Polský Sanok viděl nerovný souboj zbytku světa proti Rusům

Sanok – 25. a 26. ledna
Během divokého týdne přicházely od pořadatele sedmého Sanok Cupu, mezinárodního závodu na umělé ledové dráze v polském Sanoku, který v uplynulých letech býval dějištěm závodů mistrovství světa i Evropy, každý den jiné informace. V úterý vládlo v Polsku jarní počasí. Původní startovní listina se upravovala každý den, zvl᚝ kdy po zrušení challenge v St. Johannu najednou byl zájem o start ze strany kvalitních jezdců. A pořádně začalo mrznout až ve čtvrtek, což nezaručovalo dostatek ledu pro původní rozsah závodu.

Smůla přichází v cyklech
Po redukcích pořadatel nakonec přistoupil ke kompromisu – v sobotu kvalifikace dvanácti jezdců na třináct jízd a nejlepší čtyři plus Polák postoupí do nedělního závodu na třináct jízd plus semifinále a finále. A v něm na startu sedm účastníků finále světového šampionátu, osminásobný mistr světa Nikolaj Krasnikov a Per-Olof Serenius, který i přes důchodový věk mnoho neztratil ze svého umění, z našich jezdců Jan Klatovský a dodatečně nominovaný Andrej Diviš.

Do sobotních kvalifikací nastoupili i Radek a Lukáš Hutlovi. Zvl᚝ ten mladší mohl přemýšlet o postupu do nedělního závodu, i když to byla svého druhu troufalost. Nové nezajeté pneumatiky, nenastavená spojka pro starty na ledě… Poměrně slabá vrstva ledu asi do šestnácti centimetrů způsobila, že pořadatel zrušil trénink, který by umožnil doladění převodů a celého stroje. V pátek pozdě večer jezdil po dráze pouze místní borec Grzegorz Knapp, údajně pro šot v televizi, avšak zároveň se měnila nejvhodnější kola a převody. Jinak si každý jezdec mohl zajet ostré kolo při nájezdu na start své první jízdy.

Lukáš Hutla startoval v první jízdě. Po nic moc startu sváděl celá čtyři kola boj s Němcem Maxem Niedermaierem, aby zůstal v cíli o pověstný chlup třetí. „Špatný převod, nejde to z výjezdu,“ hlásil v depu. Změna rozety, mezitím jde na start Radek Hutla, jehož v nájezdu do první zatáčky sestřelí Per Olof Serenius. Motocykl má ohnutý chránič předního kola, dál se nedá jet. Jízda v řiti.

Druhá jízda po změně převodu a Lukáš Hutla topí pod Güntherem Bauerem, účastníkem finálové série světového šampionátu. Po dvou kolech při výjezdu ze zatáčky při akceleraci ustřeluje zadní kolo, ale stroj se podaří zkrotit. Klídek, druhý místo taky dobrý. Jenomže v posledním kole uk uk v motoru a je konec. Je po motoru.

Průšvih o to větší, že zbylé dvě jízdy měly obsazení jezdci z konce tabulky, daly se vyhrát. Jenomže nebylo na čem, u náhradní motorky při nájezdu na start odešla spojka. Po dvou letech bez jediného defektu v odjetých závodech. Když se daří tak se daří! Radek Hutla ve svých zbývajících jízdách nasbíral v pohodě čtyři body, což ale na postup nestačilo.

Rusa porazí zase jenom Rus
V nedělním závodě, kterého se mimo pěti postupujících ze soboty zúčastnili, výše jmenovaní světoví střelci, se naplno potvrdila suverenita ruských závodníků. Rusa porazil v závodě zase jenom Rus, případně defekt. Ono se v Rusku závodí naplno každý víkend od 30. listopadu, zatímco v Evropě se ruší jeden závod za druhým a dost závodníků ještě vůbec nesedělo na motocyklu.

Samotný závod nabídl divákům kvalitní podívanou, o dramatické souboje včetně několika pádů, které naštěstí dobře dopadly, nebyla nouze. Za zmínku stojí výkon švédských veteránů Stefana Svenssona, který již dávno oslavil padesátiny, a bývalého mistra světa šestašedesátiletého Per-Olofa Sereniuse.

Do finále z Rusů nepostoupil jenom Krasnikov, který odpadl v semifinále z prvního místa pro defekt. Vlastní finále potvrdilo převahu Rusů, kteří na dráze popírali fyzikální zákony. Evropská hvězda Franz Zorn dostal skoro rovinu.

A co na to Václav Hutla jako mechanik, nikoliv novinář?
Když se to má posrat… Byl to náš nejlepší motor, byl po kontrole, měl odjeto asi pět závodů, řekl bych, že Lukáš na postup měl. Asi by mezi světovými finalisty díru do světa neudělal, ale měl by šanci. Tu zatím nedostal, původně stanovené pořadí z loňského mistrovství republiky neplatí, řeči o momentální formě bez toho, aby se adepti utkali mezi sebou, jsou o ničem. Výsledek nedělního závodu mě o výrazné formě někoho z dalších Čechů nepřesvědčil – snad příště.

Foto: Zbyněk Nejezchleba

Dominik Slezák usilovně řeší finanční otázku pokračování své závodní kariéry

Zohor – 30. ledna
Už ve svých dvanácti letech proháněl po oválech stopětadvacítku, ale i pětistovku. Nicméně od konce roku 2009 o něm nebylo příliš slyšet. Až na sklonku loňské sezóny naskočil v rámci českého přeboru do ostrého závodění.I když jej bohužel odvážela ze svítkovského oválu sanitka, mnohem větší překážkou jeho další kariéry mohou být finance, jak se zohorský plochodrážník Dominik Slezák svěřil magazínu speedwayA-Z.


Zohor má opět plochodrážníka
„Nejezdil jsem moc na tréninky, nevěděl jsem, co bude,“ vysvětluje Dominik Slezák, proč se po něm před čtyřmi lety slehla zem. „Pak jsem začal trénovat až v roce 2011. S rodinou jsme se dohodli, že zkusíme závodní kariéru. Snažil jsem se, až to nakonec dospělo k tomu, že jsem začal hodně trénovat a připravovat se na závody.“

            Končila sezóna 2012 a na veřejnost pronikla zpráva o jeho třetím místě ve vloženém závodě amatérů při žarnovické rozlučce. „Chtěl jsem závodit a rozvíjet se, akorát na to nebyly prostředky,“ objasňuje své tehdejší rozpoložení. „Přijel jsem do Žarnovice na ukončení sezóny. Nikdy nezapomenu, že jsem první jízdu vedl před Patrikem Búrim a ve třetím kole se mi rozletěl spojkový koš, takže jsem nakonec dojel až na posledním místě. Další jízdu jsem byl druhý a třetí vyhrál. Ve čtvrté jízdě jsme jeli s Patrikem jen taková čtyři čestná kolečka. A až po závodech, když to všechno skončilo, jsem se dozvěděl, že to byly normální závody o pohár. Mám na to pěkné vzpomínky a byl to odraz v mé kariéře.“

            Její ostrý start ovšem přišel až loni. Po srpnovém veteránském kempu ve Svitavách přišel přebor v Žarnovici, během něhož Dominik Slezák absolvoval první oficiální mítink své kariéry. Původně byl jen náhradník, jehož měly čekat rozjížďky s pěti účastníky, avšak nakonec absolvoval celý závod a obsadil patnácté místo.

            „Před závodem moc stresu nebylo,“ vzpomíná. „Psychickou oporou byl Vlado Višváder, který mi dával rady co a jak. V ten den jsem jel poprvé na novém výfuku. Začal trénink a já se s ním prvé kolečka jen oukával. Nevěděl jsem, že to je až takový rozdíl. V první jízdě jsem po technické poruše Pepy Nováka jel na třetím místě. V nájezdu do poslední zatáčky mi ale praskla osička na háku. Nedokázal jsem udržet motorku ve smyku a ve výjezdu ji položil pod mantinel. Další rozjížďku jsem nenastoupil, protože jsme nestihli opravit motorku. Následující jízdu jsem dojel poslední, tu další také. Poslední rozjížďku přeboru jsem tři kola bojoval s Krzysztofem Nowackim o třetí místo, které se mi podařilo vybojovat. Pak přišla jízda s výměnou zadního kola, kde jsem se v prvním kole přetočil a spadl. Byl jsem zklamaný ze svého výkonu, čekal jsem od sebe víc…“

            Ovšem ještě než zamířil na startovní rošt rozjížďky s číslem čtyři, čekala ho ještě jedna zvláštní jízda. Těsně před závodem totiž zemřel Dušan Višváder. Robo Grigorov dodal sugestivní atmosféru svým hitem oslavující rebely a slovenští závodníci se zvukem svých motorů postarali o jedinečný doprovod.

            „Dušana jsem poznal skoro odmalička,“ vzpomíná Dominik Slezák na svého zohorského souseda. „Jezdíval jsem s ním po závodech a on mi pomáhal svými radami. I poslední závody jsem od něho měl půjčené zadní kolo. Odjel jsem s ním první čtyři rozjížďky a dodnes mám ten pl᚝ na stěně v dílně jako vzpomínku na něj. Dušanův bratr Roman mi dal jeho přední dečku z motorky a já ji měl na přeboru v Pardubicích jako vzpomínku na Dušana. Byl to dobrý člověk. Když mohl, pomohl, měl jsem ho rád a na posledním rozloučení s ním jsem měl čest tlačit jeho motorku. Na pohřeb mu přijeli kamarádi z České republiky a spolubojovníci z dráhy z Rakouska, aby se s ním mohli rozloučit. Já měl tu čest tlačit motorku a přivézt ho s motorkou na poslední rozloučení.“

          
            Sezónu ukončil poslední přeborový mítink v Pardubicích, ovšem účinkování Dominika Slezáka skončilo díky divokému pádu už ve čtvrté jízdě… „Do Pardubic jsem přijel už den předem,“ vypráví slovenský závodník. „Spali jsme u Vláda Višvádera. Od chvíle, co jsme dojeli, byla super atmosféra a vzpomínání na staré časy. Když jsme přijeli na stadión, všechno super. Jakoby se mi splnil jeden se snů ‚někdy si zajezdit na pardubické dráze‘. O tréninku bylo všechno dobré, Vlado mi poradil, co a jak mám změnit. Přišla první jízda a po technické poruše Pepy Nováka jsem jel třetí. Z výjezdu mi to v posledním kole srovnalo u mantinelu motorku. Čelně jsem narazil do prkem, chtěl jsem pokračovat v závodě, ale lékař mi to nedovolil a poslal mě na vyšetření do nemocnice. A v ní se moje vyvádění na pardubické dráze skončilo.“  

     
            Speedway Club Žarnovica se rozhodl nepokračovat v koalici s Březolupy, čímž zavřel slovenským závodníkům dveře do české první ligy. Nebylo by lepší nadále závodit s českou licencí, už jen díky tomu, že ze Zohoru to není do Březolup příliš daleko?

            „Je pravda, že během sezóny 2013 jsem začal jednání s panem Trojánkem z Divišova,“ komentuje situaci Dominik Slezák. „Nebyl by problém, abych za ně startoval. Všechno záleží na mně. Jenže teď je druhá věc, kde sebrat peníze na sezónu. Sháním sponzory, ale zatím nic. Zvažuji proto konec, protože bez sponzorů se tak náročně drahý sport nedá utáhnout.“

 
Dominik Slezák děkuje:
„Chtěl bych poděkovat hlavně celé své rodině a konkrétně mému dědečkovi, který mi umožnil jezdit, a ujovi Jozefovi, který mi pomáhal od začátku kariéry. Dále bych chtěl poděkovat svému otcovi a mámě, že to se mnou zvládají. A velké děkuju patří Abrozovi Kovaričovi, díky kterému jsem se odrazil ve svých výkonech ještě výš. Pomáhá mi u motorek. A druhému mechanikovi Martinu Sabolovi. Velké děkuju patří i Autofolie SwatWrap Malacky, kteří mi během celé sezóny 2013 pomáhali jako sponzoři. Děkuju!“

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV), Wojta Zavřel, Michal Kohout a Antonín Škach

Nešastný pardubický pád se šastným koncem:

 

Život ledaře je jedna velká změna

Přelouč – 29. ledna
Život je o neustálé změně a vývoji, nicméně ledařské přesuny letošní zimy by zašmodrchaly hlavu nejednomu filozofovi vyznávající materialistické teorie. Lukáš Hutla nahradí Martina Běhala nejen ve víkendovém pouáku ve Flimsu, ale zřejmě nakonec naskočí také do evropského šampionátu.

Důvodem jsou logistické problémy, které by mohl mít Jan Klatovský. Během týdne by se zřejmě nestihl vrátit z Blagověčensku poblíž čínských hranic s motocykly na evropský šampionátu v Kamensku Uralskem. Andrej Diviš sice Lukáše Hutlu nahradil v sestavě národního týmu, avšak platnost jeho ruského víza vyprší již 20. února.

Na základě loňského šampionátu republiky by se v mistrovství Evropy měli objevit Lukáš Volejník a Lukáš Hutla, což by mělo být potvrzeno během nejbližších hodin.

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)

Jen dva ze stálých účastníků SGP si ponechali stávající čísla

Londýn – 29. ledna
Startovní listina letošního seriálu SGP nabídne čísla od běžné jedničky až po netradiční 507. Důvodem, proč se elitní společnost přibližuje flat trackovým podnikům, rozhodně není enormní rozšíření počtu účastníků, avšak skutečnost, že si závodníci mohli vůbec poprvé v historii mohli vybrat svá vlastní čísla. Volbu ponechat si rankingová čísla odpovídajícímu loňskému pořadí si vybrali jen dva z nich.

Prvním je úřadující šampión Tai Woffinden a fakt, že bude používat jedničku místo svého oblíbeného čísla 108 není ani překvapivý, ani nepochopitelný. Druhým takovým je Nicki Pedersen, jenž zůstal u pětky.

V ostatních případech se běžných startovních čísel dočkáme jen v případě divokých karet a náhradníků v jednotlivých závodech, a pakliže se do akce dostanou nominovaní náhradníci. Z toho důvodu si žádný z elitní patnáctky nemohl zvolit číslo mezi jedničkou a dvaadvacítkou, pakliže neodpovídají ranking listu.

Nejnižší zvolené startovní číslo poveze vicemistr Jaroslaw Hampel, který si vybral třiatřicítku. Ve dvou případech se objevuje dvoumístná cifra. Andreas Jonsson bude jezdit se stovkou, zatímco Krzysztof Kasprzak sáhl po již zmiňovaném čísle 507.

Startovní čísla dle rankingu zůstanou v účinnosti již jen v případě bodové rovnosti v průběžné klasifikaci a při volbě semifinále.

„Závodníci zmiňovali, že by byli nadšení, kdyby mohli používat svá vlastní startovní čísla jako v jiných sportech,“ vysvětluje Paul Bellamy, výkonný ředitel BSI Speedway. „My jsme jedině šastní, že jsme se dohodli a umožnili jim používat jejich šastná čísla na dráze, zatímco jejich fanoušci je budou nosit na oblečení mimo ovál.“

Opravená startovní listina Speedway Grand Prix 2014 a způsob kvalifikace:

1 Tai Woffinden, GB mistr světa 2013
33 Jaroslaw Hampel, PL vicemistr světa 2013
89 Niels Kristian Iversen, DK třetí v seriálu SGP2013/vítěz challenge
45 Greg Hancock, USA čtvrtý v seriálu SGP2013
5 Nicki Pedersen, DK pátý v seriálu SGP2013
89 Emil Sajfutdinov, RUS šestý v seriálu SGP2013
55 Matej Žagar, SLO sedmý v seriálu SGP2013
43 Darcy Ward, AUS osmý v seriálu SGP2013
507 Krzysztof Kasprzak, PL druhý v challenge
66 Fredrik Lindgren, S stálá divoká karta
23 Chris Holder, AUS stálá divoká karta
100 Andreas Jonsson, S stálá divoká karta
91 Kenneth Bjerre, DK třetí v challenge
84 Martin Smolinski, D čtvrtý v challenge
37 Chris Harris, GB pátý v challenge
16 divoká karta pořadatele závodu  
17 traová rezerva pořadatele závodu  
18 traová rezerva pořadatele závodu  
 
kvalifikovaní náhradníci:  
19 Troy Batchelor, AUS šestý v challenge
20 Michael Jepsen Jensen, DK sedmý v challenge

Foto: Wojta Zavřel

Naděje je limitována setrváním současného rázu počasí

Pardubice – 29. ledna
Včerejší telefonická konference Petra Moravce s českými pořadateli ledařských závodů přinesla poznání, že ani v Mělicích, Kopřivnici, Růžené, Holicích a Hamru na Jezeře nemají dostatečnou sílu ledu pro povolení mítinku. Nicméně pakliže budou mrazy, které do Čech konečně dorazily v noci na sobotu pokračovat, žije naděje na uspořádání některého podniku v časovém horizontu čtrnácti dnů.

Foto: Wojta Zavřel

Přehuštěná kola a ulámané šroubky dostaly české trio ze hry

Senftenberg – 26. ledna
Velké finále druhého podniku saské šroubkařské série v Senftenbergu se v neděli večer stalo jednoznačnou záležitostí míšenských pořadatelů. Richard Geyer, jenž jako jediný v základní části dokázal obrat o body přítele své maminky Ronnyho Weise, zvolil na kraoučkém oválu vnitřní post na startovním roštu. A pak jej už nikdo nechytil, by Ronny Weis činil pro obhajobu nejvyššího stupínku z Freitalu opravdické maximum. Česká výprava už v okamžiku výhry benjamínka, který v počátcích své kariéry vodil svou stopětadvacítku rovněž po českých stadiónech, ze hry. Všichni si unisono pochvalovali svezení v závodním tempu, by obligátní stesky na tradičně nízké cestovní náhrady vystřídaly lamentace na adresu nafasovaných zadních pneumatik se zaplombovanými ventilky.

Zlý Komorov vítá pořádným mrazem
Dálnice vedoucí skrze nekonečné borové lesy je natolik jednotvárná, že si nepozorný řidič ani nevšimne, že se dostal přes spolkové hranice Saska do sousedního Braniborska. Malé městečko Senftenberg leží položeno uprostřed jezer a je na hluk motorů zvyklé kvůli sousedství autodromu Lausitzring. Pakliže by si kdokoliv z naší výpravy přeložil jeho lužickosrbský název jako Zlý Komorov, měl by pravdu. A vskutku Senftenberg, který hostil šroubkařskou sérii pod taktovkou Ronnyho Weise již podruhé, neukázal plochodrážníkům zrovna příjemnou tvář.

Stačilo jen otevřít ústa v sousedství obrovské haly pro sjezdové lyžování a oblak páry, za nějž by se v půli padesátých let nemusel stydět ani škodovácký parní štokr, dalo jasně najevo, jak venku mrzne. Pardubičané, kteří v seriálu startují letos poprvé, oněměli sotva spatřili improvizované depo na vnějším prostranství před halou. Němcům zase spadla čelist, sotva spatřili slánského mechanika Antonína Poláka, který si navzdory mrazu dopřával své oblíbené lahvové Svijany.

Ronny Weis dorazil rovnou z Opole, kde v předvečer svého klání spolku se Stevenem Mauerem skončili na třetím místě. Polská zkušenost s obdobným závodem, který pořádá sám, na něj velký dojem neudělala. V jeho líčení převažovala podstatná jména katastrofa a organizace, takže i ti přihlížející, jimž se z němčiny nedostaly ani nejelementárnější základy, tušily, co má míšeňský závodník na mysli. U polských sousedů se mi nelíbila absence traových maršálů uvnitř oválu stejně jako nepoužívání povlaků na přilbách.

Na velké debaty ovšem nezbýval čas. Na kluzišti končilo veřejné bruslení úderem půl třetí a Ronny Weis se svým týmem měl slabou půlhodinku, aby jeho plochu proměnil na plochodrážní stadión. Vytyčené kolečko bylo extrémně krátké, takže startovní rošt vznikl prakticky rovnou ve výjezdu z druhé zatáčky. Z jedné strany částečně otevřená hala byla stejně jako celá řada jí podobných na druhé straně hranice budována nesmírně ekonomicky. Místa za mantinely nezůstávalo nazbyt, přesto se na jednu stranu kromě stánku s občerstvením vešly i skládací tribuny.

Trénink nebyl prostý problémů. „Udělali jsme takovej‘ klidnější motor,“ odpovídal Roman Čejka na otázku magazínu speedwayA-Z, co se změnilo oproti prosincovému Freitalu. Hned první výjezd na kluziště však dal Antonínu Polákovi najevo, že je bude čekat perná šichta. Michal Dudek netrénoval vůbec, jelikož se svým mechanikem Jakubem Růžičkou nenastartovali motor.

Hynek Štichauer zastavil předčasně vinou spadlého sekundárního řetězu. Petr Málek nakonec měl plnit úlohu náhradníka, takže ke svým tréninkovým kolečkům vyrazil sám. Záhy však vlétl rovnou do mantinelu. „Moje chyba,“ nehledal žádné výmluvy. „Z výjezdu jsem myslel, že to kolo podrží.“

Tréninkové repete však zvládl perfektně. Škoda, že se pro něho nenašla příležitost i ve vlastním závodě. Určitě by byl konkurentem nejen nejslabšímu muži devítičlenného pole Henku Koonstrovi, jež se rovněž o tréninku seznámil se senftenbergským ledem.

Pořadatelé dominují
Přesně v šestnáct hodin se šlo na věc. Čeští závodníci se do půlky mítinku příliš neprosadili. Kamenem úrazu se zřejmě stala zadní pneumatiky, která organizátoři letos poprvé zajišují sami. Před závodem čekala na každého startujícího se štítkem se jménem v drátech a fialovou plombou na ventilku. Jenže příliš velký tlak uvnitř způsoboval předčasné vylamování šroubků z obvodu kola.

Naproti tomu kola německých závodníků podobnými problémy na první pohled netrpěla. Richard Geyer dokonale profitoval z červeného místa na startovním roštu a v rozjížďce s číslem jedna odvedl Michala Dudka. To samé vzápětí předvedl Steven Mauer Romanu Čejkovi, jenž kvůli zimě neodkládal přilbu ani během přestávek.

Ve třetí jízdě se Ronny Weis musel poprat o vedoucí pozici s Marcinem Sekulou, který upadl, když ho domácí borec podjížděl ve druhé zatáčce. Při repete Ronny Weis úřadoval. Marcin Sekula se ovšem při útoku ve druhém oblouku přetočil a postavil se do cesty Hynka Štichauera jako obrovský kamión.

Pardubičan ke všemu vyšel bodově naprázdno i v rozjížďce s číslem čtyři, v jejíž úvodní zatáčce Steven Mauer odkázal za svá záda Richarda Geyera. Jemu mohutně šlapal na paty i Pardubičan. Spodní stranou se sunul dopředu, aby metu protnuli současně, bod však byl přiřčen Richardu Geyerovi.

„V první jízdě jsem se tam vnějškem nedostal,“ protahoval Hynek Štichauer obličej. „Ve druhý jsem to zkurvil v prvním výjezdu a ve druhý zatáčce, ale že mi teď ten bod nedali?“ To už ovšem Michal Dudek slavil triumf v šesté jízdě, když v prvním oblouku podjel Romana Čejku a Marcin Sekula po dvou hrubkách ani neprojel cílem.

Neblahý osud Romana Čejky se začal naplňovat v rozjížďce s číslem sedm, v níž mu Richard Geyer a Marcin Sekula zmizeli z dostřelu již v úvodních metrech. Hned nato Ronny Weis protáhl sérii své neporazitelnosti na úkor Michala Dudka a doposud neporažený Steven Mauer tentokrát vyšel naprázdno. A pak už se prosadil Hynek Štichauer, jenž sotva se kolem něj mihnula startovací gumička, šel dopředu před Michala Dudka a Henka Koonstru.

Už na úvodu poslední série základní části se rozhodlo o dvou finalistech, když Richard Geyer přijel do cíle před Ronny Weisem. Naději Hynka Štichauera na postup sebral v rozjížďce s číslem jedenáct Sergej Malyšev, jemuž však do velkého finále nepomohl ani triumf. Druhé poslední místo za sebou přitom definitivně uzavřelo účinkování Romana Čejky. O stupně vítězů se mohl poprat ještě Michal Dudek. Avšak ve dvanácté jízdě ho mezi sebe sevřeli Steven Mauer a Marcin Sekula.

Slaňák nesložil zbraně, avšak jeho útok v nájezdu do druhé zatáčky skončil kolizí s Marcinem Sekulou a pádem obou aktérů. Michal Dudek se nejvíce staral o omluvu své oběti, avšak při repete nešetřil odhodláním poprat se o postup. Avšak Steven Mauer se postaral o nápravu své předcházející nuly a Michalu Dudkovi nebyla pranic platná bojovná nálada.

V malém finále si volil startovní rošt jako druhý za Sergejem Malyševem, který logicky věděl o výhodě červeného povlaku. Slavil odsud triumf stylem start – cíl, když útočícímu Hynkovi Štichauerovi ještě na protilehlé rovince úvodního okruhu opět spadl sekundární řetěz.

Ve velkém finále si nejvnitřnější postavení zvolil Richard Geyer. Svého otčíma měl po rychlém startu v patách a na konci kraoučké protilehlé rovinky i před sebou. Jenže do druhé zatáčky protáhl nájezd a vnitřkem se vrátil zpátky do čela. Od té doby musel Ronny Weis opět jen útočit, což mu šlo náramně, ale k předjetí nevedlo.

Hlasy z depa
„Jezdí se mi dobře, jsem rychlej‘, akorát musím vychytat starty,“ komentoval Michal Dudek svůj výkon. „Ale tady nejde o to bejt‘ první nebo poslední, hlavně že se svezu. Bylo by ale porazit Němčoury, ale nechci se zrakvit.“

„Blbej‘ rozpis,“ posteskl si Hynek Štichauer. „Šel jsem dvakrát až z trojky. A z trojky jsem jel i v malým finále. Všem Čechům ulítaly šroubky, měli jsme moc tvrdý kola. Jinak mi dvakrát spad‘ řetěz, musíme to dochytat. Nedával jsem tam vodítko a jak je tam velká rozeta, je potřeba. Ale jsem rád, že jsem nelehnul a motorka je ou-kej.“

„Čím dál horší,“ vystihl Roman Čejka své letošní šroubkařské působení. „Dělali jsme psí kusy s motorem. Podkládali jsme válec a dali tam tolik podložek, že to ani nebylo možný. A bylo to stejně prd platný. Hlavně byla moc tvrdá a nafouklá guma. Nemoh‘ jsem s tím dělat nic. A všim‘ jsem si, že mi z gumy vylítalo patnáct, možná dvacet šroubků. Třeba uprostřed mi jich chybělo osm…“

    TOT MF VF
1. Richard Geyer, D 2 1 2 2 7   1.
2. Ronny Weis, D 2 2 2 1 7   2.
3. Steven Mauer, D 2 2 0 2 6   3.
4. Sergej Malyšev, D (RUS) 0 1 1 2 4 1.  
5. Michal Dudek, CZ 1 2 1 1 5 2.  
6. Hynek Štichauer, CZ 0 0 2 1 3 E  
7. Roman Čejka, CZ 1 1 0 0 2    
8. Marcin Sekula, D (PL) 1 R 1 0 2    
9. Henk Koonstra, NL 0 0 0 0 0    
res Petr Málek, CZ   DNR    

Foto: Antonín Škach