Pavol Pučko vnímá flat track jako jedinou možnou alternativu

Praha – 31. října
Smlouva mezi pražskou Markétou a Pavlem Pučkem, která dnes vypršela, už nebude obnovena. Závodník, který do světa plochých drah vstoupil před sedmi lety v role obtížně porazitelného krále stopětadvacítek, se rozhodl zůstat u závodění na oválech. Jenže místo klasické speedway půjde o flat track. Magazín speedwayA-Z zjistil důvody.

„Škoda to je,“ připouští Pavol Pučko, aby vzápětí odhalil, co ho k jeho rozhodnutí vedlo. „Přiměly mě k tomu finanční důvody a problémy spojený s častými pády a úrazy. Když jsem neměl prostředky na techniku, šel jsem do toho o to víc. A upad‘ jsem. Když upadneš, nic nevyděláš. A tak jsem se po dvou letech plácání rozhod‘, že to ukončím.“

Jeho další kroky povedou k flat tracku, který poprvé ochutnal při exhibici před loňským Tomíčkovým memoriálem. „Jdu do flat tracku, ve světě je to docela střelba,“ má Pavol Pučko jasno. „Příští rok by mělo bejt‘ mistrovství světa. Pořádá ho Armando Castagna, kterej‘ ho sám jezdí. Tam je to palba, ale toho nejlepšího jsem jednou porazil ve Slaným, když jsem jel na dvě a půle. Myslím, že je možnost se tam chytit. Za rok se domlouvaj‘ závody v Praze, slyšel jsem i o Goričanu…“

Nicméně flat track se prozatím neukázal jako příliš silný magnet na diváky. Mítink před zářijovým střetnutím jadranské ligy se ve Svitavách obešel prakticky bez divácké přítomnosti a finálová rozjížďka rozhodně plochodrážní osazenstvo depa nikterak nenadchlo.

„Plochá dráha trošku upadá,“ argumentuje Pavol Pučko. „Ale flat track se rozjíždí, proto chci bejt‘ u toho. Pocit, když jedeš pod plným plynem na plochodrážce do nájezdu ničím nenahradíš, ale nechci jezdit vzadu. To ne! Chci vyhrávat, ve flat tracku bych se moh‘ časem chytnout. Snad, snad… Když ne, tak jsem se netrefil. Určitě je škoda přestat závodit na ploché dráze, ale nevidím v tom budoucnost.“

Pavol Pučko dál rozvíjí své myšlenky. „Za rok končím juniory,“ připomíná. „A co pak dál?! I větší hvězdy než já potom byly prdeli. Teď jsem v situaci, že jdu shánět zaměstnání a sponzory. Flat track je víkendovka, můžu přes tejden‘ chodit do práce, ale plochá dráha se jezdí hlavně ve všední den. Já si plochou dráhu nevybral. Chci závodit, tehdy to byla jediná alternativa, jak závodit. Teď je pro mě flat track jediná alternativa. Motorka je pro mě důležitá, motorka! Chtěl bych ještě poděkovat všem sponzorům a kamarádům, co mu za celou kariéru pomohli a také CS MV.“

Sezóna flat tracku končí v sobotu ve Svitavách. Pavla Pučka ovšem čekají ještě lékařská vyšetření po pádu během druhého finále českého šampionátu v Praze, takže se nezúčastní ani jako divák, by by z pozice celkově druhého mohl směle útočit na titul.

Foto: Wojta Zavřel a Antonín Škach

Pardubice ovládli žarnovickú rozlúčku so sezónou

Žarnovica – 23. októbra
Pomerne bohatá žarnovická plochodrážna sezóna 2011 bola ukončená poslednými pretekami, ktoré boli z časti aj zábavnou šou, v nede¾u 23. októbra. V Žarnovici sa pred zrakmi nieko¾kých stovák divákov odohral zaujímavý súboj štyroch družstiev o Pohár primátora Mesta Žarnovica.

Rozlúčka so sezónou v Žarnovici začala vlastne už deň pred oficiálnym termínom, kedy sa v miestnej reštaurácii zišli členovia SC Žarnovica, sponzori, ale aj väčšina jazdcov, ktorí na druhý deň štartovali v pretekoch. Tu bolo množstvo času a priestoru k hodnoteniu sezóny, či spriadaniu plánov do tej nasledujúcej, či len k nadväzovaniu priate¾stiev a utužovaniu vzahov.

V nede¾u to v Žarnovici mohlo vypuknú naplno. Na štart netradične skoro o 11.30 hod. sa postavilo dvanás pretekárov v štyroch tímoch. Všetkým bolo jasné, že ide najmä o zábavu. Rozpis jázd bol špeciálne urobený len pre túto akciu. Na programe bolo šestnás jázd, z ktorých štyri mali by urobené na spôsob šou. Od prvej jazdy sa vedenia ujal tím z Pardubíc, keď Tomáš Suchánek rovnako aj Václav Milík dokázali svojich súperov predbehnú už v priebehu prvého kola. Ako prvý narušil pardubickú hegemóniu domáci Ján Halabrín, keď za sebou udržal dotieravého Michala Škurlu. Štvrtá jazda priniesla na žarnovickú dráhu niečo nové. Jazdci sa totiž úplne netradične postavili na štart z opačnej strany, aby celé štyri kolá bojovali medzi sebou v jazde vpravo. Aj tentoraz prešiel cie¾om ako prvý Tomáš Suchánek, ktorý tak zúročil bohaté skúsenosti s takouto jazdou z pardubického Becher Cupu. Za ním do cie¾a došla Michaela Krupičková a Tomáš Kis. Jazdu pre puknutý rám nedokončil Matija Duh. V ďalších jazdách dokázali občas bra víazstvá Pardubiciam striedavo raz jazdci Březolup, potom Žarnovičania. No konečný efekt bol, že Pardubice svoj náskok navyšovali. Jazda s poradovým číslom osem priniesla opä novinku na žarnovický ovál. Na štart totiž prišlo osem pretekárov, ale na štyroch motorkách. Každý tím totiž vyslal dvojicu jazdcov na jednej motorke. Po štarte sa odohral pekný súboj medzi dvojicami Milík/Suchánek, Wallner/Halabrín a Krupičková/Gavenda. Práve prvé dve dvojice dokázali medzi sebou zvádza súboje až do cie¾a, keď sa nieko¾kokrát medzi sebou vymenili vo vedení. Nakoniec jazdu vyhrali Pardubice.

Aj dvanásta jazda ponúkla divákom šou. Jazdci v nej štartujúci totiž museli v cieli druhého kola zasta a vymeni si hranu na zadnom kolese a dojazdi zostávajúce dve kolá. Od štartu, cez výmenu až po dojazd, medzi sebou zvádzali súboj Málek so Škurlom. Už v úvode pre technické problémy vypadol Wallner, a tak mohol za zmiešaný tím bodova Tomáš Kis. Víazstvo si z jazdy odniesol Martin Málek. Raritu dos nečakane a neželane priniesla štrnásta jazda. V nej sa po štarte najprv odohral súboj na lakte medzi Wallnerom a Suchánekom, no potom Wallner z výjazdu chytil dieru a so sebou zobral k zemi aj Gavendu. Suchánek sa im už nemohol vyhnú a prepadol cez nich. Vzápätí na dráhu vyšla sanitka, no na šastie sa jazdci začali postupne zdvíha a odkráčali bez pomoci do depa. Jazda sa však už neopakovala, nako¾ko ani jeden z účastníkov pádu nemohol pokračova v oprave, kvôli zdravotným alebo technickým problémom. Pätnásta jazda bola zaujímavá najmä skutočnosou, že do nej namiesto Michaely Krupičkovej, ktorá musela preteky predčasne ukonči kvôli technickým problémom, nastúpil březolupský odchovanec Patrik Mikel na motorke 125 ccm. Ten mal pôvodne štartova iba v exhibičných jazdách, no práve táto jazda mu umožnila aj ostrý štart v hlavných pretekoch. Senzácia sa však nekonala a Patrik Mikel hoci podal bojovný výkon, predposledného Jaromíra Otrubu nedokázal dobehnú.

Posledná jazda žarnovickej sezóny 2011 bola opä zábavná. Jazdci medzi sebou totiž súperili nielen v čo najrýchlejšej jazde, ale aj čo najdlhšej jazde na zadnom kolese. O výsledku jazdy a pridelení bodov nakoniec rozhodovali diváci svojim potleskom a hlučným povzbudzovaním. Tri body si nakoniec vďaka svojej peknej jazde a snahe jazdi čo najviac na zadnom kolese, odniesol Matija Duh pred Martinom Málekom a Václavom Milíkom.

Meranie si síl nakoniec dopadlo najlepšie pre Pardubice, ktoré získali spolu 37 bodov, pred Březolupami s 25 bodmi a Žarnovicou s 24 bodmi. Štvrté miesto obsadil zmiešaný tím so 4 bodmi.

Na záver po pretekoch poskytli organizátori pre fanúšikov možnos zajazdi si na plochodrážnom špeciály. Využilo to nieko¾ko desiatok záujemcov. Na dráhe takmer hodinu krúžili tri motorky. Spokojnos zúčastnených je zadosučinením pre SC Žarnovica, robi takéto akcie aj v budúcnosti.

Výsledky jázd:

1. Milík, Málek, Duh, Weiss
2. Suchánek, Gavenda, Wallner, Kis
3. Halabrín, Škurla, Krupičková, Otruba
4. Suchánek, Krupičková, Kis, Duh – E jazda naopak
5. Milík, Gavenda, Duh, Kis
6. Málek, Suchánek, Wallner, Weiss
7. Škurla, Halabrín, Krupičková, Otruba
8. Milík/Suchánek, Halabrín/Wallner, Gavenda/Krupičková, Otruba/Weiss jazda vo dvojiciach
9. Duh, Škurla, Weiss, Krupičková – E
10. Wallner, Gavenda, Suchánek, Kis
11. Milík, Málek, Halabrín, Otruba
12. Málek, Škurla, Kis, Wallner – E jazda s výmenou kolesa
13. Milík, Málek, Duh, Weiss
14. jazda sa po páde Wallnera, Gavendu a Sucháneka neopakovala
15. Škurla, Halabrín, Otruba, Mikel
16. Duh, Málek, Milík, Weiss jazda na zadnom kolese

1. AMK ZP Pardubice 37 (Václav Milík 16, Tomáš Suchánek 12, Michal Škurla Škurla 12) – za 8. jazdu sa tímu pripočítali 3 body, ale aj Milíkovi a Suchánekovi po 3
2. AK Březolupy 25 Martin (Málek 14, Martin Gavenda 7, Michaela Krupičková 5, Patrik Mikel 0) – za 8 jazdu sa tímu pripočítal 1 bod, ale aj Gavendovi a Krupičkovej po 1
3. SC Žarnovica 24 (Ján Halabrín 10, Matij Duh 9, Frtiz Wallner 7)
4. Zmiešaný tím 4 (Tomáš Kis 2, Dominik Weiss 1, Jaromír Otruba 1)

Foto: Štefan Žembery

Michal Škurla ozdobil svůj poslední závod ve stopětadvacítkách vítězstvím

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Divišov – 28. října
Poslední dějství letošního Speedway Mini Cupu stopětadvacítek se neslo ve znamení loučení Michala Škurly a Zdeňka Holuba s kubaturou kolibříků. Oba se rozloučili na stupních vítězů, když dravý Patrik Mikel ve finále A vyjel v zápalu boje dovnitř oválu a na Michaelu Krupičkovou a Jakuba Ondrouška tentokrát zbylo jen finále B. Michal Škurla dominoval rovněž nadstavbovému klání družstev. Avšak vyloučení za vyjetí dráhy v okamžiku, kdy měl žolíka, ponechalo jeho tým na třetím místě, zatímco sestava Ladislava Šifaldy dominovala.

Tradiční triumf se skvělými vyhlídkami do budoucnosti
Dálnice D1 u sjezdu na Divišov ve směru na Brno totálně zamrzla a nehnulo se do slova a do písmene ani kolo. Naštěstí v zácpě neuvázl žádný z účastníků posledního dějství letošního Speedway Mini Cupu. Startovní listina obsahovala jedenáct jmen. Avšak chyběli v ní chabařovičtí závodníci Adam Fencl a Václav Verner, kteří na podzim debutovali ve velkém stylu. „Mají motokros nad Rumburkem,“ vysvětlil Ladislav Šifalda. „Jedou si tam pro poháry!“

Od svého divišovského srpnového pádu se na krátké dráhy vrátil Patrik Mikel. „Jsem rozjetej‘ z Polska,“ komentoval svůj comeback. „Dřív jsem malý dráhy nemusel, ale po tom Polsku jo, dráhy tam jsou dost dobrý.“ Svým slovům dodal patřičnou váhu jednoznačným triumfem v rozjížďce s číslem tři, kterým se zařadil po bok tříbodových Jakuba Ondrouška a Michaelu Krupičkovou.

Vzápětí na sebe narazili dva favorité naráz. Zdeněk Holub brilantně odstartoval, zatímco Michal Škurla musel útočit. Avšak vedoucí závodník se nedopustil sebemenší chybičky a král slabší kubatury rozehrával svůj poslední mítink v sedle stopětadvacítky se ztrátou jediného bodu.

Hned po přestávce se ovšem vrátil ke své vítězné fazóně. Sedmou jízdu vyhrál stylem start – cíl. Ob rozjížďku později si vyšlápl na Patrika Mikela a na závěr odvedl Michaelu Krupičkovou. Liberecká závodnice v rozjížďce s číslem šest prohrála i se Zdeňkem Holubem, který si liboval: „Starty mi jdou.“ Dvě porážky se liberecké závodnici staly osudné, protože jí do finále A nakonec scházel jediný bod.

Vítězná šňůra Zdeňka Holuba se přetrhla v šestnácté jízdě. Sice vystřelil dopředu a dostal se do prvního nájezdu dříve než Jakub Ondroušek, avšak ve druhé zatáčce třetího kola výrazně zpomalil. „Přestalo to jet, vyměnili jsme fajfku,“ omlouval později ztrátu jediného bodu.

Na startovním roštu finále A stanuli Patrik Mikel, Michal Škurla a Zdeněk Holub se shodným jedenáctibodovým ziskem. Zdeněk Holub opět perfektně odstartoval. Zatímco Patrik Mikel se ve druhé zatáčce netrefil do dráhy a vyjel ven, Michal Škurla odstartoval skvělou stíhací jízdu a na sklonku druhého kola se dostal do vedení.

Poslední kolo Speedway Mini Cupu skončilo tradičním triumfem pražského závodníka v sedle kanárkově žlutého motocyklu, na jehož definitivní odchod do pětistovek nedočkavě čekají mladší soupeři. Budoucnost stopětadvacítek se však jeví ve světlých barvách a to nejen kvůli vzrůstajícím jezdeckým počtům.

Ale duel Filipa Šifaldy a Kryštofa Rybáře, kteří si v rozjížďce s číslem patnáct v boji o druhé místo několikrát prohodili pořadí, musel nadchnout každého. Do stejné kategorie patřila i bitva o finále C mezi Kryštofem Rybářem a Filipem Hájkem. Na malých oválech se evidentně nebudeme nudit ani napřesrok a Michaela Krupičková a Jakub Ondroušek to s přílivem mladší krve nebudou mít vůbec jednoduché.

Tudy by mohla vést cesta
Zdeněk Schneiderwind usiloval, aby už klasické klání jednotlivců doplňovala i soutěž týmového charakteru. Smělý záměr však narazil na rozdílné klubové zájmy a skutečnost, že kluby disponující malým oválem mají rozdílný počet závodníků.

Dnes dopoledne ovšem ukázalo, že i družstva na malé dráze mohou nabídnout dramatickou podívanou. Přítomní závodníci byli dle výkonnosti zařazeni do skupin A, B, C, přičemž každé družstvo zahrnovalo jednoho z nich.

Nekonzistentnějším týmem nakonec disponoval Ladislav Šifalda, jemuž bylo gentlemansky umožněno, aby si pro výběr Buldoků ponechal všechny severočeské borce. Vedl od první jízdy až do poslední, by mu zbývající dva týmy dýchaly na záda.

Jenže Mopslíkům hned v rozjížďce s číslem jedna upadl Lukáš Kovařík, který se směle pral o vedení s Jakubem Ondrouškem. Lékařského zákroku naštěstí nebylo třeba, avšak potlučený pražský borec už nemohl pokračovat. Nezbylo než kývnout na Františka Kliera, jenž původně s nejmladším Milanem Dobiášem měl jezdit pouze vložené rozjížďky.

Trumfem Mopslíků byl ovšem Michal Škurla, který opět řádil jako černá ruka. Klíčový byl především jeho triumf v rozjížďce s číslem pět, v níž se dokázal prokousat dopřed před Michaelu Krupičkovu a Zdeňka Holuba.

Do rozjížďky s číslem devět nastoupil jako žolík. Tentokrát neudržel Michaelu Krupičkovu v šachu. Navíc v zápalu boje vyjel z oválu a byl diskvalifikován. Ztráta dalších bodů byla pro Mopslíky osudná. By ve finále B Filip Hájek potrestal druhý pád sebráním posledního bodu a Zdeněk Holub bojoval v áčku spíše s technikou a neviděl cíl, zaostal tým o jeden bod za Holuby.

    D C B A TOT
1. Michal Škurla, Praha 2 3 3 3       6 17
2. Zdeněk Holub, Praha 3 3 3 2       4 15
3. Patrik Mikel, Praha 3 3 2 3       L 11
4. Michaela Krupičková, Liberec 3 2 3 2     3   13
5. Jakub Ondroušek, Chabařovice 3 3 1 3     2   12
6. Filip Šifalda, Chabařovice 2 1 3 2     1   9
7. Kryštof Rybář, Liberec 2 2 2 1   3     10
8. Filip Hájek, Praha 1 2 1 3   2     9
9. František Klier, Mšeno 2 1 2 2   1     8
10. Lukáš Kovařík, Praha 1 1 2 1 3       8
11. Milan Dobiáš, Chabařovice 1 E E E 2       3

Konečné pořadí seriálu:

  PHA CHA CHA PHA CHA CHA DIV CHA DIV DIV PHA DIV TOT
  7.4. 14.5. 14.5. 30.6. 5.7. 6.7. 17.7. 7.8. 28.9. 16.10. 18.10. 28.10.  
1. Michal Škurla 17 12 18 18 18 12 15 18 17 18 17 17 187
2. Jakub Ondroušek 12 14 11 13 15 14 13 7 13 12 15 12 151
3. Zdeněk Holub 10 11 10 15 NS 16 17 14 13 13 13 15 147
4. Michaela Krupičková 16 18 16 NS NS NS 12 NS 16 15 14 13 120
5. Filip Šifalda 10 9 9 9 11 11 9 9 10 9 10 9 115
6. Lukáš Kovařík 10 10 9 8 12 13 NS 8 12 8 7 8 105
7. Filip Hájek NS 6 8 9 10 7 8 6 7 8 7 9 85
8. František Klier 8 8 8 NS 10 6 8 8 NS NS 5 8 69
9. Zdeněk Halasz 8 7 6 NS 8 7 7 9 6 NS NS NS 58
10. Patrik Mikel 14 10 10 12 NS NS NS NS NS NS NS 11 57
11. Václav Verner NS NS NS NS NS NS NS NS 10 10 10 NS 30
12. Adam Fencl NS NS NS NS NS NS NS NS 7 10 10 NS 27
13. Kryštof Rybář NS NS NS NS NS NS NS NS NS 9 4 10 23
14. Roman Herzina NS 6 3 NS 4 6 NS 2 NS NS NS NS 21
15. Felix Wittiber NS 10 11 NS NS NS NS NS NS NS NS NS 21
16. Milan Dobiáš NS NS NS NS NS NS NS NS 7 7 NS 3 17
17. Rafal Karczmarek NS NS NS NS NS NS NS 16 NS NS NS NS 16
18. Marcel Studzinski NS NS NS NS NS NS NS 13 NS NS NS NS 13
19. Ondřej Smetana NS NS NS NS NS NS NS NS NS NS 11 NS 11
20. Igor Kopiec NS NS NS NS NS NS NS 7 NS NS NS NS 7
21. Miroslav Drahota 7 NS NS NS NS NS NS NS NS NS NS NS 7

Zkušební závod družstev:

    C B A TOT
1. Buldoci – Ladislav Šifalda         16
Michaela Krupičková 1 0 2 2     5
Jakub Ondroušek 2 1 1   2   6
Filip Šifalda 1 2 1     1 5
 
2. Holubi – Zbyněk Nejezchleba         10
Zdeněk Holub 2 1 2     ex 5
Patrik Mikel 0 2 F   0*   2
Kryštof Rybář 1 1 0 1     3
 
3. Mopslsíci – Antonín Škach         9
Michal Škurla 2 2 2 ex*     2 8
Lukáš Kovařík X – –       0
Filip Hájek 0 E 0   1   1
František Klier 0 – 0     0

Poznámka: František Klier nastoupil do závodu místo zraněného Lukáše Kovaříka, Michal Škurla byl v v deváté jízdě vyloučen za vyjetí z dráhy, Zdeněk Holub byl ve finále A předjet o kolo.

Foto: Jiřina Šifaldová

Automotoklub Zlatá přilba Pardubice uzavřel závodní sezónu

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Pardubice – 28. října
Především jezdcům a jejich příznivcům patřilo páteční sváteční dopoledne na plochodrážním stadionu ve Svítkově. Na posledy v letošním roce zaburácely ve Svítkově motory plochodrážních speciálů a jezdci se a už symbolicky nebo i prakticky loučili s právě končící sezónou.

Mezi ty první patřil smolař Tomáš Suchánek, který upadl minulý týden v Žarnovici a dovádění na dráze tentokrát pouze přihlížel. Naopak mezi ty druhé se zařadil Aleš Dryml, který po před několika dny absolvoval operaci svého ramene a na motocykl usedl poprvé po zisku mistrovského titulu a úspěšném završení sezóny ve které vybojoval bronzovou medaili v mistrovství Evropy.

Stal se také kapitánem jednoho ze dvou týmů, které bojovali v recesistickém závodě o „Pohár Jana Bechera“. V závodě, který se skládal ze soubojů nejenom v klasických jízdách na čtyři kola, ale také i v jízdě na opačnou stranu doprava, v soubojích dvojic na jednom motocyklu, netradičním kličkování mezi kužely a v souboji na dlouhých deset kol s výměnou kol a doplněním paliva. Právě tým Aleše Drymla byl nakonec úspěšnější týmu letošního mistra České republiky v závodech do 19 let Václava Milíka.

O výsledek však vůbec nešlo, na dráze byly k vidění nejenom jezdci týmu, který letos obsadil v extralize druhé místo a vyhrál 1. ligu jako Jaroslav Petrák, Tomáš Jůza nebo Jaromír Otruba, ale také jezdci, kteří byli u úspěchů minulých let Vladimír Kalina a Václav Milík starší a také mnoho jejich přátel, jako třeba český reprezentant Filip Šitera a jiní.

Na závěr akce, kterou snad nikdo z přítomných nemohl kritizovat, se svezl každý, kdo měl odvahu, a již sám nebo ho na svém motocyklu svezl některý z jezdců extraligového týmu. K radosti mnoha příznivců do této části, která se líbila především těm nejmladším, už zasáhl i Hynek Štichauer, který patřil ke smolařům právě skončené sezóny a ve druhé polovině roku na motocyklu neseděl, až dnes.

&nbsp 01 02 03 04 05 06 07 TOT
1. Tým Aleše Drymla           &nbsp   20
Aleš Dryml       3       3
Vladimír Kalina     2       3 5
Tomáš Jůza 0       2     2
Petr Zavřel           2   2(1)
Vít Janoušek   3       3   6
Dan Macl       0       0
Patrik Linhart 1   1         2(1)
Petra Tučímová         p      
 
2. Tým Václava Milíka               19
Václav Milík 3     2 3     8
Václav Milík st.     0         0
Filip Šitera 2     1       3(2)
Jaromír Otruba         &nbsp 0   0
Jakub Hejral     3       2 5
Michael Gregor   2       1   3
Tomáš Otruba         p      

Legenda jízd: 01 – klasika, 02 – kužely, 03 – doprava, 04 – klasika, 05 dvojice, 06 – vpravo, 07 – 10 kol, p = pasažér při jízdě dvojic

Foto: Michal Kohout

Ministerstvo školství odebralo AČR sportovní autoritu

Praha – 27. října
Podle stanoviska Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy není již AČR nejvyšší sportovní autoritou v naší zemi, jelikož dle ministra Dobeše bude stát v této věci jednat s novým nezávislým občanským sdružením. Roman Ječmínek, prezident AČR, na druhou stranu hovoří o protiprávním jednání.

Dle rozhodnutí Josefa Dobeše bude nejvyšší sportovní autoritou nově vzniklý Český svaz motocyklového sportu. Na začátku října o tom ministr dokonce spravil i centrálu FIM. „Na AČR se množily stížnosti od samotných jezdců, promotérů i pořadatelů,“ vysvětlil Josef Dobeš. „Týkají se různých odvětví, mj. endura, ploché dráhy nebo brněnské GP. Upadá také péče o mládežnický a dětský sport.“ Kromě toho upozornil na možné netransparentní zacházení s veřejnými prostředky, kdy dotace M¡MT určené pro motocyklový sport údajně nedoputovaly, kam byly určeny.

Roman Ječmínek se samozřejmě brání. „AČR nezaznamenal ze strany MŠMT jedinou kritiku nebo negativní hodnocení své činnosti v oblasti motocyklového sportu,“ stojí v jeho prohlášení. „Jediný písemný doklad je kopie dopisu ministra Dobeše, který zaslal generálnímu sekretáři FIM a v němž oznamuje, že ruší sportovní autoritu AČR a předává ji nově vzniklému občanskému sdružení. Jinými slovy, pan ministr ve skutečnosti vyloučil AČR z členství v FIM a oznámil jim, že mají nového člena, který byl zaregistrován u Ministerstva vnitra v ten samý den, kdy ministr zaslal na FIM zmíněný dopis. Je zcela zřejmé, že se tímto krokem pan ministr dopustil protiprávného jednání a možného trestného činu.“

Další stanoviska AČR by měla být známá uprostřed příštího týdne. Pokud se týká nového uskupení ČSMS, nikoho z plochodrážních klubů prozatím neoslovil.

Divišov se překládat nebude

Divišov – 27. října
Letošní sezóna dospěla ke svému konci a zítra v Pardubicích a v Divišově bude poslední možnost spatřit plochodrážním v akci, než se česká země pokryje sněhem. Zdeněk Schneiderwind upozorňuje, že se divišovský podnik Speedway Mini Cupu nebude ani překládat, ani odkládat. A navíc dodává další detaily organizačního charakteru.

„Sraz bude kolem desáté ráno,“ plánuje duchovní otec plochodrážního zápolení stopětadvacítek na malých drahách. „Ani v případě špatného počasí se závod neodkládá, ani nepřekládá. Jedou ho jenom skuteční závodníci a to jsou, myslím, všichni. Je jen potřeba náhradní oblečení, protože po závodech Jarda Krupička připraví gulášek a Honza Trojánek klobásy. Následovat bude vyhlášení celkových výsledků Speedway Mini Cupu 2011.“

Poslední závod Speedway Mini CUpu se svým rozpisem vrací ke kořenům seriálu. „Před závodem se pojede o rekord dráhy,“ těší se Zdeněk Schneiderwind. „A v případě lepšího počasí i soutěž týmu. Vše si upřesníme zítra přímo v Divišově. Srdečně zveme všechny účastníky, sponzory a diváky.“

Foto: Jiřina Šifaldová