Česká Třebová – 30. listopadu
Článek byl stažen na základě připomínek jednoho z aktérů výroční schůze AK Slaný. Není možné, než souhlasit, že lépe než špatně, je o dění nepsat vůbec. Obráceně je to ovšem nepochopitelné. V dané situaci je na zvážení, zda má o mimozávodním dění na ploché dráze vůbec smysl psát.
Archiv pro měsíc: Listopad 2009
Slaný bilancoval v Krušovicích
Krušovice – 27. listopadu
V pátek večer se v prostorách Královského pivovaru Krušovice konala výroční schůze AK Slaný. Hned zkraje měl proslov předseda Petr Křikava. Zhodnotil tento rok a poprosil přítomné sponzory o setrvání ve finanční podpoře na příští sezónu. Též se zmínil o tom, že během roku přišli o jednoho velkého sponzora z Mostu a tím zhruba i o půl miliónu. Dále provedl rozbor financí minulého roku, například vodné se prodražilo i tím, že zkontaminovaná voda zničila kropičku, čerpadla a potrubí na záchodě a museli ji kupovat od města. A dále třeba nesmyslný nájem za stadion.
Zhodnotil i dobrý a veledůležitý telefon pana Václava Šrámka, který provedl na valné hromadě se starostou Slaného a dopomohl tím klubu k zajištění ochranných vaků už v příštím roce a neodstoupení klubu ze všech mistrovských soutěží.
Po krátkém finančním projevu byli všichni pozváni na malé studené občerstvení před vyhlášením těch nejlepších slánských sportovců.
Další slovo dostal Milan Mach, aby zhodnotil výkony všech svých svěřenců. První byl vyhlášen Michal Dudek za třetí místo v devatenáctkách a Martin Vaculík za jistý titul v juniorech nebýt pádu v předposlední extralize ve Slaném. Medaili přebíral za něho Milan Mach. Další medaile byla za druhé místo v mistrovství republiky dvojic pro Sebastiana Ulamka a Martina Málka, jenž si ji přebral sám. A za tuto dvojici dostala medaili i Veronika Málková jako nejlepší mechanik.
V extralize, kde Slánští přišli v posledních dvou závodech o třetí prvenství v této soutěži i díky zranění Martina Vaculíka a defektům Martina Málka v Praze, získal placku i Krzysztof Nowacki, Michal Dudek a za vedení týmu Milan Mach. Ten byl skandován a padlo jeho jméno jako nejlepší talent a kandidát na manažéra národního týmu.
Milan Mach dostal od kamarádů křišt‘álový pohár zalitý ve skle, který předával Vladimír Šíma. Petr Křikava poté prohlásil, že Slaný v příštím roce bude oslavovat šedesáté výročí klubu. A také, že budou pořádat Zlatý pohár ve třídě 250 ccm a je potřeba zhruba 250 tisíc korun. Ještě se vrátil k tolik diskutovaným vakům a řekl, že si je koupí město Slaný, ale uživatelem bude plochodrážní klub. Rada města tyto vaky schválila jednohlasně.
Poté přišel na řadu teplý zabijačkový guláš, volná zábava, koštování nové krušovické pálenky z piva, stolní fotbal a focení u Klause, který byl též přítomen a nové dohody se sponzory.
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)
Hynek Štichauer si už rozbalil vánoční dárečky
Pardubice – 30. listopadu
Kdo by v pátek večer zavítal ke Štichauerovým, nevěřil by vlastním očím, protože by si myslel, že se snad někdo pomátl na rozumu. Vánoční stromeček, koledy, smažený kapr a zabalené dárečky na konci listopadu nejsou skutečně běžné. Jenže Hynek Štichauer usedne ve středu ráno na pražské Ruzyni společně s Adrianem Rymelem do letadla a po mezipřistání ve Frankfurtu vystoupí po mnoha hodinách v Buenos Aires. Protože se vrátí až v půlce února, vánoční oslava musela proběhnout s předstihem.
Na české závodníky čeká patnáct závodů na pěti drahách, přičemž devět z nich se bude konat v Bahia Blanca.
Termínový kalendář argentinského turné 2009 – 2010:
8.12. | Bahia Blanca |
15.12. | Bahia Blanca |
19.12. | Daireaux |
22.12. | Bahia Blanca |
26.12. | Bolívar |
29.12. | Bahia Blanca |
2.1. | Carhue |
5.1. | Bahia Blanca |
12.1. | Bahia Blanca |
15.1. | Freyre |
16.1. | Freyre |
19.1. | Bahia Blanca |
2.2. | Bahia Blanca |
5.2. | Carhue |
10.2. | Bahia Blanca |
V kalendáři 2010 nejsou ani Kopřivnice, ani Chabařovice
Praha – 28. listopadu
Termínový kalendář na rok 2010 je bez jakéhokoliv mítinku v Kopřivnici a v Chabařovicích. Na severu Moravu odvolali své dva závody za nejasných okolností už letos. Ale na ústeckém předměstí drželi léta alespoň tradici Memoriálu Jiřího Hurycha, který se díky svým osmnácti ročníkům držel na čtvrtém místě za Zlatou přilbou, Tomíčkovým memoriálem a Zlatou stuhou v délce svého trvání. Co za absencí dvou stadiónů stojí, vysvětlil magazínu speedwayA-Z Petr Moravec, předseda VV SPD.
„Chabařovice se soudí o neplatnosti výpovědi z nájmu, kromě jiného nechtějí se k ničemu zavazovat, navíc se dost oprávněně zlobí na ne jejich vinou nepovedený závod v loňském roce a také na nechu některých jezdců jet finále o memoriál Jiřího Hurycha,“ řekl šéf české ploché dráhy. „Co se týče Kopřivnice, poté co se tam letos nekonal přebor družstev, kde s jezdci neměl být problém, ale závod byl odvolán, protože dráha nebyla připravena. Nepovedl se jim uspořádat volný podnik, tam už to nebylo o pomoci ostatních klubů, tam asi skutečně měli problém s tím jezdce kontraktovat. Na rok 2010 bohužel nepřihlásil klub žádný závod. To je informace předsedy klubu. Mrzí mě to především kvůli tamním fandům, ti vždy do hlediště přišli a tak, i když nám jezdci mnohdy nadávali, pokud zájem byl, Kopřivnice závod dostala.“
Foto: Lubomír Hrstka
Tomáš Suchánek: „Anglie určitě není uzavřená kapitola!“
Pardubice – 15. listopadu
O pohromách, které nezabijí, se všeobecně traduje, že posilují. On by toho mohl být živoucím důkazem. Poslední dvě, tři sezóny rozhodně neřadí k povedeným. Vyhodnotil, že za výsledkovým útlumem může být závodění v Anglii se stálým cestováním a laborováním po technické stránce. Proto se rozhodl strávit rok na kontinentě a povedlo se mu konečně najít optimální set up svých motocyklů. Jenže kvůli dopravní nehodě se dostal do osobní krize, kterou řešil ukončením kariéry. Za vydatné pomoci otce Josefa a přítelkyně Kateřiny však šlo pouze o krátkou epizodu. Dnes je Tomáš Suchánek zpátky a v exkluzivním rozhovoru nešetří odhodláním být znovu mezi absolutní českou špičkou.
speedwayA-Z: „Když jsme se bavili naposledy v únoru 2008, měl jsi za sebou čerstvý triumf v rakouské hale. Těšil ses na angažmá v Readingu a plánoval, že ten rok budeš jen vyhrávat. Tvá očekávání se ovšem nevyplnila…“
Tomáš Suchánek: „Když jsem podepsal Reading, byl to můj nejlepší klub v Premier League. Byl jsem rád, že jsem se tam dostal. Poznal jsem nový lidi. Kontrakt byl dobrej. Začátky sezóny nebyl špatnej, pořád jsem dělal mezi osmi a desíti body. Zas akorát konec sezóny. Ten se nevydařil. Vyšplouchly se mi z mozku starty. Mezitím jsem podepsal Eastbourne. Moc jsem tam nebodoval, ale byla to další zkušenost. Po dlouhý době jsem se zase svez‘ v Elitce. Zjistil jsem, jak na tom jsem s motorama, a poznal, že musím ještě přitvrdit. Hlavně v novejch věcech do vnitřku motoru. Od vaček, pružin po všechno ostatní. V Readingu jsem přišel k novýmu ladiči. A ten mně ve všem vyhověl a pomáhal i sponzorsky. Pořád jsme byli v kontaktu, všechno jsme vykoumali. Pomáhal mi půjčovat vačky a teď to funguje jak v Evropě, tak v Anglii. Každýmu totiž sedne něco jinýho. Třeba si půjčím motorku od Rickardssona. Ten vyfrkne patnáct bodů, ale sednu na to já a nevyhraju jízdu. Bude tam mít věci, co mi nesedí. Já je nebudu znát a nebudu umět motorku ovládat. Musíš právě přijít na to, co ti vyhovuje, a najít řešení. Proto jsem se v Anglii trápil první dva roky. Přeskakoval jsem od ladiče k ladiči. Jeden to dělal tak, druhej jinak a třetí tam dal úplně něco jinýho. Až tenhle v Readingu mi pomohl. Nic neflákal, když jsem potřeboval rychlovku, vyhověl mi. Nemoh‘ jsem si stěžovat.“
speedwayA-Z: „Na britskou ligu jsi dostal nabídky i letos, ale nakonec jsi za kanálem La Manche nebyl. Proč?“
Tomáš Suchánek: „Tím, jak jsem měl dva roky trápení v Evropě, řek‘ jsem si, jestli k tomu nepomohla právě Anglie. Lítal jsem sem a tam, pořád něco zkoušel a neměl čas na trénink. Tak jsem se rozhodl, že si dám od Anglie rok pauzu. V půlce sezóny jsem měl sice nabídku od Redcaru. Už jsem si to ale nechtěl rozházet a dojel to tady v Čechách. Ale Anglie určitě není uzavřená kapitola. Jednám s jedním klubem v Premier League. A vypadá to asi, že to dopadne.“
speedwayA-Z: „V červnu jsi dokonce dospěl k rozhodnutí ukončit svou kariéru. Nicméně po necelém měsíci sis své rozhodnutí rozmyslel. Neseděla ti představa života bez závodění?“
Tomáš Suchánek: „Určitě mně plochá dráha chyběla. Hodněkrát mi bylo i do breku. Měl jsem menší problém a trápil se s autonehodou, jak jsem přejel tu ženskou. Byly špatný podmínky, splývala se silnicí. Vyjížděl jsem od pumpy, neviděli jsme se a trošku jsem ji na ten chodník přemístil rychlejc‘. V červnu se tak shrnulo víc věcí a znovu se nezačalo dařit. Byl jsem s nervama někde jinde a v depu začal všechno rozkopávat. A tak jsem řek‘, že končím. Nakonec se mi to rozleželo v hlavě. Uklidnil jsem se, přišel soud a já měl čistější hlavu. Přítelkyně mě taky přemlouvala, co budu dělat, když nebudu jezdit. Tak jsem to zase zkusil. A vyplatilo se, začalo se mi zase dařit.“
speedwayA-Z: „Tvůj návrat byl načasován právě včas, abys stihnul odložené semifinále mistrovství republiky jednotlivců. Po vítězství v kvalifikaci přišlo také první místo v hlavním závodě. Ve finále jsi byl desátý. Asi svůj výsledek hodnotíš lépe než loňský rok se semifinálovým vyřazením v Kopřivnici, že?“
Tomáš Suchánek: „Tak to určitě. Ale zklamání tam bylo. Loňskej rok ani nekomentuju, to jsem byl tak v Prčicích, v Kopřivnici jsem to zmršil. Před prvním finále v Divišově jsem dal do motorku novou vačku. Všude to fungovalo a startovalo. I ve Slaným, než se to ve druhým závodě trojek rozlítlo. Všechno jsme přeházeli do druhý motorky. A fungovalo to stejně. Očekával jsem, že když to startuje, moh‘ bych se v Divišově vejít do první pětky. Ale netrefil jsem se do převodů. Nešly mi starty a od půlky závodu jsem byl s nervama mimo, že jsem zmršil úplně všechno, co šlo. To bylo velký zklamání. Chtěl jsem skončit celkově do pátýho místa, abych jel příští rok Evropu a vešel se i do světa. Holt musím zase čekat. V Pardubicích jsem si to vylepšil, ale taky vím, že jsem tam něco zkazil. Tím jsem si pohoršil a když jsem si všechno po dvou závodech spočítal, vycházelo mi, že budu vůbec rád, abych se udržel v osmičce. Nakonec to stejně nevyšlo. Ale to je každej rok. V mistráku mám pořád problémy. Za celou kariéru se mi tam zadařilo jen jednou v Kopřivnici. Jinak jsem to buď zkurvil, nebo neměl formu. Chybělo štěstí. Ale ono to přijde. Doufám, že už za rok, abych byl i českej mistr, nejen slovenskej.“
speedwayA-Z: „Pardubice měly znovu velice blízko k extraligovému triumfu. Už ve třetím finále jste mohli vyhrát, avšak nakonec padlo rozhodnutí až v pražském závěru. Tam jsi ovšem v sestavě chyběl.“
Tomáš Suchánek: „Co se týče extraligy, vlastně jsme bez problémů vyhráli první část. pak začalo zlobit Mšeno s Hancockem, Protasiewiczem a Walaskem. Ale vždycky jsme se nabili a chtěli si to udržet až do konce. A udělat titul. Poslední extraligu jsem byl přímo nasranej, že mě nenasadili. A to jsem ještě doteď. Bylo nám řečeno, že se rozhodne mezi mnou a Hynkem. A bude se to brát podle Zlatý přilby. Oba jsme vypadli ve vylučovačkách a najednou nás po závodech zavolali do kanceláře. Oznámili nám, že nejedeme ani jeden. A že jedou v cizinecký sestavě. To jsem nečekal. Celou sezónu jsem za ně jako jedinej jezdil všechno. I trojky. A v extralize si držel výkony. Po Přilbě jsme tam čekali jak blbci, připravovali si motorky a pak se s Hynkem v osm večer dozvíme, že ani jeden nejede! To se mi nelíbilo. V Praze jsem ani nebyl. Chtěli, abych tam jel a byl v depu. Ale byl jsem z toho tak znechucenej, že jsem radši seděl doma v kuchyni. Jinak se mně letos extraliga moc líbila. Kór jak Mšeno nabilo tím Hancockem. Byl dobrej pocit mít ho vedle sebe na pásce. Probíhalo plno hlášek, že Mšeno neumí vyhrávat bez cizinců a takový ty kraviny. Musí se ale brát, že je to dobrý pro ostatní jezdce. Hancock byl jednoznačnej, ale máš tady hvězdu. A snažíš se o to víc ho porazit. Extraliga se zvedla a až do poslední jízdy se nevědělo, kdo udělá titul. Extraliga roste vejš a vejš.“
speedwayA-Z: „S Alešem Drymlem jste vytvořili poměrně ambiciózní spojení pro mistrovství republiky dvojic. Od pódia vám v Liberci scházel jen kousíček. Jak to hodnotíš?“
Tomáš Suchánek: „Dvojice nevypadaly špatně. Měl jsem jet s Hynkem, ale ten se zmáknul. Potřeboval jsem náhradu a Aleš se mi jako náhrada líbil (smích). Bez problémů jsme se dostali z kvalifikace do hlavního závodu. A v něm se probojovali do první čtyřky. Až v semifinále jsem udělal chybu. Měl jsem špatnej start, ale byl rychlej výjezd. Po rovině se to rozjelo a já si říkal, že je objedu. Aleše jsem vzal na rovině. V nájezdu jsem chytil takovou kolej, která mě podržela, až jsem skončil pod nafukovačkama. Ale Pardubice určitě byly spokojený. Viděly, že jsme jeli a měli na bednu. Bylo tam i moje sporný vyloučení s Martinem Málkem. Vůbec jsem se ho nedotknul. Mně se to zvedlo, ale jemu taky. Ani jsem ho nelíznul, spíš se leknul. To je ale sport a stává se, že rozhodčí to takhle odpíská.“
speedwayA-Z: „Tvou letošní náplní se stala hlavně tříčlenná družstva. Na podzim jste skutečně měli silný tým, který mohl směle útočit na titul. Jenže to už bylo pozdě.“
Tomáš Suchánek: „To si hlavně měli uvědomit v klubu. Jestli to chtěj‘ vyhrát nebo ne. Podle toho musí nasadit jezdce. A ten první půlrok jsme byli nejslabší. Pak se ale po zranění začal rozjíždět Milíček. Začal porážet starší jezdce a dělal pořád dvanáct, třináct bodů každej závod. Hynek se vrátil, taky něco odjel. A z předposledního místa jsme skočili skoro až na první. Ale Březolupy byly nabitý už od začátku sezóny každej závod. Bylo jasný, že je jen tak nedoženeme. Ale jezdit v týhle naší sestavě už od začátku sezóny, určitě by to dopadlo jinak. Bral jsem to, že jsem neměl závody, pokud jsem si je nesehnal jinde. Trojky byly dobrej trénink, vyzkoušení motorky. A abych si aspoň něco vydělal a měl na nájem a další věci. Lepší jet tenhle závod než sedět doma na zadku a nedělat nic. Kór když nemáš závody.“
speedwayA-Z: „Tvá letošní sezóna ale bez titulu neskončila. V Žarnovici se po dvaceti letech uskutečnilo mistrovství Slovenska. V něm jsi favoritům úplně vypálil rybník.“
Tomáš Suchánek: „Bylo to o tom dostat se hlavně do finále. Povedlo se to. Během slabších jízd jsem si zkoušel různý nastavení. Někdy bylo dobrý, někdy špatný. Na finále jsem to úplně změnil a udělal to jinak. Zbyla na mě vzhledově nejhorší pozice. Bylo to suchý, kamenitý, tvrdý. Nikdo to nechtěl a udělali chybu. Tak to chodí. Když si vybíráš první, máš výhodu, ale třeba si zvolíš blbě. Když na tebe něco zbyde, nemůžeš si nadávat. Pro finále jsem nastavení motorky překopal na start, což bylo důležitý. Vyvedlo se to. Celou jízdu jsem slyšel, jak to Martin zkoušel. Párkrát jsem ho už viděl vedle sebe. Když jsem ho měl nad sebou, dal jsem to ven, nebo mu poslal cejchu. Udržel jsem se v ideální stopě. Vítězství jsem nečekal a byl rád, že to dopadlo, protože mám další úspěch do sbírky. A když nejsem českej mistr, jsem aspoň slovenskej. Aspoň v nějaký zemi jsem mistr.“
speedwayA-Z: „Tvou silnou zbraní vždy bývaly excelentní starty. V poslední době sis však hodně stěžoval, že se ti nedařily. V čem je zakopaný pes?“
Tomáš Suchánek: „Nevím, čím a proč se mi přestaly dařit. Reakci máš, je jasný, že někdy zaspíš, to se stane. Měl jsem spíš problém s nastavením. A s tím, jak na svý nastavení najít flek. Tím se se ty dva roky trápil. Možná to bylo tou Anglií. Letos jsem si to dal do kupy. I ty starty zase fungovaly. Ale to trápení mělo i svou výhodu. V Readingu jsem předjížděl z posledního na první. A třeba v jedný zatáčce předjel dva. V tom mně Reading nejvíc pomoh‘. Musel jsem předjíždět a neměl na výběr. A přitvrdil jsem trošku víc na jízdě. Bylo to dobrý, ale radši bych se vrátil ke svý klasice. Start, cíl a první pódium! Ale takhle je to lepší pro diváky. Vidí akci. Pro mě je to taky dobrý, že si zazávodím. Ale jsem zasranej, ocejchovanej, a tak není nad to bejt první už od startu.“
speedwayA-Z: „Nechme už za sebou minulost a soustřeďme se na nadcházející sezónu 2010. Co bys v ní chtěl dokázat a jak se připravuješ?
Tomáš Suchánek: „Určitě cíle mám. Ty jsou vždycky. Teď se snažím sehnat co nejvíc lig. Zatím to vypadá na Anglii a Polsko. Ještě bych chtěl buď dánskou, nebo švédskou ligu. Určitě bych chtěl mít ty tři ligy, abych jezdil ob den. Potřebuju vydělat a jezdit. Už závodím docela dlouho a pořád nic nemám. Pořád to plácám, co to jde. Potřebuju základ, abych si moh‘ dovolit to nej. Doufám, že bych moh‘ dostat místo na mistrovství Evropy. A na svět, protože určitě bude ještě jedno místo volný podle výsledků, jak se bude sezóna rozjíždět. To je asi můj hlavní cíl. Dostat se do světa a do českýho nároďáku. Je ještě jeden cíl ke Zlatý přilbě, už konečně vyhrát. Ale v první řadě bych se chtěl dostat do finále. Ale doufám, že jednou vyhraju. Je to domácí půda. Příprava probíhá u táty na stavbě. Jinak motorku nemám umytou po Zlatý přilbě. Je tam, jak skončila. Ted‘ je počasí dobrý na stavbu. A dá se říct, že mám na sezónu všechno připravený. Na Zlatou přilbu se dělalo všechno nový a po ní pro mě skončila sezóny. Tak to stačí jen ošplouchnout. A na Anglii mám motorky už od loňska, protože jsem na ně nešáh‘. Mohla by to pro mě bejt pěkná klidná zima někde na horách. Fyzičku honím na stavbě. Děláme zdivo, to jsou třiceti, čtyřicetikilový bloky a já je musím podávat zespodu až nahoru. Makačku to dá, nejsem moc vysokej, a tak nic moc vysoko nedosáhnu. Ale už je to skoro dodělaný, takže budu muset přejít na stroje a dojít za svým trenérem. A začne posilování. Radši mám zimní sporty. Hokej a hlavně mám hobby sport poker. Posilování to není, ale pár dolárků tam vydělám.“
Tomáš Suchánek děkuje:
„Určitě všem, kdo se kolem mě motali a pomáhali mi. Hlavně tátovi, letos mi pomoh‘ docela dost. Přítelkyni Kátě, že mě přemluvila zpátky k plochý dráze. Všem sponzorům, panu Šmahelovi – strojírenská výroba a D+B autobazar.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II), Martin Búri, Antonín Škach a Wojta Zavřel
Letošní rok bude definitivně bez Bechera
Pardubice – 26. listopadu
Netypické počasí pro konec listopadu by mohlo vzbuzovat naděje, že bychom ještě v letošním roce mohli spatřit plochodrážní závodníky v akci. V tomto ohledu vytane na mysl především dvakrát odložený recesistický Becher Cup v Pardubicích. Nicméně stavební úpravy stadiónu tuto možnost vylučují.
„Máme podkopanou dráhu,“ vysvětlil Petr Moravec, místopředseda klubu. „Táhneme pod ní trubku na elektrické kabely pro televizi a reklamní panely. Teď musíme vytvořit na krajích šachty a výstupy a vše musí být hotovo do lednového Autoslide.“