Václav Milík s Janem Holubem v poslední rozjížďce prakticky rozhodli celou soutěž

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Liberec – 14. srpna
Utkání tzv. jadranské ligy mezi českým týmem a Slovinskem se dnes v Liberci vyznačovalo mimořádnou dramatičností. Hosté byli důstojnými soupeři a po polovině mítínku se dostali do čela. Závěr však patřil našim. Vše rozhodla až rozjížďka s číslem patnáct, kde si Václav Milík s Janem Holubem pohráli s protivníky jako kočka s myší. Pátý triumf českého celku zajistil už prakticky celkové vítězství v celé soutěži. Mistrovské klání stopětadvacítek opanoval Patrik Mikel.

Hosté útočí
Letošní léto opět ukázalo svou podivnou povahu. Zatímco divišovský stadión se včera koupal v záplavách slunečních paprsků, v Liberci pršelo. Na dráze stála voda a kanály ji nedokázaly všechnu pobrat. Padaly dokonce alternativy, uskutečnit utkání na jiném stadiónu, nebudou-li liberečtí pořadatelé schopni zvládnout záplavu z olověně šedivých mraků. Jako mezní limit byla určena sedmnáctá hodin, ale naštěstí přestalo pršet a Věroslav Kollert mohl vyslat do světa pozitivní zprávu.

Dnes se už sluníčko usmívalo i na severní Čechy. Lubomír Vozár, který opět vedl český tým, musel improvizovat se svou sestavou. Pavol Pučko si po divišovském pádu dopřál oddech a stejně tak Ondřej Smetana, jehož ruce nejsou ještě stoprocentně fit. Eduard Krčmář o svém nasazení věděl už v pátek, zatímco Michal Škurla byl osloven až v Divišově. Proto spěchal domů, aby ještě večer připravoval pětistovku odstavenou v dílně po páteční první lize ve Mšeně.

Tým slovinských mladíků přijel do Liberce prakticky rovnou ze slovenské Žarnovice, kde jen super výkon esa Martina Vaculíka zabránil, aby rozdrtili domácí tým, oslabený o české opory, které bojovaly v prvním finále šampionátu republiky v Divišově. První fáze dnešního závodu se ovšem plně nesly ve znamení české nadvlády.

Václav Milík s Michaelem Hádkem nemohli vyslat lepší poselství, že náš tým chce prodloužit sérii své neporazitelnosti. V rozjížďce s číslem jedna odsoudili do role statistů Aleksandera Čondu se Žigou Radkovičem. Druhá jízda se opakovala kvůli pádu Jerneje Pečnika zrovna ve chvíli, kdy ho Michal Škurla připravoval o třetí příčku. Při opakování stejně jako prve kraloval Jan Holub, který nedal Samo Kukovicovi ani náznak šance, zatímco Michal Škurla přispěl jedním bodem.

Vzápětí vystřihl Michal Dudek nejlepší start a při hájení vedení před Matičem Ivačičem si pomáhal nohou nataženou po višváderovsku. Jenže ve druhém oblouku upadl Ladislav Vida. Znovu blikala červená světla, Slovinec šel ven a při repete jeho krajan dokázal tandemu Michal Dudek – Daniel Hádek ujet.

Smírný výsledek jsme zaznamenali rovněž v rozjížďce s číslem čtyři. Prakticky neznámý Beno Lipnik ujel po vylétnutí pásky Eduardu Krčmářovi s Michaelem Hádkem, jehož dnes opět trápily vylétávající štefty ze spojky. V rozjížďce s číslem pět Slovinci poprvé ukázali zuby v dravějším stylu. Jejich kouč Franc Kalin, sám v osmdesátých letech aktivní plochodrážník, začal využívat silného náhradníka Aleksandera Čondu.

Ten v kombinaci se Samo Kukovicou vůbec nepustil ke slovu Michala Dudka s Danielem Hádkem. Hosté se našim borcům přiblížili na dva body, ale ti jim v rozjížďce s číslem šest porážku 5:1 oplatili. Michael Hádek musel na startovním roštu vyhánět Matiče Ivačiče ze svého chlívečku. Slovinec, který se postavil na vnitřní post, přesto vystřelil do čela.

Eduard Krčmář však zaútočil vnějškem protilehlé rovinky. Matič Ivačič se mu snažil přehradit cestu, avšak nechal nekrytou druhou stranu. Michael Hádek se tudy pohodlně protáhl do vedení a Eduard Krčmář ho okamžitě následoval. Skóre poskočilo na 21:15.

„Po Divišovu jsem dělal motorky celou noc a mám jen jednu jízdu,“ tvářil se Václav Milík poněkud rozpačitě, když fandil svým kolegům. Lubomír Vozár však na něho nezapomněl. Pardubický junior však musel vydržet ještě přes dvě jízdy stopětadvacítek a mohl se chystat ke startu. Ale ouha!

Václav Milík zůstal poslední nejen po vylétnutí pásky, ale po celá čtyři kola až do cíle. „Dlouho jsem stál a dráha se změnila,“ vysvětloval. „Vyschlo to a nejelo to.“ Aleksander Čonda a Beno Lipnik se v první zatáčce vnějškem přehnali okolo Jana Holuba. A český tým vedl opět jen těsně 22:20

Češi jsou stále neporažení
Sotva se Václav Milík vrátil do depa, musel zpátky na ovál. Shon okolo motocyklu Michaela Hádka nesvědčil o ničem dobrém. „Ulít‘ mi šteft ze spojky,“ popisoval jeho majitel. „Měnili jsme unášeč. Až když jsem byl připravenej‘, všimli jsme si šroubu na tlumiči.“ Dvě minuty běžely jako zběsilé a český kouč neměl jinou šanci, než zmobilizovat náhradníka.

Václav Milík s Eduardem Krčmářem udrželi české vedení, když dojeli nerozhodně s vítězným Samo Kukovicou. V deváté jízdě najel Ladislav Vida do pásky. Protože pravidla jadranské ligy v takovém případě povolují provinilce vystřídat náhradníkem, jímž byl nejsilnější muž sestavy, podezření na úmysl nebylo zase až tak vzdálené pravdě.

Slovincům úskok vyšel. Matič Ivačič s Aleksanderem Čondou na hlavu porazili Jana Holuba a Michala Škurlu, který tradičně střídal pětistovku se stopětadvacítkou. Hostující tým rázem o dva body vedl, avšak ještě ani zdaleka nebyl všem dnům konec. V desáté jízdě kraloval Václav Milík a udržel odstup na stejné úrovni.

Vzápětí se ovšem Češi začali sunout nahoru. Václav Milík opět úřadoval ve vedení od startu až do cíle. Eduard Krčmář se rychle posunul před Matiče Ivačiče. Na počátku druhého okruhu se sice propadl zase za něho, ale Aleksandra Čondu se mu v šachu udržet podařilo. Vzájemná bilance obou týmů byla opět nerozhodná.

Za tohoto stavu odstartoval Samo Kukovica nejlépe do rozjížďky s číslem dvanáct. Michal Dudek rychle přeskočil Žigu Radkoviče a společně s Danielem Hádkem se jal atakovat vedoucí post. Plzeňan uvnitř, Slaňák na vnějšku. Ve druhém kole se Michal Dudek ve druhé zatáčce vskutku přenesl do čela.

„Hnuli jsme se zapalováním a na venku byl materiál,“ zdůvodnil Michal Dudek pronikavé zlepšení oproti úvodu závodu, které znovu vrátilo Čechy do čela. V rozjížďce s číslem třináct se vedení ujal Václav Milík, záhy ho ovšem vystřídal Beno Lipnik. Pardubičan vedl do druhého oblouku svůj motocykl vnitřní stopou. Strčil do Slovince, který upadl, a sám se také poroučel k zemi.

Beno Lipnik si chtěl s Václavem Milíkem celý incident vyříkat ručně, nejprve ho pacifikoval startmaršál a posléze osazenstvo depa z obou táborů. „Neměl mě předjíždět po venku, nechtěl jsem ho tam pustit,“ vyjádřil se Václav MIlík, který byl vyloučen.

Jan Holub si při repete stoupnul na jeho místo. By na pásku reagoval rychle, Aleksander Čonda s Beno Lipnikem vystřelili do čela. Jan Holub ovšem nesložil zbraně a závěrečný nájezd na Bena Lipnika mu v poslední zatáčce vynesl dva body. Díky nim byl stav před dvojicí nominačních jízd stav utkání opět nerozhodný.

Vyvrcholení předcházela poměrně dlouhá konzultace u telefonu, kolik že má kdo vlastně bodů. Při poměrně volném a u nás netradičním systému žádný div. Záhy však dostal Eduard Krčmář šanci zazářit. Rychle v prvním oblouku vyřešil Beno Lipnika a ve spojení se třetím Michaelem Hádkem znovu dostal české družstvo do čela. „Řekli mi, že musíme jet aspoň 4:2, tak jsem odstartoval, rozehnal je loktem a byl tam,“ líčil.

A mítink nakonec skončil, jak začal, tedy velkým sólem našich závodníků. Jan Holub nejlépe odstartoval, Václav Milík v první zatáčce jen minul Samo Kukovicu. Pak upaloval dopředu, zatímco Jan Holub kryl jeho záda a jejich závora přes ovál byla pro hosty nepřeložitelná. Náš tým upevnil svou pozici na čele tabulky a o vítězství by nás mohly připravit jedině triumfy slovenského týmu o více než osm bodů ve Slovinsku a u nás ve Svitavách.

Suverén pavlovické dráhy
Včera se Patrik Mikel pohyboval po divišovském depu s obvazem na ruce, kterou si narazil hned v první rozjížďce. Dnes ovšem začal ve velkém stylu. Nejlepší start v rozjížďce s číslem jedna sice předvedla Michaela Krupičková, ale on ji podjel již v úvodní zatáčce. Jeho bodové skóre vzápětí vyrovnal Michal Škurla.

V rozjížďce s číslem tři se oba dva setkali s Michaelou Krupičkovou. Dopředu se dostal Michal Škurla, ovšem Patrik Mikel se znovu sunul prvním obloukem dopředu. Vtom však zablikala červená světla kvůli letmému startu. Při repete se opakovala navlas stejná situace. Michal Škurla měl perfektní reakci na pohyb pásky, avšak z prvního oblouku vyjel dříve Patrik Mikel.

Michal Škurla se s Patrikem Mikelem utkal ještě v rozjížďce s číslem pět. V ní Moravan vedl dokonce od startu až do cíle. Michaela Krupičková zvítězila s přehledem v šesté jízdě, avšak vzápětí jí Michal Škurla sebral vedení spodní stranou první zatáčky.

Zatímco Patrik Mikel podtrhnul své dnešní účinkování další suverénním primátem v v rozjížďce s číslem osm, Michal Škurla musel vzít zavděk druhým místem, avšak z pozice leadera průběžné klasifikace neustoupil ani o píď. Patriku Mikelovi však pavlovický ovál sedí a pro soupeře může být zlá zpráva, že se sem kolibříci ještě jednou vrátí.

Michaela Krupičková se musela rozjíždět o bronz s Jakubem Ondrouškem, v jehož rámu se dnes poprvé objevila metylem krmená Shupa. Chabařovický borec si ovšem stěžoval, že v rozjezdu ztrácela výkon. Navíc se zkušenější domácí závodnice dokázala prosadit už od startu.

Hlasy z depa
„Dneska paráda,“ liboval si Václav Milík, který řídil svou dodávku domů, takže si ani nemohl dopřát mohutný doušek osvěžujícího šampaňského. „Skvělej‘ mechanik Roman Doleček od Filipa. Všechno dobře připravil. Všechno klapalo, jsem rád. Ta nula byla, protože jsem dlouho stál. A dráha se změnila, vyschla a nejelo to. Rozhodla poslední jízda. 5:1 s Holoubkem. V týhle lize jsem to udělal už dvakrát s Haďasem. Odstartoval jsem a stejně jsem jel venek. S Jéňou jsme se vzájemně hlídali a jeli krásnou dvojici. Nemohli nás předjet.“

„Docela dobrý,“ usmíval se Eduard Krčmář. „Včera mi to v Divišově nešlo, dneska spokojenost. Jel jsem na nula pětce gumě a to nestartovalo. Až na poslední jízdu jsem si dal sedmičku a bylo to lepší. V poslední jízdě mi řekli, že musíme jet aspoň 4:2. Tak jsem odstartoval, rozehnal je loktem a byl tam.“

„Mohly bejt‘ lepší,“ ohodnotil Jan Holub dnešní závody ze svého úhlu pohledu. „Ale už se zase srovnávám. Poslední jízda byla poslední, jeli jsme dobrou dvojičku. Nechal jsem Vencu jet, byl tam z výjezdu. A já je zavřel na lajnu. Ještě zlepšit ty starty a bude to špička.“

„Radši tam nic nepiš,“ nebylo Michaelu Hádkovi do řeči. „Utrpení. Starty, padaj‘ štefty…“

„Začátek, nevím,“ krčil Michal Dudek rameny nad otázkami směřujícími na jeho vlažnější úvod. „Pak jsme hli se zapalováním. Na venku byl materiál, poved‘ se mi start a pak už jsem jen hnal dopředu.“

1. Česká republika     48
Jan Holub 3 1 1 2 2 9(1)
Michal Škurla 1 – 0 –   1
Michal Dudek 1 1 – 3   5(1)
Daniel Hádek 2 0 0 –   2
Eduard Krčmář 2 3 1 1 3 10(1)
Michael Hádek 2 2 1 – 1 1 7(3)
Václav Milík 3 0 2 3 3 U 3 14
 
2. Slovinsko     42
Samo Kukovica 2 3 3 2 1 11
Jernej Pečnik X – 0 –   0
Matiš Ivačič 3 1 3 2 0 9
Ladislav Vida X 0 T –   0
Beno Lipnik 3 2 2 1 2 10(1)
Žiga Radkovič 0 0 – 1 0   1(1)
Aleksander Čonda 1 2 3 2 0 3 0 11(2)

Mistrovství republiky 125 ccm:

1. Patrik Mikel, Praha 3 3 3 3 12
2. Michal Škurla, Praha 3 2 2 3 10
3. Michaela Krupičková, Liberec 2 1 3 2 8+3
4. Jakub Ondroušek, Chabařovice 1 3 2 2 8+2
5. Filip Hájek, Praha 0 2 1 1 4
6. Roman Mády, Plzeň 2 0 1 1 4
7. Lukáš Kovařík, Praha F 1 0 0 1

Průběžné pořadí seriálu:

  SLA PLZ SLA PHA PCE BŘE LIB LIB TOT
  24.4. 4.5. 21.5. 14.6. 13.7. 23.7. 6.8. 14.8.  
1. Michal Škurla 12 8 11 12 11 10 12 10 86
2. Michaela Krupičková 10 9 9 9 6 12 8 8 71
3. Patrik Mikel 10 3 NS 7 11 10 12 12 65
4. Richard Geyer NS 12 9 11 9 NS NS NS 41
5. Jakub Ondroušek 2 4 5 5 NS 6 5 8 35
6. Lukáš Kovařík 7 0 2 2 4 3 2 1 21
7. Roman Mády 1 NS 0 2 3 4 6 4 20
8. Filip Hájek NS NS NS NS 1 3 2 4 10
9. Felix Wittiber 5 NS NS NS 3 NS 1 NS 9

Foto: Wojta Zavřel a Jiřina Šifaldová

Žarnovica videla tesné víazstvo slovenského tímu

Žarnovica – 13. augusta
Už tretie plochodrážne preteky má za sebou tohtoročný nováčik Speedway Club Žarnovica. Stretnutie Jadranskej ligy Slovensko vs. Slovinsko premenili domáci v zisk jedného tabu¾kového bodu za víazstvo. Preteky dvoch vyrovnaných súperov za priaznivého počasia, sledovalo na žarnovických tribúnach do 1500 divákov, ktorí opä dokázali vytvori tú správnu atmosféru a v každej jazde hnali hlasným povzbudzovaním svojich jazdcov k víazstvu.

V sobotu 13. augusta zorganizoval Speedway Club Žarnovica posledné tohtoročné domáce kolo Jadranskej ligy, v rámci ktorého si sily zmerali tímy Slovenska a Slovinska. Pretekom už od začiatku nechýbal ten správny adrenalínový náboj. Predpovede, že pôjde o súboj dvoch výkonnostne vyrovnaných súperov sa splnili. Prvé jazdy sa končili remízami až postupne sa domáci ujali minimálneho vedenia, ktoré v ďalšom priebehu jázd navýšili, no Slovinci im kontrovali v závere a náskok znížili na dva body. V poslednej jazde vďaka víazstvu výborného Martina Vaculíka, si Slováci dvojbodový náskok udržali a vyhrali.

Na rozdiel od stretnutia s Chorvátskom, tentoraz takmer úplne absentovali pády, čomu sa tešili nielen jazdci oboch tímov, ale aj usporiadate¾. Jediný pád zaznamenal domáci Halabrín, ktorého v zákrute pretočilo, no našastie sa mu nič nestalo.

Najlepším pretekárom dňa sa pod¾a očakávania stal fenomenálny Martin Vaculík, ktorý absolvoval sedem jázd a v nich nepoznal ani raz porážku, čím zabezpečil pre svoj tím 21 bodov. Výborne si počínal aj rakúsky legionár v tíme Slovenska a kapitán tímu pre tieto preteky, Fritz Wallner, ktorý zhromaždil 12 bodov. Menej sa už darilo Matijovi Duhovi, keď vybojoval 8 bodov. Bojovný výkon opä podal domáci odchovanec Ján Halabrín, ktorý zhromaždil síce len tri body, no raz spadol a dvakrát skončil jazdu s defektom zadného kolesa. Rovnako s ve¾kým nasadením bojoval nestarnúci, štyridsaročný Vladimír Višváder, ktorý raz skončil druhý a vo svojej druhej jazde musel odstúpi z druhej pozície kvôli defektu.

Slovensko 46: Martin Vaculík 21, Fritz Wallner 12, Matija Duh 8, Ján Halabrín 3, Vladimír Višváder 2, Krzysztof Nowacki 0, Tomáš Kis 0.
 
Slovinsko 44: Beno Lipnik 12, Aleksander Čonda 11, Samo Kukovica 10, Matic Ivačič 5, Žiga Radkovič 4, Jernej Pečnik 1, Ladislav Vida 1.

Foto: Igor Fellner

Jaroslaw Hampel vyhrál skandinávskou velkou cenu v poslední zatáčce

Malilla – 13. srpna
Velká cena Skandinávie na oválu v Malille se stala kořistí Jaroslawa Hampela. V poslední zatáčce finálové jízdy se okolo Andrease Jonssona a vyfoukl mu druhý triumf v řadě. Navíc se dostal před svého krajana Tomasze Golloba na druhou příčku průběžného vedení. O svých šancích předstihnout Grega Hancocka, jenž se hřeje na čele s náskokem dvaadvaceti bodů, ovšem nechce příliš mluvit.

„Ještě zbývají dvě velké ceny,“ konstatoval. „Takže musíme čekat a uvidíme, co se stane v té poslední. Užívám si vítězství a všechno vypadá velmi dobře. Závodím dobře v Polsku a ve Švédsku. A tak doufám, že s Grand Prix by nakonec mohlo všechno být dobré. Avšak mezi druhou a sedmou pozicí je všechno pěkně těsné.“

Ve své první jízdě Jaroslaw Hampel o dvě desetiny zlepšil traový rekord, který společně drželi Hans N. Andersen, Antonio Lindbäck, Nicki Pedersen a Andreas Jonsson. Jeho čas z rozjížďky s číslem tři se zastavil na hranici 55,7.

„Při svém prvním startu jsem byl velmi rychlý,“ vyprávěl Jaroslaw Hampel později. „Ale pak mi na motocyklech něco chybělo. Na konec jsem konečně přišel na to, co jsem potřeboval, a závodil velice dobře a rychle.“

To v plné míře předvedl ve finálové jízdě. „Zkoušel jsem něco udělat už v první zatáčce,“ vzpomínal Jaroslaw Hampel na stíhačku za Andreasem Jonssonem. „Věděl jsem, že když mi nevyšel start, mohu zůstat blízko ostatním a útočit. Po první zatáčce jsem byl druhý a mohl přemýšlet o předjetí Andrease. Jediný způsob byl vnějškem, protože vnitřek pěkně klouzal. Na venku byl materiál a můj motocykl byl rychlý, proto jsem ho předjel.“

Andreas Jonsson sice přišel o druhý letošní triumf, ale byl rád za posun na pátou příčku průběžného pořadí. „Byl jsem poražen až na cílové čáře a to je vždycky drsné,“ konstatoval. „Ale jsem šastný, že jsem na své domácí dráze dobře skóroval a dostal se až do finále.“

Třetí skončil Kenneth Bjerre, který se po třech měsících dostal mezi nejlepší osmičku, zatímco Emil Sajfutdinov skončil těsně pod stupni vítězů.

1. Jaroslaw Hampel, PL 17
2. Andreas Jonsson, S 19
3. Kenneth Bjerre, DK 16
4. Emil Sajfutdinov, RUS 13
5. Jason Crump, AUS 16
6. Chris Harris, GB 10
7. Thomas H. Jonasson, S 9
8. Greg Hancock, USA 9
9. Fredrik Jonsson, S 8
10. Chris Holder, AUS 7
11. Antonio Lindbäck, S 7
12. Rune Holta, PL 4
13. Nicki Pedersen, DK 3
14. Tomasz Gollob, PL 3
15. Artjom Laguta, RUS 1
16. Janusz Kolodziej, PL 1
res Simon Gustafsson, S DNR
res Linus Sundström, S DNR

Průběžný stav seriálu:
1. Greg Hancock 104, 2. Jaroslaw Hampel 82, 3. Tomasz Gollob 76, 4. Jason Crump 72, 5. Andreas Jonsson 72, 6. Emil Sajfutdinov 72, 7. Chris Holder 70, 8. Kenneth Bjerre 66, 9. Nicki Pedersen 59, 10. Fredrik Lindgren 55, 11. Antonio Lindbäck 48, 12. Chris Harris 43, 13. Janusz Kolodziej 39, 14. Rune Holta 33, 15. Thomas H. Jonasson 17, 16. Magnus Zetterström 12, 17. Artjom Laguta 11, 18. Matej Žagar 9, 19. Scott Nicholls 5, 20. Damian Balinski 4, 21 Matěj Kůs 3, 22. Mikkel B. Jensen 2, 23. Tai Woffinden 2, 24. Simon Gustafsson 1.

Foto: tiskový servis IMG world

Luboš Tomíček bude mít opět svou oblíbenou třináctku

Praha – 14. srpna
Zítra přesně v deset dopoledne skončí první kolo společné soutěže AK Markéta Praha a magazínu speedwayA-Z o vstupenky na hlavní tribunu pro letošní Tomíčkův memoriál. Zatímco kromě Leoše Jarena, který svou pohotovostí získal bonus pro nejrychlejšího správně odpovídajícího čtenáře, jsou vítězové stále v rukou Fortuny, startovní listina tradičního mítinku dostala opět další konkrétnější obrysy.

Minulý týden byli jasní prakticky jen Matěj Kůs, Josef Franc a Zdeněk Simota s juniorskými náhradníky Václavem Milíkem a Eduardem Krčmářem. Účast potvrdil Lukáš Dryml, ale po jeho nešastném pádu ho zastoupí bratr Aleš.

Scházet nebude ani Luboš Tomíček, který projevil zájem o startovní číslo třináct, které mu nosí štěstí. „Psal mi, jestli bych mu to mohl zařídit,“ řekl Vladimír Vopat, kouč extraligového Olympu. „Odepsal jsem mu, že pro to udělám možné i nemožné.“

Požadavek na startovní číslo uplatnil i Nicki Pedersen, jenž má zájem o čtrnáctku. Vedle dánského exmistra světa jsou z cizinců potvrzeni Grzegorz Walasek, Michal Mitko a Renat Gafurov. V Praze se stále čeká na vyjádření Martina Vaculíka, zájem projevují i další závodníci. Tento týden se kupříkladu ozval Martin Smolinski.

Potvrzení závodníci:
Matěj Kůs, Josef Franc, Zdeněk Simota. Nicki Pedersen, Grzegorz Walasek, Michal Mitko, Renat Gafurov, Aleš Dryml, Luboš Tomíček, náhradníci Václav Milík a Eduard Krčmář.

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)

Zlatá stuha přinese opět vložený závod

Pardubice – 14. srpna
Rok 1996 byl pro českou plochou dráhu kromobyčejně příznivý, protože v něm spatřilo světlo světa dost talentovaných mladíků, kteří letos vtrhli v sedlech pětistovek na ovály. Jenže Zlatá stuha je zapsána v mezinárodním kalendáři FIM a UEM, takže v ní dle regulí musí startovat závodníci, kterým je minimálně šestnáct let.

Za těchto okolností bude vypsán vložený závod pro patnáctileté závodníky. Jejich seznam tejně jako formát budou upřesněny dodatečně.

V minulosti už Zlatou stuhu podobná vložená klání už doprovázela, šlo ovšem o nižší kubatury. V sezóně 2004 to byly stopětadvacíkty, předloni dvěstěpadesátky, které měly na našem území svou závodní premiéru.

Foto: Wojta Zavřel

Nečekaný postup může posunout extraligovými termíny

Praha – 14. srpna
Dodatečný postup českého juniorského národního týmu do světového finále ve vzdáleném Balakovu může zkomplikovat stavbu sestav na poslední dvě extraligová utkání základní části. Závodníci se sice vydají do dějiště závodu letecky, avšak motocykly pojedou dodávkou už od úterka. Petr Moravec, předseda VV SPD, vyjádřil ochotu vyjít extraligovým klubům maximálně vstříc včetně možného posunutí termínu jejich utkání.

Foto: Wojta Zavřel