnu!

Krásná odměna za naši práci
Krásná odměna za naši práci

Foto: Jiřina Šifaldová a Shupa Team

Dvě ze třech těchto medailí cinkliypro české závodníky a českou Shupu
Dvě ze třech těchto medailí cinkliypro české závodníky a českou Shupu