Lysá nad Labem – 15. listopadu
Martin Smolínski se v neděli objevil na výstavě Rychlá kola v Lysé nad Labem, kde byl organizátory prezentován jako jedna z ozdob šestnáctého ročníku populární akce. Nejlepší německý plochodrážník současnosti využil příležitosti, aby s představiteli divišovské Jawy jednal o podmínkách prodloužení svého kontraktu továrního jezdce. Vedle něho se návštěvníci dočkali podpisů i od sajdkáristy Immanuela Schramma.
Mies – 16. listopadu
Bezprostředně po zveřejnění jízdního řádu podniků pod jurisdikcí BSI následovalo zveřejnění kalendáře FIM. Čeští fanoušci se mohou těšit vedle dvacáté Grand Prix na pražské Markétě také na další slušnou porci závodů světového kalibru. Juniorská družstva budou mít semifinále v Praze, jednotlivci kvalifikační kolo v Pardubicích, kde se pojede i finále, tentokrát netradičně již v pátek místo Zlaté stuhy, jenž se pojede v sobotu. U těchto pořadatelů a lokalit nejde o žádné překvapení, o něž se postaraly Mariánské Lázně se světovým šampionátem dlouhodrážních družstev v půli července.
Plzeň – 16. listopadu
Čtyři roky po účinkování v rámci trojkoalice s AK Divišov a DaK Moto se Plzeň příští rok vrátí do extraligy. Západočeské spojenectví s Březolupy ukončilo naděje Žarnovice, která rovněž projevila o vyšší českou soutěž zájem. Leopold Klíma, plzeňský šéf, se magazínu speedwayA-Z svěřil nejen s detaily extraligového comebacku mistra z let 1994 a 2007, ale i semifinále juniorského šampionátu družstev, které se na Bory vrátí v červnu.
„Březolupský nás oslovili,“ vysvětluje Leopold Klíma, kterak vznikala osa Plzeň – Březolupy. „Chtěli jet první ligu. V extralize by mohly zůstat jen tři mančafty po odstoupení Mšena. Spočítal jsem si, že nám vyjde plus mínus stejně první liga jako extraliga.“
Největší položkou ve výdajích klubů představují zahraniční posily. „Nebudeme používat cizince,“ má Leopold Klíma v tomto ohledu jasno. „Jede se Praha, Pardubice, Slaný, jeden závod v Březolupech a jeden tady. Březolupy si budou platit svý jezdce, my svoje. A je lepší, když se jde žádat o dotace, říkat, že se jezdí extraliga. A co je nejdůležitější v první lize není nikdo ničím povinován. Jezdec nebo celý klub nepřijede a co s tím naděláš?! Na extraligu přijet musí, na první ligu by ti třeba večer zavolal, že nepřijede.“
V otázce svých závodníků na tom Plzeň není špatně, obzvlášť podpoří-li ji svým kádrem Moravané. „Zájem projevil i Zdeněk Simota,“ vypočítává plzeňský předseda. „I když to bude složitější s jeho cestováním z Anglie. Máme Jéňu Holuba, Michal Hádek chce taky mermomocí jezdit. A v záloze zůstává ještě Radek Podhadský, kterej‘ se k plochý dráze vrátil.“
Rozhodčí Christian Froschauer ve své zprávě po zářijovém finále evropského šampionátu juniorských družstev Plzeňanům pořádně zavařil. Borskou dráhu nikterak nešetřil. Ke všemu se v říjnu přidaly deště a druhé finále mistrovství republiky jednotlivců padlo i ve svém náhradním termínu. Ironií osudu na klubové rozlučce svítilo na dobře připravenou dráhu sluníčko o sto šest.
„Měli jsme rozlučku, byla to nádhera, mohly by se jet závody,“ říká Leopold Klíma. Požádali jsme o semifinále mistrovství světa juniorskejch‘ družstev, chtěli jsme ho v květnu nebo v červnu. V dubnu nám přijedou dělal licenci dráhy za základě Froschauerova zápisu.“