Pojďte psát historii s námi

Česká Třebová – 7. prosince
Vydavatelství Antonín Škach – Angličtina v České Třebové má před sebou další primát. I když v minulosti vyšly různé plochodrážní ročenky, jejich tvůrci nikdy svůj premiérový počin nezopakovali. Připravovaná publikace Česká plochodrážní ročenka 2007 je však již třetím dílem ve své řadě. Zásluhou Vladimír Vopata ze společnosti KATEVO Třebusice a Alana Zubra z LZ trading máme zajištěnu větší polovinu rozpočtu. Nabízíme další možnosti inzerce v díle, které v knihovničce plochodrážních fanoušků rozhodně nezanikne. Spojte své síly s týmem magazínu speedwayA-Z, který vám každý den o půlnoci přináší českou plochou dráhu přímo na monitory vašich počítačů. Pro bližší informace stačí zavolat na číslo 604 534 551, kde je připraven i záznamník.

Češi píší z Austrálie pro magazín speedwayA-Z

Adelaide – 7. prosince
Mimo obvyklého zpravodajství ze závodů jsme českou výpravu v Austrálii opustili po mítinku v Gold Coast. Naši junioři od té doby závodili ve čtyřech podnicích v Gillman Adelaide a Renmarku. Vedle plochodrážního řemesla je čekalo mnoho cestování. Před dvojicí zbývajících závodů však ještě stačili usednout ke klávesnici počítače a naukat povídání pro magazín speedwayA-Z.

Cesta z Gold Coast byla velmi dlouhá. Ujetí 2500 km nám zabralo celkem tři dny. Přes den jsem vždy cestovali a večer jsme přespali buď v hotelu nebo u známých Vaška Vernera. V Adelaide jsme ubytovaní v krásném karavan parku (škoda, že ne i v krásném karavanu, viz obrázek) přímo u moře. Hned první den jsme zahlédli velryby plavající asi padesát metrů od pláže.

Dráha v Adelaide je podobná evropským drahám (Chabařovice). První závody byla dráha hlubší a druhý závod tvrdá. Každý mítink mezi našimi jízdy jezdí sajdkáry, tak se velmi rychle mění stav dráhy.

V prvním závodě se jelo semifinále v pěti a postupovali tři. V prvním semifinále skončil Filip druhý za Hedleyem a Adam třetí. Finále se jelo na šest kol. Filip jezdil pořád v těsné blízkosti za Hedleyem, ale on ho pořád zavíral. Vítězný předjížděcí manévr se podařil Filipovi až v pátém kole. Adam dojel šestý.

Další závod jsme jeli 260 km od Adelaide v Renmark. Celý den nás trápilo vedro a neustále otravující hmyz, který je typický pro jižní část Austrálie. Dráha byla poměrně dlouhá a měla jednu rovinku a jednu dlouhou táhlou zatáčku, na jejímž výjezdu byl umístěn start.

V půlce závodu najel na dráhu grejdr a strhnul dráhu, aby byla hluboká. To neprospělo Adamovi, který jel hned následnou jízdu. V první zatáčce ho to nakoplo a už nestihl zbývající jezdce dohnat. Po další jízdě sidecarů pořadatelé rozhodli, že dráha není v bezpečném stavu. A tak najel znova grejdr a z oválu udělal znovu beton.

Po základní části měl tedy Filip 11 bodů, Tom Hedley také 11, Ben Wilson 10 a Adam 6 bodů. V semifinále dojel Filip první a Adam hned za ním. Ben Wilson, který tento večer zajel zatím nejlepší závody v Austrálii, obsadil až třetí místo. Ve finálové jízdě jezdil Filip dvě kola první, ale pak jednou zaváhal a Hedley ho předjel. Tu samou chybu udělal i Adam a po předjetí Bugejou se musel spokojit až se čtvrtým místem. V malém finále si spravil chu Ben Wilson a vybojoval alespoň páté místo. Andrew Aldridge po problémech s motorem skončil až sedmý.

Poslední závody v Adelaide jsme absolvovali minulý víkend. Celý den bylo chladno. V první jízdě spadl Filipovi zadní řetěz a závody tím pro něj nezačaly zrovna nejšastněji. Adamovi se vstup do závodu také příliš nevyvedl a po třech jízdách měl na svém kontě pouhé čtyři body. Pak ale následující rozjížďku vyhrál a už se zdálo, že pojede rozjížďku o dvě postupová místa. K postupu mu stačilo udělat v poslední jízdě jeden bod, ale na startu proti němu stáli dva velcí favoriti závodu Weathers, Hedley a další závodník bojující o postup do finále Bugeja.

Adamovi se nepovedl start ze čtvrté dráhy a obsadil až čtvrté místo. V tu chvíli se rozplynuly naděje na lepší umístění, a zůstal tak na smolném devátém místě. S Filipem to ještě po čtvrté jízdě také moc dobře nevypadalo, protože v tu chvíli byl až na devátém, nepostupovém místě. Pak však poslední rozjížďku vyhrál, a postoupil tak z šestého místa do poslední šance.

V boji o finále boleslavský rodák obstál a nechal všechny své konkurenty za sebou. Na finále doladil svůj motocykl. Start se mu příliš nepovedl, ale hned v první zatáčce všechny podjel a ve výjezdu je přibil na prkna. Své vedení dovezl až do cíle, a mohl se tak radovat už z pátého vítězství v Austrálii. Na druhém místě skočil Cathercole, třetí Weathers, čtvrtý Hedley a pátý Ksieszak.

V sobotu jedeme závody poblíž Melbourne s Leigh Adamsem, Travisem McGowanem a mistrem Austrálie do 21 let Chrisem Holderem. Poslední závody jsou o týden později na Gold Coast, kde budeme moci změřit síly s Jasonem Crumpem.

VV SPD plánuje interní preventivní kontroly užívání zakázaných látek

Pardubice – 2. prosince
Dva pozitivní nálezy Antidopingového výboru ve Mšeně se dostaly také na pořad sobotního rozšířeného zasedání VV SPD. Petr Moravec, předseda řídícího tělesa, seznámil přítomné, že se VV SPD staví k problému čelem. A vytáhl do boje proti užíváním zakázaných látek.

„Zjistíme způsob, jak provádět vnitřní antidopingové kontroly včetně systému financování,“ informoval český plochodrážní šéf. „Chceme zavést vnitřní pořádek. Necháme si vypracovat kontrolní testy, aby jezdec věděl, že je čistý.“

Návrh by se měl stát realitou už v nejbližším období. „Chceme přijmout boj proti užívání zakázaných látek,“ plánoval Petr Moravec. „Nastoupíme na to už před sezónou, abychom věděli, že je závodník v pořádku a nehrozí problémy. Není v našem zájmu, aby se to opakovalo. Věřím, že všichni pomůžou s osvětou. Budu apelovat na AČR, aby tyto kontrolní testy platil.“

Se svým postřehem se uplatnil také Evžen Erban, předseda ZP Pardubice. „Věřte tomu, že kontrol bude teď víc,“ varoval. „Může se klidně stát, že si zjistí adresy a kontrola dorazí za závodníčkem večer domů. Po tom, co se stalo, to bude asi častější. Stát na to peníze má a pro laboratoř je to její job.“