Pardubice – 12. května
Ani po skončení sobotní jadranské ligy neutichly v pardubickém Svítkově plochodrážní motory. Jiří Benda ve své červené dodávce přivezl nové tovární stopětadvacítky Shupa, s nimiž Michaela Krupičková, Patrik Mikel a Michal Škurla zasáhnou do trofejí FIM a UEM. Magazín speedwayA-Z zjistil všechny podrobnosti.
„Mají větší karburátor,“ přibližoval Jiří Benda novinky na motocyklech. „Maximální povolenej‘ průměr je 29 milimetrů. Karburátory PVL, motory jsou samozřejmě na metanol. Hlavy Takegawa, točí to 13 700 otáček. Výkon je asi devatenáct koní, komprese 12:7.“
Zatímco Michaela Krupičková a Patrik Mikel se chystali vyjet na ovál, Michal Škurla musel odcestovat na Markétu, kde ho čekaly pořadatelské úkoly v rámci české velké ceny. Nicméně na nových Shupách mohl oči nechat.
„To víš, že mě to láká,“ reagoval na přímou otázku. „Chci si na tom zatrénovat a pak jet FIM a UEM. Zlatá medaile mi ještě chybí. Jsem na to těžkej‘, ale věřím, že by síla a zkušenosti na to mohly bejt‘. A motorka od Shupy bude připravená dobře.“
Mezitím se z oválu vrátila Michaela Krupičková. „Dobře to lítá,“ svěřovala se dívka v zeleném se svými dojmy. „Jsem spokojená. Zkoušela jsem si i venek, musíš to stáhnout, jinak jdeš na prkna. Motorka se povedla.“
Michaela Krupičková si vyzkoušela i dvěstěpadesátku, kterou chce vyzkoušet i v poháru FIM na trávě. „Ještě bych chtěla nějaký volný závody na tom dlouhánu,“ doplnila. „A příští tejden pojedu v Itálii na pětistovce. Pozval mě Armando Castagna, kterej‘ si mě všimnul v Goričanu.“
A jak se zamlouvalo svezení Patriku Mikelovi? „Ve výjezdu to chcípá,“ zněl jeho poznatek z prvního svezení. „Karburátor je větší a širší, to se musí seřídit. Snad to pak bude lepší. Jede to, start po zadním, rozjede se to, i v nájezdu. Ale jak začnu z výjezdu vysedávat, začne to chcípat.“
Foto: Jan Kobzaň