Vítěz zůstal vítězem i ve změněném složení

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Pardubice – 30. dubna
Ve druhém díle jadranského poháru dvojic v Pardubicích se domácí museli obejít bez Václava Milíka, jehož v Poole čekal závod Elite League. Personální změna ovšem neměla žádný vliv na jejich počínání na dráze. Hynek Štichauer sice v rozjížďce s číslem dvě viděl výfuk Makse Gregoriče, což při svém návratu na ovály po pádu v Neustadt/Donau přikládal absenci tréninku danou reglementy soutěže. Pak už ovšem spolu s Tomášem Suchánkem rozpoutal smrš triumfů 5:1. Pódium tentokrát nemělo ryze české obsazení, druhou příčku dobyla slovinská Lublaň a o třetí musel být vypsán rozjezd. Josef Franc dal skvělou tečku dramatickému závodu, když za sebou nechal Filipa Šiteru a Denise Štojse z Krška.

Pardubice pokračují ve vítězném stylu
Den se sešel se dnem a jen třiadvacet hodin po začátku pražského závodu pokračoval jadranský pohár dvojic ve Svítkově. Oproti včerejšku v boxech přibyli noví závodníci. Mšeno použilo Michala Kleina v roli náhradníka a stejnou funkci plnil Josef Novák v goričanském výběru, protože Karlo Majnič si stěžoval na problémy se svou zraněnou rukou.

Největší změnu ovšem prodělal vítězný pardubický tým. Nejenže si vestu s náhradnickou osmnáctkou chystal Jaroslav Petrák. Václava Milíka, jenž z Markéty letěl rovnou do Anglie, zastoupil Hynek Štichauer.

„Od Pockingu jsem neseděl na motorce,“ připomínal Hynek Štichauer svoji nešastnou kolizi s Michaelem Härtelem na velikonoční neděli. „Deset dnů jsem byl na berlích, teď pět dnů funguju.“ Na ovál se společně s Tomášem Suchánkem dostali už v rozjížďce s číslem dvě, kdy jim za soupeři byli závodníci Lublaně.

Zatímco Tomáš Suchánek nevypadl ze své fazóny letošního jara a rozehrál mítink triumfem ve stylu start – cíl, Hynek Štichauer se v první zatáčce nedostal ani před jednoho ze Slovinců. „Byl jsem z toho vyhouplej‘,“ neskrýval později. Jenže záhy se dostal do obvyklé závodnické rutiny, o čemž se měl záhy přesvědčit Matič Voldrih.

Hynek Štichauer se mu zjevil po levé ruce v první zatáčce třetího okruhu. O třetí místo jej prozatím nepřipravil. Stejně tak nevyšel nájezd vnějškem v následujícím oblouku. Když to ovšem Pardubičan zopakoval jako přes kopírák v poslední zatáčce, šachovnicová vlajka v rukou Jaroslava Kocka jej přivítala jako třetího.

V těch chvílích ještě nikdo nemohl tušit, že si Maks Gregorič připíše primát jediného borce, který dokáže domácím uzmout jediný bod. Zatím se však Hynek Štichauer a Tomáš Suchánek chystali na duel s Prahou v rozjížďce s číslem šest.

Ve čtvrté jízdě poslal Tomáš Topinka na ovál juniory. Michal Škurla a Ondřej Smetana se mu odvděčili skvělým startem ve stylu synchronizovaných akvabel. Avšak Renato Cvetko se mezi ně tlačil v první zatáčce. Průnik se mu zdařil, začal tlačit Ondřeje Smetanu na mantinel a v nájezdu do druhého oblouku byl definitivně druhý.

Mnohem větší ztráta ovšem Pražany očekávala v cíli oné rozjížďky s číslem šest. Tomáš Suchánek a Hynek Štichauer totiž letěli dopředu prakticky s letem pásky. Josef Franc se sice mihnul vnějškem úvodního oblouku na druhé příčce, avšak šlo o nepříliš dlouho trvající záležitost.

Sotva se pardubický tandem prohnal cílem, na čele průběžné klasifikace osaměl. Denis Štojs a Samo Kukovica, kteří na samotný úvod porazili Lendavu 5:1, ve čtvrté jízdě remízovali se Mšenem. Denis Štojs se v první zatáčce nacpal mezi Filipa Šiteru a Jana Holuba, jehož vyvezl na mantinel. Otevřel tím cestu kupředu pro Samo Kukovicu. A Krško mělo po první třetině jen o bod méně než devítibodové Pardubice.

Sedmi body se chlubily i Lublaň a Mšeno, když v rozjížďce s číslem sedm Jan Holub ve druhé zatáčce podjel Renato Cvetka. A Michal Klein nedal ani náznak šance Karlo Majničovi. Nicméně Mšeno čekali hned vzápětí mnohem nebezpečnější soupeři.

Drama na závěr
V rozjížďce s číslem deset zůstal v depu Michal Škurla, aby na duel se Mšenem vyjel Josef Franc. Po perfektním startu se usadil ve vedení, po němž se v první zatáčce sápal také Jan Holub. Chvíli vskutku jezdil první, avšak Josef Franc zatáhl a vrátil se dopředu. Ondřej Smetana neohrozil ani jednoho ze mšenského páru, takže duel skončil nerozhodně.

Postavení obou družstev se však komplikovalo více a více. V osmé jízdě se totiž Maks Gregorič a Matič Voldrih hravě vypořádali se Samo Kukovicou a Denisem Štojsem a jejich Lublaň inkasovala pět bodů rovněž v rozjížďce s číslem třináct proti Goričanu. V jeho sestavě při té příležitosti vůbec poprvé zasáhl do akce Josef Novák. Původní plán zněl na případný záskok za rozbolavělého Karlo Majniče, avšak nakonec mítink dokončil místo Renato Cvetka.

Tomu se totiž v úvodním kole vzepjal v zatáčce u depa motocykl na zadní. Karlo Majnič se mu už nestačil vyhnout a oba Chorvaté zůstali po hrozivé kolize na ovále. Sanitka sice zacouvala zpátky prázdná, avšak Renato Cvetko se musel opírat o dvojici mechaniků. Nebyl schopen postavit se na nohu, avšak nosítka, která pro něho dorazila během úpravy dráhy, poslal zpátky.

Nad výběrem ze slovinské metropole si dokázali držet vrch jen Pardubičané. V deváté jízdě nenalezli v duelu s Lendavou sebemenší problém. A stejně to vypadalo v rozjížďce s číslem čtrnáct, kdy za své výfuky s překvapivou lehkostí odkázali Filipa Šiteru s Michalem Kleinem.

Zato Pražané inkasovali jednu ztrátu za druhou a to i v jízdách, kde by to nečekali. Aleksander Čonda v rozjížďce s číslem dvanáct po nejlepším startu vypekl v první zatáčce Michala Škurlu a Ondřeje Smetanu. V patnácté jízdě mířili Josef Franc s Michalem Škurlou za zády k jasnému 5:1 nad Žigou Kovačičem a Samo Kukovicou z Krška.

V úvodním výjezdu třetího kola však Josef Franc znatelně zpomalil. „Myslel jsem, že se to zadírá, tak jsem to vymáčk‘,“ vysvětloval později v depu. Šlo ovšem o planý poplach, ale remízu již Pražanům nikdo neodpáral, by jejich jednička nakonec projela cílem.

Před svým posledním startem měli Pražané na svém kontě čtrnáct bodů a Krško sedmnáct. V sedmnácté jízdě se Filip Šitera a Jan Holub dostali dopředu před oba závodníky z Lublaně. Avšak Maks Gregorič a Matič Voldrih je zasypaly bubnovou palbou svých ataků. V poslední zatáčce se Matičovi Voldrihovi podařilo podjet Jana Holuba. Mšeno se dostalo na patnáct bodů, Lublaň na osmnáct.

Strhující závěr jakoby se vůbec netýkal Pardubic. Tomáš Suchánek se sice v devatenácté jízdě poprvé nemohl chlubit nejlepším startem, avšak nakonec spolu s Hynkem Štichauerem dovezli pět bodů. Zkomplikovali tím poraženému Kršku cestu ke stupňům vítězů, ale sami rozhodli o svém triumfu. Ten potvrdili v jednadvacáté jízdě dalším maximem nad Goričanem.

Osmnáct bodů Krška v devatenácté jízdě srovnalo Mšeno. Aleksander Čonda neváhal ani okamžik a rovnou po vylétnutí pásky zamířil do čela. Filip Šitera se s takovými pořádky nehodlal smířit. Ovšem by Slovince ve druhé zatáčce podjel, on se ihned vrátil na první místo. Lublaň podruhé v závěrečné třetině klopýtla v rozjížďce s číslem dvacet. Josef Franc odvedl Matiče Voldriha, zatímco Ondřej Smetana rozhodně zamířil před Makse Gregoriče středem první zatáčky.

Lublaň přesto skončila druhá, zatímco Pražané putovali do dodatkové jízdy se Mšenem a Krškem. V ní sice nejlépe odjel Filip Šitera, avšak na protilehlou rovinku vyjel dříve Josef Franc.

Hlasy z depa
„Koho by nebavilo vyhrávat?“ kontroval Tomáš Suchánek na otázku, jak se mu dnes jelo. „Nebylo co řešit. Akorát tu jednu jízdu, to jsem promydlil a bylo to vidět. Už to nebyl start – cíl, trošku jsem si zašpinil motorku, ale na zejtra do Mšena se mejt nemusí. Obhájili jsme včerejší vítězství, je to pěkný.“

„Jsem spokojenej‘, ale první jízdu jsem z toho byl vyhouplej‘,“ připouštěl Hynek Štichauer. „Od Pockingu jsem neseděl na motorce, nebyl trénink, ani jsem si to nestih‘ ošahat. Od jara ale tady trénujema a s Tomkem to osahaný máme. Deset dnů jsem byl o berlích, teď pět dnů funguju, uvidíme zejtra ve Mšeně, jak to bude fungovat.“

„Pěkný závody,“ pochvaloval si Josef Franc. „Pokazil jsem dvě jízdy. Myslel jsem, že zadřu, tak jsem to vymáčk‘. Všechno funguje. Nejlepší vyhráli jako vždycky a ty ještě lepší byli třetí (smích). Bezkonkurenčně jsme byli nejlepší a přišli o vítězství díky technickejm‘ problémům.“

„Docela dobrý závody,“ konstatoval Michal Škurla. „Zkoušel jsem motorku. Jsem spokojenej‘, škoda, že jsme nevyhráli. To bychom ale museli víc bodovat!“

„Zkurvenej‘ bod,“ nebral si servítky Filip Šitera. „Čtvrtý místo je čtvrtý místo, škoda. Moh‘ jsem ten bod někde udělat a bylo by to dobrý. Škoda.“

„Úplně na hovno,“ měl Jan Holub daleko ke spokojenosti. „Nedařilo se. Pardubice jsou zbytečně moc velký, ale celkově se mi jelo blbě. Skákal jsem z motorky na motorku. A nešlo to, snad to bude zejtra lepší.“

1. ZP Pardubice   29
Tomáš Suchánek 3 3 3 3 2 3 17(1)
Hynek Štichauer 1 2 2 2 3 2 12(4)
Jaroslav Petrák   DNR
 
2. AMTK Lublaň   21
Maks Gregorič 2 2 3 2 0 0 9(2)
Matič Voldrih 0 3 2 3 2 2 12(1)
Jernej Pečnik   DNR
 
3. AK Markéta Praha   18
Michal Škurla 3 0 – 1 3 – 7(1)
Ondřej Smetana 1 – 0 2 – 1 4
Josef Franc – 1 3 – 0 3 7+3
 
4. Grepl PDK Mšeno   18
Filip Šitera 3 – 2 1 3 2 11+2
Jan Holub 0 3 1 – 1 1 6(2)
Michal Klein – 1 – 0 – – 1
 
5. AMD Krško   18
Samo Kukovica 2 1 0 – 1 – 4(3)
Denis Štojs 3 2 1 2 – 1 9(1)+1
Žiga Kovačič – – – 3 2 0 5
 
6. ST Lendava   14
Aleksander Čonda 1 1 1 3 3 3 12
Ladislav Vida 0 0 0 0 2 0 2(1)
 
7. SK Unia Goričan   8
Renato Cvetko 2 2 X – – – 4
Karlo Majnič 0 0 1 0 0 0 1
Josef Novák, Pardubice – – – 1 1 1 3

Foto: Wojta Zavřel

Pouze vítězné týmy ze včerejška mění své sestavy

Česká plochodrážní ročenka 2014 v přímém prodeji na stadiónu

Pardubice – 30. dubna
Čarodějnický podvečer v Pardubicích bude odstartován druhým dílem adriatického poháru dvojic. Zatímco týmy z Jadranského poloostrova pochopitelně nemění své složení a se stejnou filozofií k dnešnímu mítinku přistupuje i Praha, složení Pardubic a Mšena bude modifikováno.

Svůj výtisk do knihovny každého pořádného plochodrážní fandy si můžete objednat i pro dodání poštou za Kč 50,- navíc proti přímému prodeji

Poté, co kapky deště minulé úterý zrušily úvodní extraligový duel, zůstával včerejší závod prakticky jedinou možností spatřit vážné uchazeče rovnou v akci na Markétě. U toho samozřejmě nemohl chybět Václav Milík, který v pondělí inkasoval tři body v Belle Vue.

Jenže zatímco se borci z třech nejlepších týmů radovali na stupních vítězů, on se spěšně balil, aby stihnul letadlo do Anglie k dnešnímu mítinku Elite League Poole vs. Birmingham.

Po boku Tomáše Suchánka se dnes objeví Hynek Štichauer, který se vrací po nešastném pádu v Neustadt/Donau, který naštěstí neodskákal žádnou frakturou. Náhradníkem bude Jaroslav Petrák, jehož zítra ve Mšeně čeká debut v roli kouče pardubického prvoligového béčka, by mu Lubomír Vozár ještě přislíbil maximální pomoc.

Náhradníkem bude dnes disponovat i Mšeno. Jednadvacítku na své vestě bude mít Michal Klein. Ten se v sobotu vracel z přeboru na Borech oklikou přes nemocnici, avšak zaplapánbůh děsivý náraz do nafukovací bariéry přestál bez vážnější újmy.

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)

Jan Holub nastoupí za Míšeň

Slaný – 30. dubna
Startovní listina sobotního Memoriálu Antonína Vildeho je již takřka kompletní, takže účastníci mohli být vylosováni do skupin. Jednu z dvou děr zalepil Jan Holub. Plzeňský borec očekával sice původně telefonát od HBC fans, nicméně nakonec jej samotní organizátoři přiřadili po bok Ronnyho Weise.

PRO TEC Speedway Meeting – Memoriál Antonína Vildeho, Slaný, sobota:

skupina A: MC Míšeň 1 Ronny Weis (D), 2 Jan Holub
  AK Slaný 3 Michal Dudek, 4 Eduard Krčmář
  DaK Moto 5 Tomáš Suchánek, 6 Filip Šitera
  PRO TEC SK Miletice II 7 Martin Málek, 8 Michal Škurla
 
skupina B: SUNOCO Smestav Team 9 Ondřej Smetana, 10 Piotr Dziatkowiak (PL – ACCR)
  HBC@Vrates Divišov 11 Hynek Štichauer, 12 ?
  Helzold Stars 13 Anne Spaan (NL – ACCR), 14 Michal Klein
  PRO TEC SK Miletice I 15 Roman Čejka, 16 Josef Franc

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)

České týmy udávaly tón ouvertuře jadranského poháru dvojic

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Praha – 29. dubna
Úvodní podnik jadranského poháru dvojic na pražské Markétě vyzněl jednoznačně pro trojici zúčastněných českých klubů. O vítězství se rozhodlo v zásadě v rozjížďce s číslem jedenáct. Jan Holub v ní svým letmým startem zapříčinil zastavení jízdy. Současně však s rozsvícením červených světel zůstal stát vinou poruchy zapalování a nestihl dvouminutový limit repete. Pardubičtí Václav Milík a Tomáš Suchánek posléze jako první připravili porážku Filipu Šiterovi. Mšeno poté kontrovalo dvěma triumfy 5:1, avšak k vítězství by potřebovalo, aby Pražané v jednadvacáté jízdě porazili na hlavu Pardubice. Jenže domácí tentokrát neměli svůj den, navíc Ondřej Smetana přišel na startu rozjížďky s číslem čtrnáct o motor a ani Josef Franc neměl patent na triumfy, o čemž ho přesvědčili Mšeňáci v osmnácté jízdě. Vzájemná konfrontace Prahy s Pardubicemi vyzněla ve východočeský prospěch. Na nejvyšším stupínku pódia však stanul jen Tomáš Suchánek, jelikož Václav Milík v tu chvíli spěšně balil nezbytné propriety na odlet do Anglie. Josef Franc nakonec garantoval Pražanům třetí příčku, když v rozjezdu nesmlouvavě vyřešil Matiče Voldriha.

Žádné bodové konto není beze ztrát
Mšeno při své neúčasti v letošní extralize bere své účinkování v jadranském poháru dvojic jako jakýsi náhradní program. Nicméně v prvním závodě letošního seriálu nebyl nikdo jiný, kdo by závod rozehrál oslnivějším způsobem.

Chorvaté Renato Cvetko s Karlo Majničem v rozjížďce s číslem jedna nepředstavovali pro Jana Holuba a Filipa Šiteru závažnější problém. A ruku na srdce ve čtvrté jízdě měl Filip Šitera větší problém s včasnou výměnou modrého povlaku, s nímž přibyl na startovní rošt, za správný bílý než s lendavskými závodníky. Čtyři kola a opět byl v cíli za Janem Holubem, ale před Aleksanderem Čondou a Ladislavem Vidou.

Deset bodů po dvou startech představovalo hranici, k níž se ostatní týmy mohly maximálně jen přiblížit. Nejblíže se dostali Pardubičané. V rozjížďce s číslem tři zůstal Matič Voldrih stát hned na startovním roštu a k Maksi Gregoričovi se Václav Milík a Tomáš Suchánek chovali asi jako hladová kočka k vyděšené myši.

Kdo by ovšem čekal, že je svým skvělým startem v rozjížďce s číslem sedm zaskočí Aleksander Čonda, který se prve nezmohl na sebemenší odpor vůči Mšeňákům? Nyní však Václavu Milíkovi trvalo takřka dva okruhy, než roztleskal osazenstvo depa svým objetím slovinského závodníka v zatáčce před jejich očima. Tomáš Suchánek však recept, jak se pozvednout ze třetí příčky nenašel.

„Měl jsem to na ten venek pustit dřív,“ uvědomoval si později v depu. „Dohnal jsem ho až ve čtvrtým kole.“ Nicméně závod byl ještě příliš mladý na konečné soudy. Stejnou myšlenkou se nepochybně zaobírali i Pražané, kteří v první třetině poztráceli hned dva body.

Přitom měli ve svém středu oporu v osobnosti Josefa France, který splnil úlohu favorita jak ve druhé, tak šesté jízdě beze zbytku. Dvakrát triumfoval stylem start – cíl. Avšak v prvním případě byl Ondřej Smetana krátký na Denise Štojse, jemuž jeho mechanik z Krška musel donést správný modrý povlak až na startovní rošt.

„Omylem tam zůstal předstih z Žarnovice a tahalo to za ruce,“ vysvětloval pražský junior, který se pro duel s Lublaní dočkal vystřídání. Jenže ani Michalu Škurlovi se v rozjížďce s číslem šest nevedlo o moc lépe. Matič Voldrih odstartoval hned za Josefem Francem a on nedokázal najít skulinku, jež by mu otevřela cestičku dopředu.

Nicméně ani Mšeno neprocházelo dnešním podnikem bez ztráty květinky. Filip Šitera sice v rozjížďce s číslem osm slavil další triumf ve stylu start – cíl, jenže před Jana Holuba se vnějškem první zatáčky nekompromisně probil Denis Štojs.

Jan Holub prahnul po odvetě, cílem se prohnal těsně za závodníkem slovinského Krška, leč nakonec se musel smiřovat s první porážkou. „Zahrabal jsem se a nestačil jsem ho předjet,“ krčil v depu rameny.

Josef Franc dvakrát zachraňuje Pražanům stupně vítězů
Ztráta Jana Holuba prakticky vyrovnala postavení Mšena s Pardubicemi. Jejich vzájemný duel v rozjížďce s číslem jedenáct živil poměrně slušné ambice rozhodnout o vítězi celého mítinku. Sotva se rozblikala červená světla indikující letmý start Jana Holuba, odstartoval nečekaný řetězec událostí.

Jan Holub tlačil ztichlou motorku po protilehlé rovince, zatímco jeho dědeček pádil z tribunky u depa do jejich boxu připravit druhý motocykl. Sekundy z dvouminutového limitu ovšem ubíhaly jako zběsilé. Mšenskému borci nakonec nezbylo nic jiného, než rezignovaně rozhodit rukama.

„Zapalování,“ odhalil příčinu svých trablů. „Poved‘ se mi pěknej‘ letmák a pak to přestalo jet.“ Mezitím se na ovále měnil leader celého závodu. Václav Milík s Tomášem Suchánkem totiž odstartovali na Filipa Šiteru, který se v prvním oblouku navzdory enormní snaze neprotlačil mezi nimi dopředu.

Vzápětí v rozjížďce s číslem třináct Václav Milík vypořádali s Krškem a na jejich dominanci nic nezměnil ani restart kvůli pádu Žigy Kovačiče v první zatáčce. Po čtyřech výjezdech na ovál měly Pardubice devatenáct bodů, zatímco Mšeno patnáct stejně jako Praha. A to ještě při Mšeňácích stáli všichni svatí.

Na Renato Cvetka osamoceného po odstoupení Karlo Majniče, jenž laboroval se zraněnou rukou, stačili v rozjížďce s číslem devět Ondřej Smetana s Michalem Škurlou. Stejná dvojice zůstala i na duel s Lendavou o pět rozjížděk později.

Jenže Ondřej Smetana se prakticky ani nerozjel. „Motor,“ cedil zpod přilby, když se opěšalý vrátil do depa. Vedl Aleksander Čonda, který ustál všechny nájezdy Michala Škurly včetně toho nejvýraznějšího v první zatáčce. Ladislav Vida poslední bod prakticky utrpěl, ovšem jak se posléze ukázalo, chyběl kousek a Lendava se stala bezprostředním konkurentem pražské Markéty v boji o nejnižší stupínek pódia.

Filip Šitera s Janem Holubem si spravili chu, když si zgustli v patnácté jízdě na Lublani, by na ně Matič Voldrih útočil až do cíle a na metě mu chybělo jen pár centimetrů. I tento výsledek měl vliv na konečné pražské umístění, jak ještě uvidíme. Josef Franc s Ondřejem Smetanou totiž zaváhali v rozjížďce s číslem osmnáct.

Jan Holub a Filip Šitera svorně odstartovali jako jeden muž a Josef Franc se mezi ně nedostal. Mšeno ukončilo závod s pětadvaceti body a všem přítomným nezbylo než čekat, jak dopadnou poslední tři rozjížďky. Především pak pražsko – pardubický souboj v úplně poslední jízdě.

Východočechům prve v šestnácté jízdě nezpůsobil Renato Cvetko žádné strasti a se čtyřiadvaceti body se užuž viděli v roli vítězů. Pokud by jim ovšem Michal Škurla a Josef Franc uštědřili zdrcující prohru 5:1, čekal by je rozjezd se Mšenem.

Podobný scénář však pardubičtí závodníci nehodlali připustit. Václav Milík vystřelil jako raketa a Tomáš Suchánek se zařadil za něj. Ve druhé zatáčce je sice rozdělil Josef Franc, což však otázku vítěze neřešilo. Ovšem Josef Franc se stal zachráncem stupňů vítězů pro domácí. Díky nim se Markéta dostala na stejnou úroveň s Lublaní.

Druhý krok k pohárům musel Josef Franc učinit v rozjezdu s Maticem Voldrihem. Po startu byl vpředu, leč Slovinec ho v první zatáčce objel. Pražan mu ovšem nezůstal nic dlužný a hned v následujícím oblouku mu všechno vrátil po spodní straně i s úroky.

Hlasy z depa
„Přijeli jsme sem prohrát, je nám to moc líto, bohužel se nám to nepovedlo a vyhráli jsme,“ neopouštěl Václava Milíka jeho charakteristický humor. „Dali jsme Pražákům šanci, ale nevyužili domácí prostředí. Každej‘ den tady maj‘ trénink. My jsme přijeli, zúčastnili se, vyhráli a jedeme domů. Líbilo se nám to, přijedeme zase. Všechno probíhalo bez problémů, akorát jsme měli dát dřív převod dolů. Dali jsme to až na poslední jízdu, která byla nejdůležitější, a fungovalo to.“

„Vyhráli jsme, paráda,“ liboval si Tomáš Suchánek. „Škoda toho Čondy, měl jsem to na ten venek pustit o kolo dřív. Dohnal jsem ho až ve čtvrtým kole. Ale pěkný závody…“

„Škoda tý jízdy s Pardubicema, měl jsem si stoupnout jinam,“ uvědomoval si Filip Šitera. „Jinak jsem spokojenej‘, bylo to dobrý. Zezačátku byly na dráze duny, pak se to upravilo a byla dobrá a závodivá dráha. Každej‘ závod má svoje, potřebuju, abych se chytil někde v zahraničí.“

„Střídavě oblačno, ale docela dobrý,“ vystihl Jan Holub své pocity po závodech. „Škoda tý jedný jízdy. Zahrabal jsem se z jedničky a nestih‘ předjet. A pak to zápalko, ale spíš mě mrzí ta jízda předtím. Aspoň jsou nějaký závody…“

„Dobrý závody,“ svěřoval se Josef Franc. „Mám mít volno nebo jet závody? V momentální formě mi to jede víc venku než doma. Pokouším se to vyladit. V rozjezdu jsem udělal dobrej‘ start, on mi to tam vychcaně vrazil. Měl jsem rychlost a tak jsem mu to udělal v dalším výjezdu obráceně. V rámci možností jsem spokojenej‘, představoval jsem si to líp. Nevidím viditelnej‘ problém, nevzdávám to, nevím, co bylo špatně, s Šíou jsem promydlil start. Lepší vyhrávaj‘.“

„Myslím, že to bylo dobrý,“ přemítal Ondřej Smetana. „V první jízdě zůstal omylem nižší předstih ze Žarnovice. Tahalo to za ruce, ale na druhou jízdu mi to sedlo. Akorát škoda toho motoru, na něm se mi jelo nejlíp ze všech. Na poslední jízdu jsem jel na druhý motorce, odstartoval jsem a v prvním nájezdu byli všichni o motorku přede mnou. Byl jsem rychlej‘, ale nedokázal se dostat na bod.“

1. ZP Pardubice   28
Tomáš Suchánek 2 1 2 2 3 1 11(3)
Václav Milík 3 3 3 3 2 3 17(1)
 
2. Grepl PDK Mšeno   25
Filip Šitera 2 2 3 1 3 2 13(3)
Jan Holub 3 3 1 /M 2 3 12(1)
 
3. AK Markéta Praha   18
Michal Škurla – 1 2 2 – 0 5(1)
Ondřej Smetana 1 – 3 E 0 – 4
Josef Franc 3 3 – – 1 2 9+3
 
4. AMTK Lublaň   18
Maks Gregorič 1 0 1 2 – 3 7(1)
Matič Voldrih E 2 3 3 1 2 11(1)+2
Jernej Pečnik – – – – 0 – 0
 
5. ST Lendava   17
Aleksander Čonda 1 2 2 3 3 3 14
Ladislav Vida 0 0 0 1 0 2 3(1)
 
6. AMD Krško   14
Samo Kukovica 0 – 0 1 – – 1
Denis Štojs 2 2 2 – 2 1 9
Žiga Kovačič – 3 – X 1 0 4(1)
 
7. SK Unia Goričan   6
Renato Cvetko F 1 1 1 1 1 5
Karlo Majnič 1 0 – – – – 1

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV) a Michal Kohout

Milan Špinka plánuje dvě soustředění na Borech

Plzeň – 26. dubna
Milan Špinka v sobotu v plzeňském depu neskrýval jisté zklamání, že z šesti kandidátů na místo v juniorském nároďáku, který se právě na Borech pokusí v evropském semifinále postoupit, vidí v akci jen Michala Škurlu a Ondřeje Smetanu. Nicméně spolu s pořadateli operativně zorganizoval soustřední na první květnovou středu.

„Předpokládal jsem, že tady pojede celá šestka, ale účastní se akorát Ondřej Smetana a Michal Škurla,“ povzdechl si. „Čejen je na závodech venku, Holub zraněnej‘, Milík má v opravě všechny motory a to samý Eda, kterej‘ je tady jen jako mechanik.“

Nicméně šestice juniorských reprezentantů se v Plzni setká ve středu 7. května. „Měli by tady být všichni,“ řekl Milan Špinka. „Pak se tady ještě jednou svezeme v týdnu před závodem, devatenáctýho nebo dvacátýho. Bylo by hezké tady trénovat každej‘ tejden, ale realita je jiná, je spousta závodů…“

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)

Do Tampere zbývají poslední volné lístky

Praha – 29. dubna
Cestovní agentura GLOBALAIR.CZ má za sebou úspěšný zájezd do Inzellu a nyní je uprostřed příprav na cestu na finskou velkou cenu v Tampere, kde zbývají poslední dvě volná místečka. Tomáš Rambousek, její specialista na leteckou dopravu a vízový servis, magazínu speedwayA-Z prozradil, že další podobné akce se chystají. A vedle ploché dráhy budou zahrnovat i formuli 1 či MotoGP.

„Jezdili jsme na různý exotický Grand Prix a pak jsme měli ohlasy od lidí, že by jeli taky,“ líčí Tomáš Rambousek historii zájezdů za motoristickým sportem. „Řekli jsme si, že bychom to zorganizovalo, aby to bylo za zajímavou cenu. Zájezd je vždy zkombinovaný s nějakou kulturou, takže třeba do Kodaně, kam pojedeme autobusem, se zastavíme v Berlíně.“

A co dalšího cestovní agentura GLOBALAIR.CZ připravuje? „Stockholm,“ odpovídá Tomáš Rambousek bez zaváhání, aby posléze přece jenom dodal další detaily. „Postupně budeme organizovat o další výjezdy na motoristické disciplíny. Nejen na plochou dráhu, ale i formuli jedna a MotoGP.“

Společnost se chce především zaměřit na netradiční destinace, kde skupinový zájezd nabízí nesrovnatelně více bonusů než individuální cesta. „Exotické destinace mají výhodu, že jsou výrazně levnější vstupenky,“ vysvětluje Tomáš Rambousek. „Třeba v Malajsii jde na formuli jedna koupit lístek rovnou do první zatáčky a zájezd vyjed mezi zhruba 23 až 25 tisíci. Samozřejmě záleží na programu, jak se bude cestovat kolem.“

Proto by všem fanouškům rozhodně neměly ujít internetové stránky cestovní agentury GLOBALAIR.CZ
. „Kochal jsem se podobnou myšlenkou už dlouho,“ připouští Tomáš Rambousek. „Leželo to v šuplíku, řešil jsem starý problémy a teď je to záležitost v rozvoji. Postupně budeme organizovat nejen zájezdy, ale také nabízet prodej vstupenek na motoristické disciplíny po celým světě.“