Kopřivnická radnice potvrdila záměr zániku ploché dráhy ve svém městě

Kopřivnice – 6. února
Jsou to jen necelé tři týdny, kdy tisíce lidí zaplavily okolí Větřkovické přehrady a připravily ledařům v druhém díle jejich individuálního šampionátu úžasné a neopakovatelné kulisy. Řada z nich nevolí a pískotem přivítala informaci, že se vedení města Kopřivnice rozhodla z pozice svých politických křesel ukončit plochodrážní tradici na Letním stadiónu. Proto se ochotně chápala propisovaček, aby se svým podpisem ztotožnila s postojem kopřivnického klubu o záchranu sportu levých zatáček v Kopřivnici. V pátek však vedení města dalo najevo, jak vážně bere názor daňových poplatníků a svých voličů, protože jeho tisková informace suše konstatuje, že klasický plochodrážní ovál musí ustoupit ostatním sportům.

 

 

Radnice rozhodla, že plochodrážní závody na Letním stadiónu již patří pouze minulosti
Radnice rozhodla, že plochodrážní závody na Letním stadiónu již patří pouze minulosti

Záměr rekonstruovat Letní stadión odhlasovali kopřivničtí zastupitelé v závěru loňského roku. Během první etapy rekonstrukce, kterou plochodrážní fanoušci plným právem nazývají byrokratickou  likvidací sportu s více než šedesátiletou tradicí, má vzniknout víceúčelové sportoviště. Vládnoucí politická scéna plánuje, že ho budou využívat stovky sportovců.

„Nový stadión bude sloužit nejen pro místní atletický klub,ale také dobrovolným hasičům, fotbalistům, házenkářům, plaveckému klubu a dalším pro jejich kondiční tréninky,“ svěřuje se v tiskové zprávě Michaela Rašková, kterou občasné platí na postupu vedoucí kopřivnického odboru školství, kultury a sportu. „Vzniknout by mělo také nové fotbalové hřiště, kterému kvůli přemístění blíže k divácké tribuně bude muset ustoupit zmiňovaný ovál určený pro plochou dráhu.“

Podzimní úsilí členů AK Kopřivnice při rekontrukci dráhy nebralo vedení jejich města evidentně v potaz
Podzimní úsilí členů AK Kopřivnice při rekontrukci dráhy nebralo vedení jejich města evidentně v potaz

Dalším jejím argumentem je skutečnost, že vzdálenost travnaté plochy je naprosto nevyhovující zejména pro diváky. Těžko soudit, komu dalšímu by mohla nevyhovovat, faktem zůstává, že s fotbalisty se plochodrážníci potýkají již více než dvě desítky let. Roku 1995 se kvůli jejich utkání dokonce nedokončila první plochodrážní liga. Lidi v ochozech by hravě spočítala na svých prstech i parta hodně nešikovných truhlářů, ovšem římské svíce zapálené při českém finále roku 2004 hoří ve vzpomínkách nejen Adriana Rymela, jemuž byly určeny především.

Z lokálních politiků nebyl v ochozech asi nikdo. Opájí se myšlenkou, že by nový stadión mohl nést jméno manželů Zátopkových, ale také korunkami, které se spolu s rekonstrukcí budou kutálet. Přitom stále není jasné, zda je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přiklepne.

„Jasno by mělo být do konce února letošního roku,“ tvrdí v tiskovém komuniké kopřivnický místostarosta Lumír Prospěch, v jehož bohatém portfoliu aktivit figuruje i sport. „Realizační náklady projektu činí zhruba pětatřicet miliónů korun, přičemž spoluúčast města by v případě uspění žádosti měla činit cca patnáct miliónů korun. Samotné práce na rekonstrukci by mohly začít letos v létě.“

Tisková informace z kopřivnické radnice připouští, že zánik plochodrážní dráhy se nesetkává s všeobecným souhlasem. Dokonce označuje vlnu odporu za nemalou. Nicméně záměr otců města Tatrovek prozatím nemohla demokraticky zviklat.

Mezi davy na Větřkovické přehradě byli nejen signatáři petice za zachování ploché dráhy v Kopřivnic, ale především daňoví poplatníci a voliči
Mezi davy na Větřkovické přehradě byli nejen signatáři petice za zachování ploché dráhy v Kopřivnic, ale především daňoví poplatníci a voliči

„Od podzimu vedeme se zástupci  autoklubu jednání, která se týkají rekonstrukce letního stadiónu a zániku oválu pro plochou dráhu,“ zní vzkaz místostarosty Pospěcha pro plochodrážní fandy. „Radnice v současné době nepočítá s výstavbou nějakého nového oválu. Autoklub nemá žádného aktivního jezdce. Město se však nijak nebrání dalším oficiálním jednání a v případě příznivých klimatických podmínek je připraveno podpořit pokračování lední ploché dráhy.“

Lední plochá dráha by byl roztomilý termín, jenž byl anachronismem již ve třicátých letech. A pro tiskovou mluvčí Janu Hromočukovou jde o letní stadión, ovšem generace plochodrážních fanoušků jej znaly jako Letní stadión.  Každopádně závody tu bývaly velké navzdory pravidlům českého pravopisu. O to více tuhne úsměšek na rtech, když volení zástupci šmahem ukončí existenci sportu, který město po závodních a soutěžních vozech Tatra v motoristické sféře proslavil nejvíce.

Vžijte se do role zastupitelů města Kopřivnice:

Jediný argument MÚ pro zničení plochodrážní dráhy je absence aktivních závodníků. Kdybyste seděli v zastupitelstvu, hlasovali byste pro zánik ploché dráhy?

View Results

Loading ... Loading ...

Foto: Pavel Fišer, Eva Palánová a Miroslav Klimsza

Soupisky jsou schváleny

Pardubice – 6. února
Národní sportovní řády ukládaly všem plochodrážním subjektům uzavřít soupisky a přihlášky pro šampionáty republiky s posledním lednovým dnem. Po odstranění drobných nedostatků byly dnes večer autorizovány ze strany VV SPD a uvolněny pro zveřejnění. Řídící orgán české ploché dráhy však čeká ještě doladění systému kvalifikace pro příští ročník individuálního mistrovství republiky. Vzhledem ke dvanácti přihlášeným dvojicím musí na svém zasedání dne 21. února dořešit rovněž kvalifikační proces pro květnové mistrovství párů.

98
7

Češi v akci 213

Aktuální současnost patří ledařům. Po dvou týdnech měli včera volnou neděli, avšak sobotní podnik v Račicích překonal očekávání mnohých. A další slibují pokračování v Mělicích a v Soběslavi. Jan Klatovský vstoupil v Togliatti do finálového seriálu mistrovství světa. Byť nyní ledová plochá dráha vrhá stín na své letní sestřičky, ani klasický speedway nezůstává bokem. V Německu vyvrcholil Drift-On-Ice, zatímco Martin Málek a Ondřej Smetana se v Opole na šroubky jen dívali, jelikož závod zapadal do koncepce prezentace jejich polského týmu.

 

9
Celkové pořadí série Drift-on-Ice: zleva Richard Geyer, Ronny Weis a Wojciech Lisiecki

Šroubkařská série Drift-On-Ice na rozdíl od předchozích let dospěla ke svému konci již počátkem února. Jak v sobotu v Jonsdorfu, tak v neděli ve Freitalu triumfoval Ronny Weis. Zakladatel saského seriálu nakonec v rozjezdu o vítězství porazil syna své přítelkyně Richarda Geyera.

ONdřej Smetana a Martin Málek se představili v barvách Opole
ONdřej Smetana a Martin Málek se představili v barvách Opole

Po třízávodové absenci způsobené nemocí a pražským soustředěním se na saský led vrátil Zdeněk Holub. V obou závodech skončil pátý. Josef Novák si přivezl osmou příčku z Jonsdorfu a sedmou z Freitalu.

Se svou padesátkou nechyběl ani Adam Nejezchleba. Jeho tradiční dlouhovlasá soupeřka Michele Rau mu podvakrát ukázala záda, takže skončil pokaždé pátý.

Výsledky Drift-On-Ice:

Jonsdorf: 1. Ronny Weis (8), 2. Richard Geyer (7), 3. Sergej Malyšev (7), 4. Martin Smolinski (3), 5. Kevin Pedersen (5), 6. Zdeněk Holub (5), 7. Tobias Thomsen (1), 8. Josef Novák 0
50 ccm: 1. Bruno Thomas 15, 2. Frieda Thomas 13, 3. Manuel Rau 8, 4. Michele Rau 2, 5. Adam Nejezchleba 2
Freital: 1. Ronny Weis (7), 2. Sergej Malyšev (7), 3. Richard Geyer (6), 4. Martin Smolinski (4), 5. Wojciech Lisiecki (4), 6. Zdeněk Holub (5), 7. Josef Novák (2), 8. Tobias Thomsen (0), 9. Kevin Pedersen (0)
50 ccm: 1. Frieda Thomas 15, 2. Bruno Thomas 13, 3. Manuel Rau 8, 4. Michele Rau 2, 5. Adam Nejezchleba 0

Foto: Ronny Weis a Ondřej Smetana