Slaný startuje nábor nových závodníků

Slaný – 12. února
Neutěšená a tristní situace v Autoklubu Slaný ohledně nové nastupující generace mladých plochodrážních nadějí především v nejslabší plochodrážní kubatuře do 125 ccm a nejen v ni přiměla vedení klubu po skončení minulé sezony přikročit k opatřením. Ta měla přivést mladé adepty plochodrážního sportu do jednoho z historicky nejstarších a nejúspěšnějších tuzemských klubů. Pakliže by někdo z mladších čtenářů chtěl sám usednout do sedla plochodrážního motocyklu, tento článek by rozhodně neměl uniknout jeho pozornosti.

Vedením AK Slaný byl osloven bývalý dlouholetý slánský plošinář a později trenér Miroslav Rosůlek, zda by zvážil možnost po čtyřleté pauze navázat na svoji předchozí úspěšnou činnost a nepomohl by klubu při výchově nových nadějí sportu levých zatáček z pozice trenéra.

Post vedoucího tréninkového střediska bude záležitostí Jaroslava Drbala, který je kladenské sportovní veřejnosti známý z působení v Sokole Knovíz.

Nábor nových nadějí je záležitostí Antonína Vildeho s Václavem Buřičem
o strojový park v mezích finančních možností klubu se budou starat pánové
Eduard Krčmář starší a Václav Buřič mladší. Spolupráce s rodiči bude nezbytná.

Vedení klubu věří, že podaří navázat na mládežnické úspěchy v podobě výsledků
Miroslava Fencla, Patrika Linharta, Romana Čejky či Eduarda Krčmáře v nedávné
minulosti.

Ledový víkend se vydařil

Chrastná – 9. a 10. února
V Chrastné po roce opět zaburácely ledové speciály a nebylo jich málo. V sobotu okolo jedenácté dopoledne se nás na rybníku sešlo dvanáct. Chyběl pouze Antonín Klatovský, který měl bohužel pracovní povinnosti. Mohu říct že tak kvalitně obsazený trénink jsem ještě nezažil. A to jsem ještě nenapsal že byl s mezinárodní účastí, protože dorazil také Markus Jell z Německa.

Ježdění se samozřejmě neobešlo bez různých poruch. Velká škoda je, že Janu Klatovskému po objetí čtyř kol odešel motor a musel předčasně ukončit jízdy. Snad každý se s ním chtěl poměřit, ale bohužel nám nebylo přáno.

Velkou smůlu měl také Vladimír Višváder který pomalu celé dva dny jen opravoval. Pro úplnost dva zadřené motory, dvě rozbitá zapalovaní, utržená cívka zapalování, upadlý karburátor, špatné pérování a spoustu jiných závad, ale k tomu tréninkové jízdy patří. Při závodě by to už byl větší průšvih.

Jízdu na ledovém speciálu okusil také známý spíkr Miloslav Čmejla.

V neděli jsme za vydatné pomoci SDH Osečná dráhu pokropili a začali se modlit, aby to do rána pořadně zmrzlo. Ráno v sedm jsem byl omrknout situaci, bohužel mráz nebyl tak silný. Takže zase dilema co s tím.

Naštěstí to nebyl oříšek tak velký. Prostě jsme jezdili okolo dráhy původní, byl to
takový Sankt Johann. Musím také připomenout, že jsme měli startovací zařízení, za což patří dík klanu Hutlů.

Takže když to sečtu a potrhnu, myslím, že se vše zdařilo. A publiku se to také muselo líbit. Poděkování patří SDH Osečná, všem těm tichým pomocníkům, bez kterých by to nešlo, našim mechanikům, zkrátka všem, co ledovou plochou dráhou žijou.

Takže už jen uspořádat mistrovství republiky a bylo by! Ale to už zaleží jen na počasí!

Foto: Milan Dvořák