Souboj Aligátorů a Lvů zřejmě skončí patem

Praha – 5. dubna
Odveta čtvrtečního test matche pražských a slánských závodníků se tento týden rozhodně konat nebude. Ve Slaném se stále připravuje dráha, jelikož se nový materiál prozatím nespojil se starým. Za těchto okolností není možné odvetné klání uskutečnit tento týden. Vladimír Vopat navíc vyloučil také příští týden s ohledem na středeční extraligový výjezd svého Olympu do Pardubic. Jediný den, s nímž by souhlasil, je čtvrtek 14. dubna. A tak se zdá, že výtečná podívaná skončila minulý čtvrtek rozjížďkou s číslem patnáct.

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)

Jiří Brummer skončil závodní kariéru

Benešov u Prahy – 5. dubna
Předloni se stal králem malé dráhy, když svou stopětadvacítku dovedl k triumfům v mistrovství republiky i Markéta Cupu. Křivka jeho výkonnosti stoupala vzhůru i loni. Jen smůla mu zabránila v lepším umístění v českých devatenáctkách i v pozvání do národního týmu. Při čtvrtečním test matchi se však pražským depem mihnul jen na skok. Jiří Brummer je totiž už bývalým závodníkem. Magazín speedwayA-Z se pražského závodníka zeptal na příčinu jeho rozhodnutí.

„Finance, trošku škola, ale hlavně je to v mojí hlavě,“ odpovídá na otázku, co ho vedlo k rozhodnutí pověsit kombinézu na hřebík, by jeho potenciál sliboval pokračovat v úspěšné cestě vzhůru. „Baví mě to, ale nevěřím si, že bych mohl udělat nějaký pořádný výsledky.“

Přitom společně se svým klubovým kolegou Ondřejem Veverkou patřili mezi závodníky, kteří učinili největší pokrok. „Možná tak ve výkonu, ale výsledky prostě nebyly a na těch záleží,“ komentuje Jiří Brummer nastolené téma.

V juniorském šampionátu přitom skončil devátý, stejně tak i v devatenáctkách, kde mu ovšem brány semifinále uzavřely dva defekty. Pravidelně startoval v přeboru jednotlivců/družstev, juniorských družstvech a zásluhou plzeňského hostování i v extralize. Do širšího výběru pro divišovské finále mistrovství Evropy do devatenácti let si ho vyhlédl Milan Špinka. Tohle přece není špatný účet za první sezónou strávenou výhradně v sedle pětistovky!

„Já ji nepokládám za špatnou,“ tvrdí Jiří Brummer. „Jen nejsem spokojenej‘ s nějakými výsledky. Výkony byly lepší, ale nebylo to stabilní.“ Nebylo by však lepší místo předčasného konce kariéry pracovat na zlepšení?

„Je možný, že by asi každej‘ udělal,“ odpovídá. „Ale v listopadu se mi zabil kamarád na motorce. Už tenkrát jsem přemejšlel skončit, ale nějak jsem to přešel. Teď ale před odjezdem do Chorvatska jsem měl čas na přemejšlení. Dal jsem si klady a zápory plochý. A hlavně jsem byl teď v zimě nesvůj, v ničem si nevěřil. Prostě si nevěřím, že bych moh‘ udělat ještě nějaký výsledky. Možná ano, ale bojím se toho. Jsem normální kluk, ani když jsem začínal, tak jsem nechtěl závodit, že nebudu mít čas, nebude mě to bavit, ale myslím, že jsem dosáhl dobrých výkonů a jsem s tím spokojenej‘.“

Jiří Brummer děkuje:
„Chtěl bych poděkovat hlavně tátovi, trenérům, panu Schneiderwindovi a panu Špinkovi za jejich nervy při závodech, soustředěních, zimní přípravě. Panu Tomíčkovi za motory, Hynkovi Veverkovi za všechno, AK Markéta a všem, co mi fandili. Taky samozřejmě Centru sportu ministerstva vnitra a všem ostatním, co se zapojili do mé kariéry.“

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II) a Antonín Škach

Slovenský tím platil nováčikovskú daň

Goričan – 3. apríla
V nede¾u 3. apríla cestoval žarnovický plochodrážny tím štartujúci pod hlavičkou Slovensko, do chorvátskeho Goričanu, kde ho čakalo premiérové vstúpenie v ligovej súaži po dlhých dvadsiatich rokoch.

Optimistické naladenie pretekárov, funkcionárov a fanúšikov tímu neskazila ani správa zo soboty večera, keď sa z účasti na spomínaných pretekoch ospravedlnil Martin Málek, ktorý behom týždňa prišiel o motor a v sobotu večer počas balenia na preteky zistil závadu aj na svojom druhom motore.

„Nemá to kompresiu. Neviem, čo tomu je,“ telefonoval do Žarnovice březolupský pretekár v sobotu o 19.30 hod. Vzápätí na to smerovali zo Žarnovice telefonáty k ďalším jazdcom tímu, ktorí pôvodne nemali do Goričanu cestova, no tí z rôznych dôvodov nemohli zastúpi Martina Máleka.

V nede¾u ráno vyrazila do Goričanu slovenská výprava na šiestich autách. V chorvátskej Mekke plochej dráhy doplnili žarnovických Jána Halabrína Tomáša Kisa, zahraničné posily. Preteky, ktoré boli pod¾a pravidiel bez tréningu, začali v plnej réžii domácich.

Smola sa na päty lepila hosom od úvodu. Zo svojej prvej jazdy bol vylúčený pre dotyk pásky Fritz Wallner, ktorý mal by po ospravedlnenom Martinovi Málekovi, najväčšou oporou tímu. No Rakúsky pretekár nemal svoj deň. Okrem toho, že väčšinou končil na treom mieste, zadrel v jednej jazde aj motor. Nakoniec frustrovaný zo svojho výkonu pozbieral iba štyri body.

Naopak vo výbornom svetle sa ukázal Matija Duh, Slovinec jazdiaci so slovenským znakom na veste. Takisto sympatický a bojovný výkon podal aj nakoniec deväbodový Martin Gavenda. Z Chorvátov sa v najlepšom svetle ukázal pod¾a očakávania Dino Kovačič, keď pozbieral pätnás bodov. Prekvapením bol aj výkon trinásbodového Jasmina Iljaša.

1. Chorvátsko 59

Dino Kovačič 15, Jasmin Iljaš 13, Matic Voldrih 11, Roland Benkö 10, Renato Cvetko 5, Nejc Malešič 4, Lukas Simon 1

2. Slovensko 30

Matija Duh 10, Martin Gavenda 9, Fritz Wallner 4, Ján Halabrín 4, Tomáš Kis 2, Alexander Schaaf 1

Foto: Martin Búri