Luboš Tomíček přestal závodit

Praha – 8. března
Necelý týden před svými sedmadvacátými narozeninami se Luboš Tomíček rozhodl ukončit svou plochodrážní kariéru. Na pražské Markétě se pohyboval od svého nejútlejšího dětství, splnil si sen o britské lize, zatímco od postupu mezi elitu SGP ho v challenge 2007 dělily jen dva centimetry a v mistrovství republiky jednotlivců bronzem z roku 2008 rozhodně svého dědečka nepřekonal. Přestat se závoděním nebylo rozhodně jednoduché, ale ekonomické vyhlídky byly neúprosné, jak se pražský závodník svěřil magazínu speedwayA-Z.

„Rozhodl jsem se,“ potvrzuje Luboš Tomíček ukončení kariéry a dodává, že v žádném případě nejde o žádný chvilkový rozmar. „Po loňský sezóně jsem prodal motorky a veškerý věci. Byl jsem rozhodnutej‘, že kdyby přišla dobrá nabídka, že by mě to nakoplo. Neozval se nikdo, takže jsem skončil.“

Loni strávil úvodní polovinu sezóny závoděním za Berwick, zatímco pobýval v Čechách, kde výrazným způsobem pomáhal pražskému Olympu k návratu na extraligový trůn.

„Propočty byly špatný,“ přibližuje příčinu svého rozhodnutí, které poprvé zveřejnil v angličtině na svém profilu na sociální síti Facebook. „Peníze do toho jdou a přitom nemáš možnost, že se ti to vrátí. Potřebuješ bejt‘ aspoň v Polsku. Jinak se z toho stane drahý hobby a to si nemůžu dovolit.“

Přitom Luboš Tomíček si už na základní škole nedokázal představit jinou možnost než, že se vydá za profesionální kariérou. „Je mi jasný, že jednou přijde hlad a třeba se naskytne příležitost a člověk se bude zase chtít jezdit,“ uvědomuje si a přiznává, že pověsit kombinézu na hřebík rozhodně nebylo snadné.

„Prožívám to dost, mám z toho vnitřní depresi,“ netají se. „Zrovna v tomhle období jsem vždycky odjížděl do Anglie. Ale poslední dva, tři roky už nebylo nic jistýho a šlo to pomalu do háje. Nenazval bych to ukončení kariéry, protože v poslední době žádná kariéra nebyla. Spíš odchod do předčasnýho důchodu, kterej‘ nás mladý stejně v této zemi asi nečeká.“

Od ploché dráhy však Luboš Tomíček v žádném případě neodchází. „Snažím se rozjet podnikání s plochodrážními díly,“ říká. „To je taky nahoru a dolů. Soustředím se na britskej‘ trh, což je taky na štíru. Pak ti dojde ten rozdíl mezi Grand Prix a pár kluby v polský extralize, kde jsou závodníci trošku bohatý, a těmi kluky, co jezdí za padesát liber za bod a ještě jim neplatí bonusy.“

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II), Michal Kohout a archív Luboše Tomíčka

Saské šroubky vrcholí v bezprostředním sousedství české hranice

Míšeň – 8. března
Dva poslední závody má před sebou šroubkařská série Speedway-on-Ice v režii Ronnyho Weise. Zítra se závodníci, mezi nimiž nebudou tradičně chybět ani Roman Čejka, Zdeněk Holub a Michal Dudek, objeví v Chemnitz. V neděli se do seriálu po roční přestávce vrací Geising, který leží v bezprostřední blízkosti hranice s Českou republikou. Sobotní mítink začíná úderem sedmnácté, nedělní ještě o hodinu dříve.

Výsledky českých závodníků v seriálu Speedway-on-Ice 2012/2013:

  Freital Drážďany Schönheide Senftenberg
Roman Čejka 2. 3. 4. 3.
Zdeněk Holub NS 5. 6. 2.
Michal Dudek 8. 8. 7. 7.

Foto: Eva Palánová

Upřímná soustrast rodině Josefa Kohúta od Martina Vaculíka

Žarnovica – 8. března
Nečekaný skon Josefa Kohúta, s nímž se truchlící pozůstalí naposledy rozloučí dnes v mladoboleslavském krematoriu, vzbuzuje projevy soustrasti napříč plochodrážní veřejností. S kondolencí přichází rovněž Martin Vaculík se svojí rodinou.

„Chtěl bych projevit upřímnou soustrast rodině Josefa Kohúta za celou naši rodinu,“ vzkazuje Martin Vaculík ze slovenské Žarnovice. „Byl to skvělý chlap, kdysi můj sponzor. Výrazně pomáhal ploché dráze, je málo takových lidí.“

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)

Pardubické hlubině nyní pomáhá už jenom sluníčko

Pardubice – 8. března
Na pardubickém plochodrážním stadionu skončily hrubé práce na přípravě dráhy pro sezónu 2013. Teď již zbývá jen malá přízeň počasí, které pomůže se závěrečným vysušením dráhy, a ve Svítkově se budou moci rozeznít motory.

Na dráze je navezeno bezmála 500 tun nového materiálu z lomu společnosti Granita ve Chvaleticích. Ten dopravila na dráhu svými vozy společnost Vladimíra Šandy. Materiál pak na dráze upravovaly stroje společnosti Agrometall z Heřmanova Městce a pardubické SUSPK a technika dalšího tradičního partnera firmy Chládek a Tintěra.

Aleš Dryml, který se svým otcem byl hlavním iniciátorem těchto prací sledoval prakticky denně stav pardubické dráhy: „Už bylo nutné s dráhou něco udělat. Měli jsme štěstí, že jsme sehnali partnery nejenom na dodávku materiálu, ale také na všechny technické práce. Všichni nám tím obrovsky pomohli a věřím, že tím také pomohli atraktivitě všech závodů, které se v Pardubicích v budoucnu uskuteční. Teď už jenom pomoc počasí, aby členové našeho klubu mající na starosti dráhu provedli závěrečnou úpravu, a bude hotovo,“ řekl Aleš Dryml.

Foto: AMK ZP Pardubice