Václav Milík nepotřeboval k triumfu rozjezd

Opole – 14. srpna
Členové SCM Slaný se o víkendu museli rozdělit do dvou skupin. Zatímco stopětadvacítkáři měli soustředění ve Slaném, borci na pětistovkách zamířili k tréninkovému závodu do polského Opole. Vyhrál ho Václav Milík, který měl stejný počet bodů jako Jakub Jamrog. Rozjezd však nebyl potřeba.

Protože oba měli stejně dvojek a trojek, bylo pořadí určeno dle výsledku vzájemné jízdy, kterou měl Václav Milík lepší. Třetí skončil Lukasz Sowka. Z českých závodníků skončil Eduard Krčmář pátý (9 bodů), Michal Dudek (4 body ze dvou absolvovaných jízd) dvanáctý, Ondřej Smetana (3) třináctý, Ondřej Veverka (3) patnáctý, dvakrát upadnuvší Roman Čejka (2) sedmnáctý a Jiří Lang (1) osmnáctý.

Stopětadvacítkáři měli víkendové soustředění s Poláky

Slaný – 17. srpna
Od pátku 13. srpna do neděle 15. srpna proběhlo na plochodrážním stadionu ve Slaném soustředění jezdců jezdících na motocyklech o zdvihovém objemu 125 ccm. Soustředění se rovněž zúčastnili mladí jezdci z polského klubu Wawrow. Program soustředění byl narušen deštěm a z tohoto důvodu byla zrušena sportovní příprava v sobotu dopoledne. Na závěr byl uspořádán bodovací tréninkový závod. Zvítězil Škurla před polskými jezdci Nowackim, Szotkou, Kopiecem, na dalších místech skončili naši závodníci Štěrovský, Krupičková, Mikel a Průcha. Společná příprava těchto mladých jezdců proběhla pod vedením trenéra Miroslava Rosůlka a byla hodnocena velmi kladně i ze strany polského vedení.

Zdroj: Petr Křikava, AK Slaný

Karbonové doplňky si závodníci mohou koupit i v Čechách

Svitavy – 17. srpna
Když v roce 1981 vyjel McLaren MP4 s monokokem vyrobených z uhlíkových kompozitů, které do té doby byly doménou kosmického programu, psalo se p revoluci ve formuli 1. čas se však nedá zastavit a karbonové doplňky se objevily i na plochodrážních motocyklech. Nyní si je plochodrážníci mohou zakoupit i v Čechách, protože se jejich výrobou zabývá Jan Kilian ze Svitav.

„Již několik let se zabývám mimo jiné i výrobou různých dílů ze sklolaminátu a karbonu,“ říká Jan Kilian. „Společně s Jardou Otrubou začínáme vymýšlet a upravovat různé díly pro jeho plochodrážní motorku. Začali jsme krytem zadního dílu rámu z karbonu, který má hmotnost jen 150 gramů.“

Další produkty na sebe nenechají dlouho čekat. „Připravujeme například kozičky pod sedlo, roztlačovadlo na zadním kole, držák, blatníku, šasi motoru, objímku výfuku a tak podobně,“ svěřil se Jan Kilian.