Josef Franc se opět stává Banditou

Berwick – 25. listopadu
Britská kariéra Josefa France začala zkraje sezóny 2001, když jako trojnásobný juniorský mistr republiky podepsal společně s Michalem Makovským a Adrianem Rymelem kontrakt s Berwick Bandits. Barvy klubu z města na anglicko – skotském pomezí hájil ještě v letech 2003 a 2004, aby posléze strávil čtyři sezóny v Newcastle. Loni se do Berwicku vrátil, aby letos jezdil na hostování za Sheffield. Včera však spolumajitel Berwick Bandits George Hepburn ohlásil, že se Josef Franc stal vedle Lee Complina druhým potvrzeným členem týmu pro ligovou kampaň 2011. Pražský závodník se magazínu speedwayA-Z svěřil, že se mu podpisem pod kontraktem s Berwickem splnilo přání.

„Bylo to moje přání jezdit v Berwick příští sezónu,“ říká Josef Franc. „A hlavně s Adrianem. Ale ten se válí momentálně po nemocnicích, to mu jde asi nejlíp, takže bez něj, alespoň mu přeberu sponzory (smích).“

Nicméně vzápětí nasadí na serióznější notu. „Teď vážně, bylo to moje přání, ale rozhodl jsem se zkusit dlouhou,“ tvrdí. „Soboty v Berwicku nejsou nejvhodnější, ani jsem o tom nepřemýšlel. Sheffield jsou čtvrtky a to by nemělo chybu. Měli šanci, mluvil jsem s nima, ale dlouho nic. Šouralo mě to v hlavě a i trošku mě to bylo líto, věděl jsem, že o mě mají velký zájem v Berwicku, jde mi to tam.“

A ruka už byla téměř v rukávě. „Navázali jsme kontakt,“ líčí Josef Franc. „Dořešili jsme pár problémů. No, a je to tu, podepsal jsem za Berwick a jsem rád.“ A George Hepburn si mohl včera libovat, že má v týmu závodníka s výhodným average 6,81, jenž dokáže zajet na velkých i malých oválech po celém království Alžběty II.

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)

Roman Čejka zve na šroubky do českého příhraničí

Slaný – 25. listopadu
Už druhý ročník šroubků na stadiónu v německém Geisingu poblíž českých Teplic má v prozatímní startovní listině vedle domácích Ronnyho Weise a Maika Pilze, Poláka Marcina Kozdrase a Nizozemce Pascala Swarta rovněž dva slánské závodníky Eduarda Krčmáře a Romana Čejku. Ten se magazínu speedwayA-Z svěřil se svými přípravami na mítink, v němž v lednu vyhrál malé finále. A zároveň láká české fanoušky na zajímavou podívanou.


„Dali jsme dohromady třetí motorku, tréninkovku,“ svěřuje se. „Má tréninkovej‘ motor na šroubky to úplně stačí. Tam záleží hlavně na startu. Nedávno jsme koupili zadní gumu na enduro. Vejde se do ní asi 450 šroubků, což je akorát. V neděli jsme na tom začali pracovat. Rozvrhnuli jsme to, aby to zabíralo v co nejvíce řadách a mělo to co největší záběr od startu. To nebyla prdel, ale pan Polák s tátou to vymysleli, takže tam další neděli narvem‘ šroubky.“

Roman Čejka se vůbec poprvé v sedle plochodrážního motocyklu se samořeznými šroubky v kolech svezl vůbec poprvé těsně před lednovým odjezdem do Geisingu na slánském zimním stadiónu. „Kdyby to zase šlo nějak domluvit, docela rád bych se zase svez‘ a vyzkoušel to,“ netají se Roman Čejka, který by v Geisingu nechtěl být jen do počtu. „Už se na to moc těším. Děláme pro to hodně a zabírá to hodně času nám všem, tak se to budu snažit vyhrát. Nějaký zkušenosti jsme nasbírali minulej‘ rok, to je taky velký plus pro tým. Děkuju tátovi, panu Polákovi a všem, co mě v tom podpořili nebo třeba ještě podpořej‘. A zvu všechny fanoušky do Geisingu, tento závod stojí za to.“

Dle posledních informací se v něm kromě pětistovek, stopětadvacítek a automobilů představí i plochodrážní sajdkáry.

Foto: Milan Mach