Hamr na Jezeře je prozatím potvrzen, Růžená není zrušená

Pardubice – 29. prosince
Osud víkendového mistrovství republiky na ledové dráze není ještě určen. V Růžené se stále snaží připravit svůj ovál na sobotní mítink, by včerejší informace hovořily o nedostatečné síle ledu. Definitivní ano či ne padne během čtyřiadvaceti hodin. V Hamru na Jezeře má tým okolo Jana Peciny už vytyčenou závodní dráhu, na níž se byl dnes podívat Petr Moravec, předseda VV SPD.

„SK Osečná má k dnešnímu dni připravenou 370 metrů dlouhou závodní dráhu na vodní hladině rekreačního střediska Hamr na Jezeře,“ informoval český plochodrážní šéf. „Pokud nepřijde nějaká výrazná změna počasí, uskuteční se jejich v neděli 3. ledna od 13 hodin.“

A jaká je situace na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje? „Úvodní závod seriálu v Růžené 2. ledna zatím zrušen není,“ odpověděl Petr Moravec. „Pořadatel závodu se také pokouší svoji dráhu připravit. Definitivní rozhodnutí o tomto závodu padne během následujících čtyřiadvaceti hodin. Pevně věřím, že pochopíte absolutní snahu pořadatelů uspořádat plánované sportovní podniky. Jejich snaha a obrovská pracovitost je však komplikovaná nepříliš příznivým počasím.“

Foto: Petr Moravec

Silvestrovská sešlost je na programu pět minut od Karláku

Praha – 29. prosince
Přátelé a kamarádi, KusKus a pan Richard Wolff Vás zvou na plochodrážní Silvestrovskou sešlost. V prostorách historické hospůdky je vítán každý, kdo má dobrou náladu. Máme vlastní salónek, kde si můžeme dělat co chceme, tak jako vždy. Restaurace Beograd, Praha Vodičkova ulice – stanice metra Karlovo náměstí a pak pět minut chůze. Potvrzení na kus.milan@seznam.cz.

Eduard Krčmář má na horizontu dvěstěpadesátky i pětistovky

Slaný – 12. prosince
Česká plochodrážní veřejnost se s ním nejprve setkala při exhibičních jízdách. AČR však v sezóně 2006 snížila věkový limit pro závody stopětadvacítek. On debutoval druhým místem v Plzni, aby další podnik na Markétě už vyhrál a celkově skončil jako vicemistr. Předloni připravil Romana Čejku o titul ve strhujícím finále ve Svitavách. A loni nedal mezi kolibříky nikomu ani náznak šance. Letos však svou Shupu odložil, aby se pustil do bojů na dvěstěpadesátkách. Publiku při Zlaté stuze ukázal, že i v nově formovaných závodech této kubatury má ambice dominátora. Navíc ve Slaném v červenci proběhne první ročník Zlatého poháru FIM. Eduard Krčmář by v něm rád výrazně promluvil do výsledkové listiny, jak se svěřil magazínu speedwayA-Z.

„Už jsem je nechtěl jet,“ vysvětluje Eduard Krčmář svou absenci v letošních kláních stopětadvacítek. „To jsem nechtěl už loni, ale nakonec to ještě zkusil. Teď jsem řek‘, že už ne. Už loni jsem dostal dvěstěpadesátku a stopětadvacítka byla pomalá. Ani mě to nebavilo.“

Nicméně opuštění stopětadvacítek přineslo menší počet závodních příležitostí, protože šampionáty dvěstěpadesátek se teprve rozbíhají. „Měl jsem pět závodů v Německu, jeden tady,“ pouští se slánský závodník do vypočítávání. „Bylo to málo, ale lepší než stopětadvacítky.“

I v nové kubatuře si ovšem Eduard Krčmář počínal s razancí rozjetého buldozeru hrnoucího veškeré body především na svou kupičku. „V Německu byly volný závody a pokaždý jsem vyhrál,“ říká jednoznačně. „Jejich mistrák jsem nemoh‘ jet. Mají pravidla podle FIM a mně nebylo ještě čtrnáct.“

Na vlastní oči ho mohli vidět také čeští diváci. Pardubičtí pořadatelé vypsali při Zlaté stuze volné klání pro motocykly o obsahu válců 250 ccm. Historicky první podnik dvěstěpadesátek u nás pomineme-li pravěkou éru motocyklového závodění ohraničenou zhruba čtyřicátými lety ovládl Eduard Krčmář stylem, jakým byl zvyklý deklasovat své soupeře ve stopětadvacítkách.

„To bylo dobrý,“ libuje si ještě dnes s bezmála čtvrtročním odstupem od vítězné soboty na svítkovském letišti. „Čekali jsme, že Christian Rickenburger bude dobrej. A ono nic. Nám chodily motory jako fík. Dělá nám je Olda Řezníček a jsme docela spokojený.“

A jaký je vlastně rozdíl mezi oběma kubaturami? „Dvěstěpadesátka je skoro konkurenční jako pětistovka,“ říká Eduard Krčmář a vzápětí pro své tvrzení dodává další argumenty. „Je akorát pomalejší od startu. S Romanem Čejkou a Michalem Dudkem jsem trénoval a ujeli mi jen o kousek. Byl jsem hnedka za nima. A na tři kola jsem byl ve Slaným jen o tři kola pomalejší než Martin Vaculík.“

Nicméně u čtvrtlitrů se vzestup Eduarda Krčmáře nezastavil. „V září jsem dostal pětistovku a trénoval na ní,“ pochlubil se, aby i tady našel výhodu předčasného odstavení stopětadvacítky. „Kdybych šel na pětistovku rovnou ze stopětadvacítky, bylo by to horší. Takhle to docela šlo.“

Sezónu 2010 mohl Eduard Krčmář zahájit vskutku netradičně. „Zvali mě na dva měsíce na Nový Zéland,“ svěřuje se. „Na leden a únor. Ale je to hroznejch peněz a nechodil bych do školy.“ Slánský závodník si tak na ostrý start bude muset počkat na jaro. „Hlavně Německo a Itálie,“ plánuje své starty. „A pak tady mistrovství světa ve Slaným. A trénovat na pětistovce, příští rok už můžu. V Německu bych na ní moh‘ i závodit. Problém je, že tam se vrátíš z jízdy s dvěstěpadesátkou a hned jedeš půllitry.“

Pohár mládeže FIM ve Slaném bude má tým slánského závodníka ve svém kalendáři zakroužkovaný červeným fixem. „Budu mít natrénováno,“ hodnotí Eduard Krčmář své vyhlídky přece jen s jistou dávkou opatrnosti. „Olda mi připraví motor jen na tenhle závod.“ Poklonu pardubickému ladiči vysekl i závodníkův otec Eduard. „Technika funguje,“ nechává se slyšet se spokojeností v hlase. „Nebejt Řezni, nejsme tam, kde jsme teď.“

Pakliže se nic nezmění, domácí fanoušek uvidí závody kubatury 250 ccm pouze počátkem července ve Slaném. „Tady máme dvěstěpadesátku jenom já a Michal Průcha,“ říká Eduard Krčmář. A jeho otec dodává: „Na začátku prosince jsem byl v Divišově objednat novej motor a nikdo jinej z Čech ho nemá objednanej‘.“

Eduard Krčmář děkuje:
„V první řadě Oldovi Řezníčkovi a pak sponzorům: Martinu Janoškovi, Ondřeji Hedvábnému, Františku Němcovi, Jiřímu Beránkovi, Jardovi Novému a Milanu Piknovi. Chtěl bych poděkovat i fanouškům a popřát šastný Nový rok.“

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II) a archív Eduarda Krčmáře