Praha – 20. února
Malé kamery na přilbách závodníků přispívaly ke zvýšení atraktivity televizních přenosů z motocyklových závodů. Minulý čas je v tomto případě na místě. Zasedání FIM v Ženevě je o minulém víkendu zakázalo. Semináře mezinárodní motocyklové federace se zúčastnil rovněž Pavel Ondrašík, který se magazínu speedwayA-Z svěřil s dalšími novinkami.
„Ano, kamery na helmách jsou na doporučení výrobců přileb zakázány,“ potvrzuje Pavel Ondrašík rozhodnutí FIM, jež jistě ovlivnila i lyžařská nehoda Michaela Schumachera, který na své přilbě malou kamerku při svém nešastném pádu měl. „Podpořila to jak technická, tak lékařská komise.“
A jaké další novinky jsou pro letošní sezónu připraveny? „V roce 2015 musí být nové homologované výfuky a schválené chrániče výfuků,“ popisuje sportovní šéf pražské Markéty. „Tyto výfuky jsou podle prvních testů o dost lepší, tak doufáme, že si na ně jezdci brzy zvyknou. Od roku 2016 budou mít certifikát také výrobci kombinéz. Nejedná se o homologaci, ale certifikaci jako je třeba u přileb.“
Rovněž už nebude třeba opakovat rozjížďku, dojde-li k jejímu přerušení dříve, než vedoucí závodník dorazí do cíle. „Při projetí prvního jezdce cílem třetího kola a následném zastavení jízdy může rozhodčí jízdu uznat a stanovit pořadí,“ říká Pavel Ondrašík. „Jako třeba ve Velké Británii už nemusí jízdu opakovat.“
Závody ranku Speedway Grand Prix pro změnu čekají změny z titulu urychlení mítinku. „Trénink se zkracuje o jednu sekci,“ informuje Pavel Ondrašík opatření, která se dotknou i pražské Markéty předposlední květnový víkend. „Celý závod by se měl urychlit, hlavně v úseku od dvacáté jízdy do finále, kde by se to mělo zkrátit. Před losováním semifinále a finále budou mít jezdci vždy pouze dvě minuty na to, aby se dostavili v depu k výsledkové tabuli, kde losování probíhá. Další změnou je, že při opakovaném ulitém startu, by se měly rovnou pouštět dvě minuty a jezdci zůstat na dráze. Avšak teprve čas ukáže, jak na to budou reagovat jezdci.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)