Praha – 15. června
Zlaté trofeje UEM na travnaté dráze v nizozemském Loppersumu se v sobotu představil čtyřlístek českých reprezentantů. Michal Škurla a Ondřej Smetana osedlali tovární speciály Shupa a postarali se o první oficiální start Shupateamu. Jeho vedoucí Jaroslav Šůs se magazínu speedwayA-Z svěřil se svými dojmy.
„Asi před dvěma měsíci jsme se rozhodli podpořit jezdce, kteří s naší firmou
úzce spolupracují a postavili jsme pro Michala Škurlu a Ondřeje Smetanu
Shupa speciály na dlouhou,“ vypráví Jaroslav Šůs. „Stali se tak prvními továrními jezdci na
motocyklech Shupa. Celá doba usilovné práce vyvrcholila testováním motocyklů ve Slaném zhruba čtrnáct dní před samotnými závody. Testovací jízdy i rozšířené zorničky obou kluků naznačovaly, že jdeme správnou cestou, že parametry motorů jsou dobré a práce našeho tunera Petra Šmída nese ovoce.“
Cestě na zlatou trofej FIM tím pádem nestálo nic v cestě. „Tak jsme tedy posvětili tuto naši účast a rozhodli se v Loppersumu prezentovat výrobky firmy Shupa ve větším měřítku,“ líčí vedoucí Shupateamu. „V tom nám nakonec velmi pomohli otcové Tomáš Škurla a Radek Smetana. Samotné tréninky v Loppersumu a zejména první jízdy byly pro nás velkým zadostiučiněním, protože kluci vyhrávali bez ohledu na to, že jeli poprvé na takové travnaté dráze bez ohledu na slavnější jména soupeřů. Dokonce i holandský hlasatel se po chvilce naučil řádně vyslovovat Michal Škurla a Ondřej Smetana. Nejlepší výkon zněl Micháál Skurláá a Ondrej Smetáána.“
Nicméně slibný začátek se nakonec otočil. „Závěr rozjížděk nedopadl bohužel dle našich představ,“ svěřuje se Jaroslav Šůs. „Ondra byl po nezaviněném pádu v první zatáčce, kdy vedl, vyloučen a Michala začala zrazovat naše technika také v momentě, kdy v rozhodující jízdě vedl. Ondra si vše vynahradil ve finále B, kde se mu soupeři dívali jen na záda a tak skončil na sedmém místě. Michal pokračoval ve vybírání smůly a i ve finále C ho motocykl přestal poslouchat v momentě, kdy byl první.“
Tovární tým Shupa ovšem neopouštěl Loppersum zachmuřený. „Byli všichni přepadlí, jak nám skvěle rozjetý závod nakonec dopadl, protože oba kluci měli na finále,“ nezastírá Jaroslav Šůs. „Čest našich barev a radost pro českou výpravu zachraňoval Jarda Hladký, který se do finále A probojoval a skončil celkově na pátém místě. Statečně s nástrahami tratě bojoval i Zdeněk Vrba celkově na jedenáctém místě. K onomu VENI-VIDI-VICI chybělo velmi málo. Nicméně poděkování od pánů Křikavy Schneiderwinda za odvedenou práci a snahu nás potěšilo. Z pohledu činnosti naší firmy bylo zajímavé zjištění, že zhruba třicet procent závodního pole používá naše podvozky a to včetně celkového vítěze Jordana Dubernarda. S našimi motory se prezentovalo včetně našich kluků celkem asi šest závodníků. Doufáme, že jsme se společně s našimi jezdci, kteří byli výborní, prosadili do širšího podvědomí plochodrážních jezdců v této klukovské kategorii. Samozřejmě, pokud budou Ondra s Michalem ve formě, rádi bychom je podobně podpořili i na zlatém poháru FIM na dlouhé dráze, které se jede v červenci v Tallingtonu.“
Foto: Shupateam