Michal Škurla ozdobil svůj poslední závod ve stopětadvacítkách vítězstvím

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Divišov – 28. října
Poslední dějství letošního Speedway Mini Cupu stopětadvacítek se neslo ve znamení loučení Michala Škurly a Zdeňka Holuba s kubaturou kolibříků. Oba se rozloučili na stupních vítězů, když dravý Patrik Mikel ve finále A vyjel v zápalu boje dovnitř oválu a na Michaelu Krupičkovou a Jakuba Ondrouška tentokrát zbylo jen finále B. Michal Škurla dominoval rovněž nadstavbovému klání družstev. Avšak vyloučení za vyjetí dráhy v okamžiku, kdy měl žolíka, ponechalo jeho tým na třetím místě, zatímco sestava Ladislava Šifaldy dominovala.

Tradiční triumf se skvělými vyhlídkami do budoucnosti
Dálnice D1 u sjezdu na Divišov ve směru na Brno totálně zamrzla a nehnulo se do slova a do písmene ani kolo. Naštěstí v zácpě neuvázl žádný z účastníků posledního dějství letošního Speedway Mini Cupu. Startovní listina obsahovala jedenáct jmen. Avšak chyběli v ní chabařovičtí závodníci Adam Fencl a Václav Verner, kteří na podzim debutovali ve velkém stylu. „Mají motokros nad Rumburkem,“ vysvětlil Ladislav Šifalda. „Jedou si tam pro poháry!“

Od svého divišovského srpnového pádu se na krátké dráhy vrátil Patrik Mikel. „Jsem rozjetej‘ z Polska,“ komentoval svůj comeback. „Dřív jsem malý dráhy nemusel, ale po tom Polsku jo, dráhy tam jsou dost dobrý.“ Svým slovům dodal patřičnou váhu jednoznačným triumfem v rozjížďce s číslem tři, kterým se zařadil po bok tříbodových Jakuba Ondrouška a Michaelu Krupičkovou.

Vzápětí na sebe narazili dva favorité naráz. Zdeněk Holub brilantně odstartoval, zatímco Michal Škurla musel útočit. Avšak vedoucí závodník se nedopustil sebemenší chybičky a král slabší kubatury rozehrával svůj poslední mítink v sedle stopětadvacítky se ztrátou jediného bodu.

Hned po přestávce se ovšem vrátil ke své vítězné fazóně. Sedmou jízdu vyhrál stylem start – cíl. Ob rozjížďku později si vyšlápl na Patrika Mikela a na závěr odvedl Michaelu Krupičkovou. Liberecká závodnice v rozjížďce s číslem šest prohrála i se Zdeňkem Holubem, který si liboval: „Starty mi jdou.“ Dvě porážky se liberecké závodnici staly osudné, protože jí do finále A nakonec scházel jediný bod.

Vítězná šňůra Zdeňka Holuba se přetrhla v šestnácté jízdě. Sice vystřelil dopředu a dostal se do prvního nájezdu dříve než Jakub Ondroušek, avšak ve druhé zatáčce třetího kola výrazně zpomalil. „Přestalo to jet, vyměnili jsme fajfku,“ omlouval později ztrátu jediného bodu.

Na startovním roštu finále A stanuli Patrik Mikel, Michal Škurla a Zdeněk Holub se shodným jedenáctibodovým ziskem. Zdeněk Holub opět perfektně odstartoval. Zatímco Patrik Mikel se ve druhé zatáčce netrefil do dráhy a vyjel ven, Michal Škurla odstartoval skvělou stíhací jízdu a na sklonku druhého kola se dostal do vedení.

Poslední kolo Speedway Mini Cupu skončilo tradičním triumfem pražského závodníka v sedle kanárkově žlutého motocyklu, na jehož definitivní odchod do pětistovek nedočkavě čekají mladší soupeři. Budoucnost stopětadvacítek se však jeví ve světlých barvách a to nejen kvůli vzrůstajícím jezdeckým počtům.

Ale duel Filipa Šifaldy a Kryštofa Rybáře, kteří si v rozjížďce s číslem patnáct v boji o druhé místo několikrát prohodili pořadí, musel nadchnout každého. Do stejné kategorie patřila i bitva o finále C mezi Kryštofem Rybářem a Filipem Hájkem. Na malých oválech se evidentně nebudeme nudit ani napřesrok a Michaela Krupičková a Jakub Ondroušek to s přílivem mladší krve nebudou mít vůbec jednoduché.

Tudy by mohla vést cesta
Zdeněk Schneiderwind usiloval, aby už klasické klání jednotlivců doplňovala i soutěž týmového charakteru. Smělý záměr však narazil na rozdílné klubové zájmy a skutečnost, že kluby disponující malým oválem mají rozdílný počet závodníků.

Dnes dopoledne ovšem ukázalo, že i družstva na malé dráze mohou nabídnout dramatickou podívanou. Přítomní závodníci byli dle výkonnosti zařazeni do skupin A, B, C, přičemž každé družstvo zahrnovalo jednoho z nich.

Nekonzistentnějším týmem nakonec disponoval Ladislav Šifalda, jemuž bylo gentlemansky umožněno, aby si pro výběr Buldoků ponechal všechny severočeské borce. Vedl od první jízdy až do poslední, by mu zbývající dva týmy dýchaly na záda.

Jenže Mopslíkům hned v rozjížďce s číslem jedna upadl Lukáš Kovařík, který se směle pral o vedení s Jakubem Ondrouškem. Lékařského zákroku naštěstí nebylo třeba, avšak potlučený pražský borec už nemohl pokračovat. Nezbylo než kývnout na Františka Kliera, jenž původně s nejmladším Milanem Dobiášem měl jezdit pouze vložené rozjížďky.

Trumfem Mopslíků byl ovšem Michal Škurla, který opět řádil jako černá ruka. Klíčový byl především jeho triumf v rozjížďce s číslem pět, v níž se dokázal prokousat dopřed před Michaelu Krupičkovu a Zdeňka Holuba.

Do rozjížďky s číslem devět nastoupil jako žolík. Tentokrát neudržel Michaelu Krupičkovu v šachu. Navíc v zápalu boje vyjel z oválu a byl diskvalifikován. Ztráta dalších bodů byla pro Mopslíky osudná. By ve finále B Filip Hájek potrestal druhý pád sebráním posledního bodu a Zdeněk Holub bojoval v áčku spíše s technikou a neviděl cíl, zaostal tým o jeden bod za Holuby.

    D C B A TOT
1. Michal Škurla, Praha 2 3 3 3       6 17
2. Zdeněk Holub, Praha 3 3 3 2       4 15
3. Patrik Mikel, Praha 3 3 2 3       L 11
4. Michaela Krupičková, Liberec 3 2 3 2     3   13
5. Jakub Ondroušek, Chabařovice 3 3 1 3     2   12
6. Filip Šifalda, Chabařovice 2 1 3 2     1   9
7. Kryštof Rybář, Liberec 2 2 2 1   3     10
8. Filip Hájek, Praha 1 2 1 3   2     9
9. František Klier, Mšeno 2 1 2 2   1     8
10. Lukáš Kovařík, Praha 1 1 2 1 3       8
11. Milan Dobiáš, Chabařovice 1 E E E 2       3

Konečné pořadí seriálu:

  PHA CHA CHA PHA CHA CHA DIV CHA DIV DIV PHA DIV TOT
  7.4. 14.5. 14.5. 30.6. 5.7. 6.7. 17.7. 7.8. 28.9. 16.10. 18.10. 28.10.  
1. Michal Škurla 17 12 18 18 18 12 15 18 17 18 17 17 187
2. Jakub Ondroušek 12 14 11 13 15 14 13 7 13 12 15 12 151
3. Zdeněk Holub 10 11 10 15 NS 16 17 14 13 13 13 15 147
4. Michaela Krupičková 16 18 16 NS NS NS 12 NS 16 15 14 13 120
5. Filip Šifalda 10 9 9 9 11 11 9 9 10 9 10 9 115
6. Lukáš Kovařík 10 10 9 8 12 13 NS 8 12 8 7 8 105
7. Filip Hájek NS 6 8 9 10 7 8 6 7 8 7 9 85
8. František Klier 8 8 8 NS 10 6 8 8 NS NS 5 8 69
9. Zdeněk Halasz 8 7 6 NS 8 7 7 9 6 NS NS NS 58
10. Patrik Mikel 14 10 10 12 NS NS NS NS NS NS NS 11 57
11. Václav Verner NS NS NS NS NS NS NS NS 10 10 10 NS 30
12. Adam Fencl NS NS NS NS NS NS NS NS 7 10 10 NS 27
13. Kryštof Rybář NS NS NS NS NS NS NS NS NS 9 4 10 23
14. Roman Herzina NS 6 3 NS 4 6 NS 2 NS NS NS NS 21
15. Felix Wittiber NS 10 11 NS NS NS NS NS NS NS NS NS 21
16. Milan Dobiáš NS NS NS NS NS NS NS NS 7 7 NS 3 17
17. Rafal Karczmarek NS NS NS NS NS NS NS 16 NS NS NS NS 16
18. Marcel Studzinski NS NS NS NS NS NS NS 13 NS NS NS NS 13
19. Ondřej Smetana NS NS NS NS NS NS NS NS NS NS 11 NS 11
20. Igor Kopiec NS NS NS NS NS NS NS 7 NS NS NS NS 7
21. Miroslav Drahota 7 NS NS NS NS NS NS NS NS NS NS NS 7

Zkušební závod družstev:

    C B A TOT
1. Buldoci – Ladislav Šifalda         16
Michaela Krupičková 1 0 2 2     5
Jakub Ondroušek 2 1 1   2   6
Filip Šifalda 1 2 1     1 5
 
2. Holubi – Zbyněk Nejezchleba         10
Zdeněk Holub 2 1 2     ex 5
Patrik Mikel 0 2 F   0*   2
Kryštof Rybář 1 1 0 1     3
 
3. Mopslsíci – Antonín Škach         9
Michal Škurla 2 2 2 ex*     2 8
Lukáš Kovařík X – –       0
Filip Hájek 0 E 0   1   1
František Klier 0 – 0     0

Poznámka: František Klier nastoupil do závodu místo zraněného Lukáše Kovaříka, Michal Škurla byl v v deváté jízdě vyloučen za vyjetí z dráhy, Zdeněk Holub byl ve finále A předjet o kolo.

Foto: Jiřina Šifaldová

Automotoklub Zlatá přilba Pardubice uzavřel závodní sezónu

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Pardubice – 28. října
Především jezdcům a jejich příznivcům patřilo páteční sváteční dopoledne na plochodrážním stadionu ve Svítkově. Na posledy v letošním roce zaburácely ve Svítkově motory plochodrážních speciálů a jezdci se a už symbolicky nebo i prakticky loučili s právě končící sezónou.

Mezi ty první patřil smolař Tomáš Suchánek, který upadl minulý týden v Žarnovici a dovádění na dráze tentokrát pouze přihlížel. Naopak mezi ty druhé se zařadil Aleš Dryml, který po před několika dny absolvoval operaci svého ramene a na motocykl usedl poprvé po zisku mistrovského titulu a úspěšném završení sezóny ve které vybojoval bronzovou medaili v mistrovství Evropy.

Stal se také kapitánem jednoho ze dvou týmů, které bojovali v recesistickém závodě o „Pohár Jana Bechera“. V závodě, který se skládal ze soubojů nejenom v klasických jízdách na čtyři kola, ale také i v jízdě na opačnou stranu doprava, v soubojích dvojic na jednom motocyklu, netradičním kličkování mezi kužely a v souboji na dlouhých deset kol s výměnou kol a doplněním paliva. Právě tým Aleše Drymla byl nakonec úspěšnější týmu letošního mistra České republiky v závodech do 19 let Václava Milíka.

O výsledek však vůbec nešlo, na dráze byly k vidění nejenom jezdci týmu, který letos obsadil v extralize druhé místo a vyhrál 1. ligu jako Jaroslav Petrák, Tomáš Jůza nebo Jaromír Otruba, ale také jezdci, kteří byli u úspěchů minulých let Vladimír Kalina a Václav Milík starší a také mnoho jejich přátel, jako třeba český reprezentant Filip Šitera a jiní.

Na závěr akce, kterou snad nikdo z přítomných nemohl kritizovat, se svezl každý, kdo měl odvahu, a již sám nebo ho na svém motocyklu svezl některý z jezdců extraligového týmu. K radosti mnoha příznivců do této části, která se líbila především těm nejmladším, už zasáhl i Hynek Štichauer, který patřil ke smolařům právě skončené sezóny a ve druhé polovině roku na motocyklu neseděl, až dnes.

&nbsp 01 02 03 04 05 06 07 TOT
1. Tým Aleše Drymla           &nbsp   20
Aleš Dryml       3       3
Vladimír Kalina     2       3 5
Tomáš Jůza 0       2     2
Petr Zavřel           2   2(1)
Vít Janoušek   3       3   6
Dan Macl       0       0
Patrik Linhart 1   1         2(1)
Petra Tučímová         p      
 
2. Tým Václava Milíka               19
Václav Milík 3     2 3     8
Václav Milík st.     0         0
Filip Šitera 2     1       3(2)
Jaromír Otruba         &nbsp 0   0
Jakub Hejral     3       2 5
Michael Gregor   2       1   3
Tomáš Otruba         p      

Legenda jízd: 01 – klasika, 02 – kužely, 03 – doprava, 04 – klasika, 05 dvojice, 06 – vpravo, 07 – 10 kol, p = pasažér při jízdě dvojic

Foto: Michal Kohout